recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 42X10 vs 40V5500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket42X10 vs 40V5500

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kmikaz1991 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: 42X10 vs 40V5500
    Sendt: 23-Februar-2010 kl. 18:37
Ja som overskriften siger står jeg og skal vælge mellem disse to tv. De koster præcis det samme, da jeg har fundet en demo model af V5500 til 4k. Hælder egentlig mere til X10'eren, men har nogle få ting jeg er nervøs for omkring den.

1) HD-Ready --> at den ikke understøtter FullHD er jo ikke noget problem i sig selv. Men jeg sidder 2,2m fra skærmen hvilket lige er tæt nok på et HD-ready, det anbefales 2,3m til et sådant skærm, men vil det kunne mærkes? Nogen erfaring?

2) Faktisk HD-Ready igen, her fordi jeg vil bruge den med en PS3 både til spil og blue ray, vil det her blive træls at den nogen gange skal skalere ned?

3) Input lag --> kan ikke finde ud af om nogen har haft problemer med input lag på denne skærm. Nogen som har en ide om det?

Ved V5500 er mine betænkninger ting som et lidt lavt kontrast forhold, dårlig sort gengivelse, sløring, umonotont backlight og 8 ms opdatering! Hvad siger i til mine overvejelser? Det vil blive brugt både til PS3 gaming, blueray og tv udsendelser!

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Kmikaz1991 Kmikaz1991 skrev:

Ja som overskriften siger står jeg og skal vælge mellem disse to tv. De koster præcis det samme, da jeg har fundet en demo model af V5500 til 4k. Hælder egentlig mere til X10'eren, men har nogle få ting jeg er nervøs for omkring den.

1) HD-Ready --> at den ikke understøtter FullHD er jo ikke noget problem i sig selv. Men jeg sidder 2,2m fra skærmen hvilket lige er tæt nok på et HD-ready, det anbefales 2,3m til et sådant skærm, men vil det kunne mærkes? Nogen erfaring?

2) Faktisk HD-Ready igen, her fordi jeg vil bruge den med en PS3 både til spil og blue ray, vil det her blive træls at den nogen gange skal skalere ned?

3) Input lag --> kan ikke finde ud af om nogen har haft problemer med input lag på denne skærm. Nogen som har en ide om det?

Ved V5500 er mine betænkninger ting som et lidt lavt kontrast forhold, dårlig sort gengivelse, sløring, umonotont backlight og 8 ms opdatering! Hvad siger i til mine overvejelser? Det vil blive brugt både til PS3 gaming, blueray og tv udsendelser!

Jeg ville tage X10. Du får bedre billedkvalitet. Alt det der med Full-HD skal du ikke bekymre dig så meget over. Det ligger i småtingsafdelingen, og har altså ikke den store betydning for den samlede billedkvalitet, i forhold til så meget andet. Panasonic lider ikke specielt af Input Lag, slet ikke noget Jeg finder kritisk, men det skal siges, jeg ikke har gennemtestet denne del, kun sådan lidt sporadisk, men det er dog den gængse opfattelse fra mange andre, at det ikke er et problem. Så du burde kunne nyde dine spil.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu