recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 42LB1R (servicemenu og settings)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket42LB1R (servicemenu og settings)

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
AndersPier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 09:17

Netop, punktet hvorvidt du har importeret den (så skal LG i DK lave den, såfremt der er International Garanti på).
Hvis det er en forhandler som har parallel-importeret og videresolgt til dig, er det forhandleren som skal sørge for reklamation.

Det er så også en åndsvag regel - og stiller da bestemt ikke forbrugeren bedre. At man jo tror, når den er KØBT ved en DK forhandler, burde det netop være iorden (uanset hvordan forhandleren så har indkøbt skærmen).

Måske man endda kan rejse en sag hos ombuds-manden, eller i forbruger-klagenævnet.

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Jeg skriver bare, hvad et autoriseret LG værksted fortalte mig, da jeg ville have testet min LG skærm.

Jeg gav dem skærmens serienummer og de tog så kontakt til LG, som ikke ville have noget med sagen at gøre, da skærmen ikke var købt gennem LG Nordic.

Skærmen var købt hos en dansk forhandler. Jeg havde ikke selv importeret den.
Efter at have læst lidt i den tråd du henviser til, ser det ud til, at det er dette punkt, som er det afgørende.

Jeg kan så tilføje, at min skærm (37LZ55) også brummede. Det var dog ikke derfor, den blev sendt til test.

Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Til top
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af naviga2r naviga2r skrev:

Jeg har lige kontaktet Compumail ApS, hvor jeg har købt mit LB1.

De henviste mig til en servicepartner som LG bruger der hedder Elesco (http://www.elesco.dk/main.htm). De skal tage sig af problemet med brummelyden. Der står på deres site at de har effektiv og hurtig service  og on-stie service. det må betyde at de kommer til mig, så jeg slipper for at sende TV'et eller???

Der er en mail: info@elesco.dk og tlf. nr. hvor de kan kontaktes: 70 10 10 65

Nu har jeg smidt en mail afsted til dem, så nu må vi se hvor hurtige de så er når det kommer til stykket

Vi tales.

Så er jeg her lige igen. Glæden var forholdsvis kort, da jeg i min iver ringede til LG Danmark. De kunne fortælle mig (om end hun ikke lød overbevisende), at LG ikke samler regningen op, da de ikke anser det som en fejl, "da man jo bare kan bruge Dynamic-indstillingen". Sikke dog en gang =/)&&)%%& - det gælder jo også ved brugen af f.eks. tekst tv!!!

Prøver at høre, hvad elisco siger....

Den køber jeg ikke!! Det kan ikke være meningen at man med et TV til ca. 15000 kr skal udelukkes fra at bruge andre indstillinger end dynamisk. Det er sagen for mit vedkommende. Jeg har rigtig god hørelse og lyden irriterer mig meget. Jeg har pt TV'et til at stå på netop Dynamisk for at undgå brummelyden.

JEg blev selv spist af med samme forklaring da jeg mailede LG om det. 

Hvis man i Sverige kan få skiftet en modstand som løser problemet, og et problem det er det, så må det også kunne lade sig gøre i DK.

Er dette ikke tilfælde så må vi en tur forbi forbrugerklagenævnet. Jo flere af os der gør opmærksom på det overfor LG jo bedre.

Har endnu ikke hørt fra Elesco endnu.

Jeg finder det også HELT forrygt. LG henviste mig til et værksted i Brøndby, som jeg efterfølgende ringede til. De forklarede, at jeg selv skulle betale omkostningerne, såfremt der ikke blev fundet nogen fejl. Problemet er jo, at LG ikke anser det for en fejl, så resultatet er givet på forhånd.

Som der også bliver skrevet længere nede på siden, så er jeg også af den overbevisning, at LG har world wide garantie (i hvert fald europæisk). Det fik jeg at vide af den tyske forhandler, da jeg købte TV.

LG37LB1
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 09:58

Glemte lige at skrive, at firmaet, jeg ringede til, godt kendte til problemet, og de også havde rep. et par stykker under garantien, men det afhænger af, hvor meget det brummer = overstiger tolerancen.

Jeg forespurgte, hvad det evt. ville koste at få det rep., såfremt det ikke overskred tolerancen, men teknikkeren har ferie. Jeg skal ringe tilbage mandg ml. 14-15.

LG37LB1
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 10:23

Det er vel ikke servicefirmaet der skal bestemme om det overskrider MIN tolerance hvor højt TV'et brummer!! Det er sgu for langt ude!

Ja, man undrer sig lidt

Nummeret er: 808 857 58

http://nordic.lge.com/sv/support/helpdesk.jsp

Vær opmærksom på at du måske får fat på en nordmand/svensker....

LG37LB1
Til top
Ronster Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Marts-2006
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 11:07

Hej ærede LB ejere...

Ja jo flere der ringer og "brokker" sig jo bedre!
- Så kan det jo være at de bliver nødt til at gøre noget ved det før eller
siden!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 11:25

Oprindeligt skrevet af Ronster Ronster skrev:

Hej ærede LB ejere...

Ja jo flere der ringer og "brokker" sig jo bedre!
- Så kan det jo være at de bliver nødt til at gøre noget ved det før eller
siden!

Enig - lad os starte en telefonstorm , selv om jeg ikke er sikker på, hvor mange af os der har problemet.

På et eller andet tidspunkt må de vel indse, at det her ikke holder!

LG37LB1
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 14:11

Oprindeligt skrevet af naviga2r naviga2r skrev:

Det er vel ikke servicefirmaet der skal bestemme om det overskrider MIN tolerance hvor højt TV'et brummer!! Det er sgu for langt ude!

Ja, man undrer sig lidt

Nummeret er: 808 857 58

http://nordic.lge.com/sv/support/helpdesk.jsp

Vær opmærksom på at du måske får fat på en nordmand/svensker....

Sjovt jeg kan ikke komme igennem på det nummer du har opgivet? Der kommer en tone somom nummeret ikke eksisterer?

Jeg har lige tjekket min telefon fra i går, og det er det rigtige nummer.

Jeg smutter over til den anden tråd og lader denne fortsætte om servicemenu.

LG37LB1
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2006 kl. 12:20

Er den heldige ejer af et 37 LG LB1 - er der nogen, der ved, om det er muligt at se tekst tv i 4:3? Jeg finder i hvert fald, at det er svært overskueligt i 16:9.

LG37LB1
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2006 kl. 11:10

Jeg finder det personligt ikke svært ot overskue i 16:9 og har derfor ikke overvejet om TTV kan ses i 4:3. Det eneste jeg ved du kan gøre for at komme så tæt på 4:3 som muligt er at bruge PIP funktionen (den hvor du ser tv på den ene halvdel af skærmen og så TTV på den anden). Det er selvfølgeligt lide mindre billede, men måske mere overskueligt?!

Det kan ikke lade sig gøre, det var mit første forsøg, men så snart der vælges tekst, vender tv tilbage til fuldskærm.

LG37LB1
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2006 kl. 14:30

Gør den også det hvis du vælger TTV som 1. valg i PIP?

Yes sir...

LG37LB1
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 14:26

Så har jeg leget lidt med kalibereings dvd'en. Jeg er ikke færdig med at pille ved lys, kontrast o.a. endnu, men her er mine settings ind til videre:

Kontrast: 83

Lys: 39

Farve: 34

Skarphed: 5

Som sagt så er jeg ikke helt færdig med at kalibrer endnu. Ses

Burde funktionen "intelligent eye" ikke vælge den mest optimale indstilling selv? Jeg kan se, at tallene adskiller en del.

LG37LB1
Til top
Bekko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-August-2006
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 23:30

Burde funktionen "intelligent eye" ikke vælge den mest optimale indstilling selv? Jeg kan se, at tallene adskiller en del.

"intelligent eye" indstiller tv'et efter de aktuelle lysforhold så kontrast og lys bliver skuet op når solen skinner ind på tv'et og ned igen når du ser tv i mørke.

Du vil dog nok altid kunne indstille tv'et til noget du bedre kan lide men du skal så manuelt justere efter lysforholdene. Det er nemt at skifte mellem "intelligent eye", de 3 faste og den bruger definerede indstilling på knappen PSM. Jeg synes egentligt "intelligent eye" virker relativt godt.

-----

Efter lang tids ventet fik jeg mit 42" LB1 idag. Det er godt nok stort når man kommer fra et 29" fjernsyn (4:3). Jeg har selector og fodret med et digitalt signal klarer LG'et sig ihvertfald godt. Jeg har ikke bemærket nogen pixel fejl eller brummen fra fjernsynet. Så indtil videre er jeg en glad mand.

Jeg bryder mig ikke om 4:3 fjernsyn vist i 16:9 så jeg har valgt "original" med ARC knappen. Det virker for mig, 4:3 billedet er stadig større end på mit gamle fjernsyn selv om der er nogle store sorte kanter i siderne. 16:9 tv fra fx DR1 og DR2 fylder hele skærmen. Det tager nogle sekunder før fjernsynet registrerer og skifter fra 4:3 mellem 16:9.

TV2 Film viser også noget der ligner 16:9 men dette signal bliver vist som 4:3 med sorte kanter både i siderne og over / under billedet. Er der nogen som har en forklaring / løsning på dette problem ?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu