recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 46x4500 vs Samsung’s nye LED vs LGps8000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket46x4500 vs Samsung’s nye LED vs LGps8000

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af thbang thbang skrev:

hehe, jeg tror jeg "nøjes" med en samsung. Den er
dælme flot, og jeg synes den giver et godt billede. men sådan som jeg
har forstået det er den eneste forskel på 7070 og 7050, den røde kant i
rammen.. er det korrekt? for der er ca 1500 at spare på 7050!

dernæst er det kun noget internet halløjsa, der er til forskel på 7050 og
6050..? for jeg kommer aldrig til at tilslutte mit tv til net, eller bruge den
til noget billede streaming.. og den herlige lille "sten", som følger med
7000 serien, som en lille design fjernbetjening??

når man sammenligner modellerne inde på samsungs egen
hjemmeside, vises kun 4 linjer, hvor modellerne så smukt er beskrevet
som yderst miljøvenlige produkter. man garanteret spise dem, hvis
lokummet virkelig brænder! 

Hvis du ikke vil streame film og musik eller gå på internettet, så kan du
lige så godt spare lidt flere penge og tage en B6050 .... der får du den
røde kant og uden al det mediegejl :)
Mvh.

Casper
Til top
thbang Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2009
Sted: Islands Brygge
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 20:25

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Pioneer 5090 50 tommer kan fås til 14.995 i Fona i Ballerup Centret.

Du kan sikkert godt få prisen lidt ned hos dem.

Så er Pioneer vel ikke for dyr???

Hold da op... i Fields tror jeg sgu den står til 19.999! så er det satme billigt hos Fona. Det overvejer jeg da lige engang mere :) tak 'Cyberguyen'

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 20:27

Jeg tror også jeg fravælger plasma, påtrods af mange stadig sværger til det... hvis man ser bort fra prisen, hvilken skærm UE46B7070 eller 46X4500, giver så det bedste billede? Jeg synes jo samsung er pisse flot, men ved godt at design ikke giver billede :)

I prisklassen er der ingen tvivl om,at plasma performer synligt bedre end LCD mht billedkvalitet. Husk i den forbindelse,at LCD er mere signalafhængig. Hvis du beslutter dig for LCD teknologien frem for den rå billedkvalitet = Sony 46X4500 . . 

Til top
Stone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2004
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg tror også jeg fravælger plasma, påtrods af mange stadig sværger til det... hvis man ser bort fra prisen, hvilken skærm UE46B7070 eller 46X4500, giver så det bedste billede? Jeg synes jo samsung er pisse flot, men ved godt at design ikke giver billede :)

I prisklassen er der ingen tvivl om,at plasma performer synligt bedre end LCD mht billedkvalitet. Husk i den forbindelse,at LCD er mere signalafhængig. Hvis du beslutter dig for LCD teknologien frem for den rå billedkvalitet = Sony 46X4500 . . 

Hvad mener du med performance? Jeg hører altid at plasma er bedre og hælder derfor også til plasma, når jeg snart selv skal købe - men hvorfor ser plasma så altid så skidt ud, når man ser dem udstillet i f.eks. Elgiganten?
Mvh. Steen
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Stone Stone skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Hvad mener du med performance? Jeg hører altid at plasma er bedre og hælder derfor også til plasma, når jeg snart selv skal købe - men hvorfor ser plasma så altid så skidt ud, når man ser dem udstillet i f.eks. Elgiganten?
Mvh. Steen

Med performance mener jeg,at de bedste plasma gengiver billedet mere korrekt. Og det er ganske enkelt facitlisten,- at gengive billedet så tæt som muligt på kildematerialet.

Som almen bruger har du ingen forudsætning for at kunne plukke det bedste TV ud, - når du sammenligner flere skærme i feks Giganten. Typisk vil man synes at pumpede farver,dynamisk kontrast og kunstig skarphed ser mest rigtigt og iøjenfaldende ud. Samtidigt står udstillede TV ofte i temmeligt håbløse fabriksindstillinger,som er milevidt fra det billede,som TV´et reelt kan præstere . .

Plasma er ikke nødvandigvis det rigtige valg for alle. Men mit bud er,at måske 90% af fladskærmskøberne fravælger plasma pga uvidenhed,fordomme samt dårlig rådgivning   

Redigeret af Lennon - 03-Maj-2009 kl. 21:03
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 21:44

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Pioneer 5090 50 tommer kan fås til 14.995 i Fona i Ballerup Centret.

Du kan sikkert godt få prisen lidt ned hos dem.

Så er Pioneer vel ikke for dyr???

Hold da op... i Fields tror jeg sgu den står til 19.999! så er det satme billigt hos Fona. Det overvejer jeg da lige engang mere :) tak 'Cyberguyen'

Det skal lige siges at jeg ikke tror at alle Fona har den til den pris. Jeg tror kun de har den model som hænger i butikken - men den er pæn nok.
Det er så ikke H modellen - men stadig et rent fund til de penge - især hvis den kan pruttes ned på 14k
Til top
thbang Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 22:50

enig, det ville være rigtig billigt! men den har jo et abnormt el forbrug i forhold til sams. 6050.

derudover skal jeg efterfølgende ind i hifiklubben og købe en surroundforstærker og nogle B&W højtalere, men det bliver først når der guld på kistebunden igen.

dvs, jeg skal undvære lyd indtil da, medmindre jeg vælger et tilkøb af underhøjtaler til 5090 til 1699. og det vil kune være midlertidigt, og lidt at øsle pengene væk synes jeg.

Jeg tror sgu jeg må kaste håndklædet i ringen, og erkende at jeg elsker hifi, men alt det med kallibrering, mørklagte stuer, slør, bleeding etc. er jeg ikke gearet til endnu. og så virker samsung som en god begynder model.. Kan man kallibrer en LED skærm. eller er det bare fifle lidt med indstillingerne??

Til top
junsas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Maj-2007
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 07:13

enig, det ville v�re rigtig billigt! men den har jo et abnormt el forbrug i forhold til sams. 6050.

derudover skal jeg efterf�lgende ind i hifiklubben og k�be en surroundforst�rker og nogle B&W h�jtalere, men det bliver f�rst n�r der guld p� kistebunden igen.

dvs, jeg skal undv�re lyd indtil da, medmindre jeg v�lger et tilk�b af underh�jtaler til 5090 til 1699. og det vil kune v�re midlertidigt, og lidt at �sle pengene v�k synes jeg.

Jeg tror sgu jeg m� kaste h�ndkl�det i ringen, og erkende at jeg elsker hifi, men alt det med kallibrering, m�rklagte stuer, sl�r, bleeding etc. er jeg ikke gearet til endnu. og s� virker samsung som en god begynder model.. Kan man kallibrer en LED sk�rm. eller er det bare fifle lidt med indstillingerne??

Samsung 55"KS9005

Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9
Til top
junsas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Maj-2007
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 07:20
Oprindeligt skrevet af junsas junsas skrev:

enig, det ville v�re rigtig billigt! men den har jo et abnormt el forbrug i forhold til sams. 6050.

derudover skal jeg efterf�lgende ind i hifiklubben og k�be en surroundforst�rker og nogle B&W h�jtalere, men det bliver f�rst n�r der guld p� kistebunden igen.

dvs, jeg skal undv�re lyd indtil da, medmindre jeg v�lger et tilk�b af underh�jtaler til 5090 til 1699. og det vil kune v�re midlertidigt, og lidt at �sle pengene v�k synes jeg.

Jeg tror sgu jeg m� kaste h�ndkl�det i ringen, og erkende at jeg elsker hifi, men alt det med kallibrering, m�rklagte stuer, sl�r, bleeding etc. er jeg ikke gearet til endnu. og s� virker samsung som en god begynder model.. Kan man kallibrer en LED sk�rm. eller er det bare fifle lidt med indstillingerne??

Drop alt det øregas med kalib. backlight bleeding mm. det bliver man kun forvirret af, det eneste du skal bruge er dine øjne 

Det med at kalib. et TV har jeg sgu heller ikke hørt før, ?? hvis man justerer selv lidt med farverne og kontrast efter ens behov må det vel også være en kalibrering??
Hvorfor skal der dyre prof. dvd'er med til sådan noget? og når en LCD eller plasma står ned i Fona eller Elgiganten står de da med fabriksindstilingerne . På min Samsung 7070 kan jeg vælge om den skal stå i Butiksmode eller hjemmemode.

Samsung 55"KS9005

Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 07:32

Drop alt det øregas med kalib. backlight bleeding mm. det bliver man kun forvirret af, det eneste du skal bruge er dine øjne 

Det med at kalib. et TV har jeg sgu heller ikke hørt før, ?? hvis man justerer selv lidt med farverne og kontrast efter ens behov må det vel også være en kalibrering??
Hvorfor skal der dyre prof. dvd'er med til sådan noget? og når en LCD eller plasma står ned i Fona eller Elgiganten står de da med fabriksindstilingerne . På min Samsung 7070 kan jeg vælge om den skal stå i Butiksmode eller hjemmemode.

det mener du ikke, for så kan jeg da grine hele dagen lang

Redigeret af xcardman - 04-Maj-2009 kl. 07:34
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 09:17

enig, det ville være rigtig billigt! men den har jo et abnormt el forbrug i forhold til sams. 6050.

derudover skal jeg efterfølgende ind i hifiklubben og købe en surroundforstærker og nogle B&W højtalere, men det bliver først når der guld på kistebunden igen.

dvs, jeg skal undvære lyd indtil da, medmindre jeg vælger et tilkøb af underhøjtaler til 5090 til 1699. og det vil kune være midlertidigt, og lidt at øsle pengene væk synes jeg.

Jeg tror sgu jeg må kaste håndklædet i ringen, og erkende at jeg elsker hifi, men alt det med kallibrering, mørklagte stuer, slør, bleeding etc. er jeg ikke gearet til endnu. og så virker samsung som en god begynder model.. Kan man kallibrer en LED skærm. eller er det bare fifle lidt med indstillingerne??

Hvor får du de 1699 fra til en underhøjttaler???

De koster da kun 799 kroner - Se her

Bleeding får du kun på LCD - det er ikke et plasma problem.
Jeg ville bare købe Pioneer skærmen og se tv på den normalt. Hvis du så ønsker at få mere ud af din skærm, så kan du jo senere vælge at få den kalibreret og få mere for pengene på den måde

Som Otto herinde skriver - en dårlig skærm kan godt kalibreres, men det er begrænset hvor meget man får ud af det samenlignet med en god skærm man kan kalibrere. Jeg tror ikke de andre tv er dårlige, de er bare ikke på højde med 5090.

Redigeret af Cyberguyen - 04-Maj-2009 kl. 09:21
Til top
thbang Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 18:59

WHAT... expert gutten sagde 1699!! fjols...

selvfølgelig, så har en 5090 mere potentiale, og med kun 799 for underhøjtalerne så begynder kontoen at kunne være med igen... tak for det :)

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu