|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Stuffedfrog ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
![]() Sendt: 31-Juli-2007 kl. 11:58 |
Jeg var ellers fast besluttet på at bestille mig selv et Panasonic 42PX70 i denne uge. Men nu er jeg kommet lidt i tvivl Man kan et få et 42PX70 for ca. 11.000 kr og et 42PZ70 for ca. 16.000 kr Så er mit spørgsmål, kan det betale sig at give de 5000 kr ekstra for at få et FULL HD tv når det "kun" er et 42" jeg er på udkig efter? Jeg har ca. 3-4 meter til skærmen. Hvis vi ser nu bort fra selve opløsningen på de to tv, er der så nogen der kan fortælle mig om selve billedet er det samme? Jeg bider nemlig mærke i, at der på et 42PX70 er en kontrast på "hele" 10.000:1 hvor på der kun er en kontrast på 5.000:1 på et 42PZ70? Nu er jeg ikke nogen tv haj, men 10.000:1 er vel bedre end 5.000:1? Men det har måske noget at gøre med, at FULL HD ikke har behov for at have en ligeså høj kontrast? Tak på forhånd, Plasma newbien
|
|
![]() |
|
FallenAngel ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 426 |
![]() |
Hopper lige på denne tråd. Er der nogen der ved om der er blæsere i PZ70? Har ladet mig fortælle der ikke er i PX70 og derfor har jeg også overvejet netop denne model
Redigeret af FallenAngel - 31-Juli-2007 kl. 12:05 |
|
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42" Panasonic BD35 Supra HDMI |
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1700 |
![]() |
Altså, de nye PZ70/700-modeller sluger en hel del strøm (mener at TH-42PZ700E er opgivet til 494W), og et eller andet sted skal den varme jo hen. Men det bringer mig også til mit andet punkt. Med så høj et strømforbrug synes jeg, at man bør tænke sig meget om, hvorvidt man har brug for full HD eller ej. Ved lang afstand til tv'et vil jeg nok sige nej. Og så sparer man både penge ved køb og på strømregningen ved ikke at købe et PZ70/700... Det er for øvrigt ret forskellige paneler, der sidder i hhv. PX/V70/71/700 og PZ70/700, så jeg tror ikke man helt kan sammenligne dem. |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Med fare for at løbe ind i verbale hug I en 42" skærm vil jeg syntes de ekstra penge ville være givet bedre ud i feks at vælge en Pioneer 427 XD til omkring 13,5k også får den ISF kalibreret til 2,5k = 16k ialt det er jeg helt sikker på vil give dig et større billedoplevelse også hvis du feks påtænker eller har blue ray pga muligheden for at køre 24 fps Ellers skulle du holde fast i dit første valg, stadig ofre pengene på en kalibrering da det nok er den der vil give dig den største forskel i billed kvaliteten også ellers nyde de penge du har sparet edit på en 42" skærm ville jeg slet ikke bekymre mig om 720p kontra 1080p, det ville jeg måske begynde at overveje muligheden af på 50" selvom jeg sikkert ikke kunne se forskel i pixels på normal afstand alligevel, og på 60" ja så begynder vi nok at nærme os det punkt hvor den højere opløsning på Full HD begynder at have sin reelle beretigelse, læs evt denne blog for inspiration Redigeret af rhsin - 31-Juli-2007 kl. 15:18 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Verbale hug rshin - nu skal vi jo også passe på, at vi ikke når derhen, hvor vi ikke tør give udtryk for hvad vi mener - synes du ikke?
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Hehe jo, det var nu osse ironisk ment |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Men bortset fra det, så mener jeg altså ikke at det nævnte Pio er bedre end Pana. Kender Pio´et indgående - findes nemlig i min omgangskreds
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok nu har jeg som sagt selv både en PX70 og en ældre pioneer 506 og jeg kan se forskel, begge skærme er kalibreret og der er altså bare noget som fungerer bedre på Pioneeren rent billedmæssigt. Men for nu at gøre det lettest for spørgeren, hvis du syntes merprisen på 2,5-3k er mange penge så lad være med at ændre noget, men nyd det som du har bestilt for du bliver helt sikkert tilfreds når du har skærmen under alle omstændigheder, syntes du bare det er et greb i lommen, og du ellers går op i de ting jeg nævnte før så syntes jeg stadig det er en overvejelse værd (i begge tilfælde vil jeg stadig anbefale kalibreringen) |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen rshin - har forlængst fundet af hvad du har Men en kalibrering af Pana´et er jeg nu i tvivl om det helt stor ved. Generelt vil jeg sige, at en "kalibrering" med en DVE giver et ganske flot billede. Men det er vel smag og behag. Jeg klager i det mindste ikke over mit billede |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Har du stadigt ikke fået taget dig sammen endnu din nærige hund Jamen jeg vil delvist give dig ret, jeg var sådan set tilfreds med billedet på min Pioneer inden jeg fik den kalibreret, for jeg vidste jo som sådan ikke bedre, da jeg fik min Panasonic kunne jeg godt se den var helt gal, og jeg prøvede både med indstillinger postet her i forummet og via DVE men også via ISF calbration wizard som faktisk er lidt lettere og bruge end DVE, men uanset hvad jeg gjorde kom jeg ikke tættere på farveindstilllingerne som jeg havde på Pioneeren som jeg jo vidste var så optimale som muligt. Så jeg er helt overbevist om at især på Panasoniccen er man nødt til at lave justeringer i service menuen for at få de bedste farver frem på skærmen, og det syntes jeg ikke er så heldigt for de færreste almindelige brugere bør bruge service menuen, og derfor syntes jeg faktisk osse det er meget relevant med en ordentlig proff kalibrering af Panaen. |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Indrømmet - jeg er for nærig. Men det skyldes nu nok, at jeg bare er super tilfreds med billedet som det er nu. Men hvis jeg en dag køber et af de nye Pio´er, så vil jeg helt sikkert ofre en kalibrering - alt andet ville formentlig være en synd |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er da osse synd for din pana faktisk vil jeg mene at som erfaren bruger burde du kunne nå længere indstillingsmæssigt på Pioneeren fordi du har adgang til alle indstillinger i brugermenuen, hvorimod på Panaen er nogle af de vigtigste indstillinger ikke tilgængelige så du er bundet til nogle simple "skrue muligheder" så igen selvom du er nærig så forstår jeg ikke du ikke hopper på kalibreringen, det er jo sidste tilmeldingsdag i dag på fælleskøbet, og du har intet at miste er du ikke tilfreds med kalibreringen så kender du jo Otto´s motto (det rimer endda Og kommer du til at betale så må det jo være fordi du syns du har fået noget ud af det Redigeret af rhsin - 31-Juli-2007 kl. 16:34 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |