recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 46" VT20 køb - mangler råd ang. anlæg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket46" VT20 køb - mangler råd ang. anlæg?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kelzin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Marts-2011
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: 46" VT20 køb - mangler råd ang. anlæg?
    Sendt: 24-Marts-2011 kl. 20:16
Hej alle 

Jeg har idag bestilt et Panasonc 46" VT20 hos den lokale panasonic center og glæder mig som et lille barn juleaften til 
ankomsten på tirsdag. :) 

Vores nuværende stue alter består af et dejligt 32" phillips CRT topend tv fra 2006 samt surround sound anlæg i form af 
følgende: 
http://www.jvc.dk/files/instruction_manual/th-a30.pdf 

Det er bestemt et beskedent setup men det har nu gjort det godt trods alt :). 

Nu hvor vi endelig har taget springet ind i den herlige HD verden synes jeg det fortjener en opgradering af lyden osse og det 
er her jeg håber I kan hjælpe lidt. 

Det jeg ønsker er at få en forstærker som understøttet 7.1 som minimum så jeg er lidt fremtidssikret og skal selvfølgelig 
understøtte diverse hd lydformater. Derudover skal den have den hdmi standard der kræves til 3D da VT'eren er modellen 
med 3D. Det ideelle vil være at jeg kan samle alle enheder ét sted sammen med forstærkeren / receiveren (hvad er det 
rigtige udtryk?) og så kun trække et enkelt hdmi kabel op til fjernsynet. 

Der vil pt. skulle kobles en WD TV Live boks samt en sony hdd optager til. Men mon ikke det vil være fornuftigt at kunne 
koble måske 4 enheder til forstærker / receiveren? 

Højtaler mæssigt har jeg som I kan se på linket ikke haft den vilde lyd, så det er nok i virkeligheden her jeg er mest i tvivl 
om hvad hulen jeg skal vælge. Jeg synes bestemt ikke lyden er forfærdenlig men kan da sagtens høre at der er masser af 
plads til forbedring :) 

Setup'et skal primært bruges til film / tv nok 80-90% af tiden. Men vil osse gerne kunne give den gas på luftguitaren med en 
god omgang ac / dc eller lignende når børn / kone en sjælden gang i mellem ikke er hjemme til at kræve at der skal skrues 
ned ^^. 

Jeg har været i HIFI klubben og hørt nogle Dali concept 6 tror jeg det var samt nogle B&W M-1 og kunne godt høre at jeg 
hældte mest til Dali'erne da der var meget med kraft og substans i lyden hvis man kan sige det sådan. Jeg er typen der ikke 
kan lyde en skinger lyd og det mindes jeg lidt at B&W'erne gav. Findes der en gylden mellem ting som giver fornuftig kraft 
og substans i lyden uden nødvendigvis at kræve at der står to gulvhøjtalere ved siden af tv'et?. 

Skal lige tilføjes at konen faktisk har godkendt at vi køber et par gulvhøjtalere, men der er desværre ikke plads til dem i 
vores nuværende stue (huset er pt. til salg) så derfor jeg overvejer lidt mere kompakt løsning pt. Vil jeg evt. kunne bruge de 
5 små højtalere + sub fra JVC all in one anlægget med en ny forstærker / receiver som en midlertidig løsning indtil vi har 
pladsen til gulv højtalerne? Der var en som fortalte at jeg muligvis ikke kunne bruge sub fra jvc anlægget da den nok ikke 
var "aktiv". Jeg ved ikke hvad det betyder, men har han ret? 

Jeg beklager den lange tekst, men til jer som klarede jer igennem, har I nogle gode råd eller erfaringer at dele ud af, så vil 
de være meget velkomne :) 

På forhånd tak
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu