recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 42pv70 og PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket42pv70 og PS3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Squashbuddie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: 42pv70 og PS3
    Sendt: 16-September-2007 kl. 20:37

Hejsa.

Jeg købet for et par dage siden en ps3, da jeg gerne ville se noget blu ray og selvfølgelig spille på mit Panasonic 42pv70 fjernsyn.

Problemet er bare, at jeg ikke kan tilslutte HDMI-stikket.
Den registrerer slet ikke, at der er et HDMI-kabel tilsluttet, og jeg kan indtil videre kun spille via componentudgangene.

Når den siger, at den vil skifte over til HDMI, bliver der bare sort skærm ligegyldig hvilken kanal jeg er på.

Jeg snakkede tog så hen til en ven i dag, for at se om det var selve stikket der var noget galt med, PS3'en eller fjernsynet.
Hjemme hos ham virkede alt perfekt, og den spurgte endda ved opstart, om den skulle skifte til HDMI med det samme.

Han sagde dog også, at de havde indstillet på fjernsynet første gang, for at få det til at registrere HDMI stikket. Han sagde, at de havde indstillet noget i "antenne instillinger".

Derfor spørger jeg, om der er nogle der ved hvad der kan være galt? Og om det er muligt at ændre på samme indstillinger på et 42pv70?

Det viser jeg så nu, at PS3'en er indstillet til HDMI, og at jeg derfor ikke kan bruge den via component( tror jeg). Så lige nu har jeg ikke andet end sort skærm, og ved faktisk ikke hvad jeg skal gøre.

På forhånd tak.

- Søren

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 21:41

Hej squashbuddie velkommen til det lyder underligt , du burde bare kunne trykke på AV knappen og så vælge den HDMI den er sat til , på dit tv altså...

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Stuffedfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2007
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 21:48

Tjah, du kan evt. være uheldig at have brændt HDMI'en af på dit tv.

Har du ikke noget andet som bruger HDMI du kan prøve at sætte til tv'et? Evt. din PC via DVI/HDMI eller lign.

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Squashbuddie Squashbuddie skrev:

Det viser jeg så nu, at PS3'en er indstillet til HDMI, og at jeg derfor ikke kan bruge den via component( tror jeg). Så lige nu har jeg ikke andet end sort skærm, og ved faktisk ikke hvad jeg skal gøre.

På forhånd tak.

- Søren

Du kan genstarte din PS3 til fabriks indstillingerne, ved at tænde for konsollen på selve konsollen (ikke med controller) og holde start knappen nede i 5-10 sek.

Men det virker da lidt some dine HDMI indgangen måske desværre er futtet af
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 22:04

Hej lige lidt " off topic " håber at det er ok...Når der skal tilsluttes diverse kabler skal ALT udstyr være slukket , da der kan være potientale forskel imellem det forskellige udstyr og det kan foresage , hvis man er uheldig , at fex en HDMI port brænder af...

MVH

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 22:16

Nej, jeg har desværre ikke noget andet udstyr som kører med HDMI.

Jeg prøvede at holde knappen nede i 5 sek. og det hjalp sgu.
Når jeg starter konsollen spørger den mig, om jeg vil benytte mig af HDMI ( dette har den aldrig gjort før.), men når jeg så vælger det, bliver der bare sort skærm, lige meget hvilken kanal jeg bruger.

Men jeg kan da spille via. component nu, hvilket lapper såret lidt.

Jeg ringer til forhandleren i morgen. Fjernsynet er ikke mere end en måned gammelt, så hvis porten er brændt sammen, forventer jeg ikke andet end at få et nyt.
Eller hvad?

Tak for hjælpen ellers.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 22:20

Hej , du skriver at det er lige meget hvilken kanal du bruger , det er ikke en kanal du skal vælge , men en AV indgang , er det det du gør??

MVH

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 22:44
Jep - vælger HDMI 1 på AV knappen:)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 22:50

Ja det er så ikke så godt , ærgeligt at du ikke har andet du kan prøve via HDMI , men det tyder desværre på at du har et problem...

MVH

Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Squashbuddie Squashbuddie skrev:

Nej, jeg har desværre ikke noget andet udstyr som kører med HDMI.

Jeg prøvede at holde knappen nede i 5 sek. og det hjalp sgu.
Når jeg starter konsollen spørger den mig, om jeg vil benytte mig af HDMI ( dette har den aldrig gjort før.), men når jeg så vælger det, bliver der bare sort skærm, lige meget hvilken kanal jeg bruger.

Men jeg kan da spille via. component nu, hvilket lapper såret lidt.

Jeg ringer til forhandleren i morgen. Fjernsynet er ikke mere end en måned gammelt, så hvis porten er brændt sammen, forventer jeg ikke andet end at få et nyt.
Eller hvad?

Tak for hjælpen ellers.

Jeg oplevede lige præcis det samme da jeg sætte min nye PS3 til  ...

Men jeg vidste at min HDMI porte virkede... men må indrømme at vidste jeg det ikke ville jeg osse have troet de var defekte.

Jeg gjorde præcis det med at holde IO på playstationen i 5-10 sek .. og jeg fik billede på og valgte så den jeg ville kører i .. der var 4 forskellige vist at vælge imellem.   Og så savede den den .. og nu starter den fint op hver gang

Hvis det ikke er lykkes dig endnu så start lige igen med 5-10 sekunder på IO   (tænd knappen på konsollen) .. og så sætter du den op som du vil... og så gemmer den din settings og så virker den hver gang 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu