recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 42LB1R (servicemenu og settings)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket42LB1R (servicemenu og settings)

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 01:53

Oprindeligt skrevet af Bekko Bekko skrev:

TV2 Film viser også noget der ligner 16:9 men dette signal bliver vist som 4:3 med sorte kanter både i siderne og over / under billedet. Er der nogen som har en forklaring / løsning på dette problem ?

Det hedder letterbox 4:3 (kendes også fra visse DVDer). Du skal lave et letterbox zoom på dit TV. Forudsat at underteksterne er inden for 16:9 området, vil billedet fylde hele skærmen.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 02:24

Efter lang tids ventet fik jeg mit 42" LB1 idag. Det er godt nok stort når man kommer fra et 29" fjernsyn (4:3). Jeg har selector og fodret med et digitalt signal klarer LG'et sig ihvertfald godt. Jeg har ikke bemærket nogen pixel fejl eller brummen fra fjernsynet. Så indtil videre er jeg en glad mand.

Tillykke med skærmen! 

Angående pixelfejl (døde og lysende pixels) så bør du teste skærmen med henholdsvis sorte, hvide, røde, grønne og blå fuldskærmsbilleder, for at kunne detektere mulige pixelfejl ordentligt.

Jeg har efterhånden haft en håndfuld LCD skærme hjemme (LG og Sharp modeller) og ved at teste på ovenstående måde, har jeg desværre fundet pixelfejl på alle skærmene, så lige nu nøjes jeg med min gamle 28" Panasonic widescreen 50Hz CRT skærm.

Dog regner jeg med snart at købe en Panasonic TH xxPV60E i det naive håb om, at plasma skærme har mindre tendens til pixelfejl.

Jeg er dog meget i tvivl, om jeg skal vælge en 37" eller en 42", når jeg max. kommer til at sidde 3m fra skærmen. 

Til top
Bekko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

TV2 Film viser også noget der ligner 16:9 men dette signal bliver vist som 4:3 med sorte kanter både i siderne og over / under billedet. Er der nogen som har en forklaring / løsning på dette problem ?

Det hedder letterbox 4:3 (kendes også fra visse DVDer). Du skal lave et letterbox zoom på dit TV. Forudsat at underteksterne er inden for 16:9 området, vil billedet fylde hele skærmen.

Deværre er undertekster og Logo placeret udenfor selve billedet så zoom virker ikke specielt godt. Det er egentligt underligt at 16:9 indstillingen kun forstørrer billedet horizontalt og slet ikke vertikalt, dvs de sotre bjælker er væk i siderne men er ligeså store for oven og neden.

Vil et analogt signal eller en nyere selector kunne løse mit problem. Jeg har idag en Casema.
Til top
jammerdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Juni-2006
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 17:31

Har selv rodet lidt med servicemenuen...og desværre er der umiddelbart ikke mere at hente her.

Vender snart tilbage med mine indstillinger

Til top
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2006 kl. 12:54

Hej Naviga2r

Jeg ved ikke om du har en MedaiCenter PC tilsluttet til dit TV, men jeg har og fandt igår ud af at du kan se text tv i ca. 4:3 gennem PC'en.

[/QUOTE]

Nej, inget mediacenter tilsluttet, og det varer nok også et stykke tid, inden det sker.

LG37LB1
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu