Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
veyron
Guld medlem
Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 682
|
Emne: 478 w. Ingen højere? Sendt: 16-Juli-2009 kl. 15:01 |
Hej. Har lige opdaget at mit tv bruger 478 watt for at vise fede billeder, ifølge Pioneer selv.
Havde faktisk ikke tjekket det før køb, så panelet som demo hos Sparshop og var solgt på stedet, først nu det reelle omkostningsniveau går op for mig.. Men har valgt at tænke på det som om, at hvis jeg havde råd til en Ferrari ville jeg heller ikke klage over den kun kørte 3-4 km/l ved fuld udblæsning. Tænkte på, har andre også store strømtyve stående?
|
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)
Oppo BDP-83 (reg.free.)
Supra HDMI
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 15:06 |
veyron skrev:
Hej. Har lige opdaget at mit tv bruger 478 watt for at vise fede billeder, ifølge Pioneer selv. Havde faktisk ikke tjekket det før køb, så panelet som demo hos Sparshop og var solgt på stedet, først nu det reelle omkostningsniveau går op for mig.. Men har valgt at tænke på det som om, at hvis jeg havde råd til en Ferrari ville jeg heller ikke klage over den kun kørte 3-4 km/l ved fuld udblæsning. Tænkte på, har andre også store strømtyve stående? |
De bruger i praksis mindre end oplyst, det skal du lige tage med i regnestykket.
|
 |
RogueAgent
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 15:18 |
Du kan også presse en Suzuki Swift til at køre 3-4 km/l hvis du kun kører i 1. og 2. gear..!
|
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
|
 |
veyron
Guld medlem
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 16:03 |
AV Precision skrev:
veyron skrev:
Hej. Har lige opdaget at mit tv bruger 478 watt for at vise fede billeder, ifølge Pioneer selv. Havde faktisk ikke tjekket det før køb, så panelet som demo hos Sparshop og var solgt på stedet, først nu det reelle omkostningsniveau går op for mig.. Men har valgt at tænke på det som om, at hvis jeg havde råd til en Ferrari ville jeg heller ikke klage over den kun kørte 3-4 km/l ved fuld udblæsning. Tænkte på, har andre også store strømtyve stående? |
De bruger i praksis mindre end oplyst, det skal du lige tage med i regnestykket. |
Tak Otto, lyder godt, har faktisk et rigtigt spar-o-meter liggende, men har ikke rigtig haft tid [læs: lyst;-)], til at måle det igennem, men det burde jeg måske for at få det reelle tal på bordet.
Synes bare lige det lød voldsomt..
Skal dog siges at det afgiver en hel del varme fra skærmen, så jeg sparer jo lidt på fjernvarmen også ;-)
|
Oppo BDP-83 (reg.free.)
Supra HDMI
|
 |
RogueAgent
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 16:51 |
Sagen er at plasmaskærmes strømforbrug varierer med hvor meget lys de skal generere - de 478 watt er det maksimale strømforbrug og opnåes kun hvis du kører med et 100% hvidt billede og brightness skruet helt op, hvilket KAN være lettere trættende for øjnene.  I praksis vil gennemsnittet nok snarere ligge omkring 300-350 watt.
|
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
|
 |
mgmg
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 19:29 |
veyron skrev:
Tænkte på, har andre også store strømtyve stående? |
Mit TV står til 510 W. Min 21 W klasse A forstærker har jeg målt til 320 W. Og så bruger jeg PS3 som afspiller, godt 100 W.
Tæt på 1 kW, så du er ikke alene.
Der ryger nok et par hundrede film gennem systemet på årsbasis, så det koster lidt.
(PVR'en står altid mindst i stand-by, så der kommer noget oven i)
|
Kuro
|
 |
kokkeole
Guld medlem
Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 20:33 |
mgmg skrev:
veyron skrev:
Mit TV står til 510 W. Min 21 W klasse A forstærker har jeg målt til 320 W. Og så bruger jeg PS3 som afspiller, godt 100 W.
Der ryger nok et par hundrede film gennem systemet på årsbasis, så det koster lidt.
(PVR'en står altid mindst i stand-by, så der kommer noget oven i) |
Ja, så har du vist brugt din kvote  Hilsen Ole
|
Kokkeole If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 20:51 |
kokkeole skrev:
mgmg skrev:
veyron skrev:
|
Ja, så har du vist brugt din kvote
Hilsen Ole
|
Der kan kompenseres ved at købe CO2 kvoter fra U-landene. Der har de ikke så mange fladskærme endnu
|
 |
Emilos88
Guld medlem
Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 20:55 |
Hvor er det dejligt at bo hjemme i nu
|
Get HIFI or die trying c",
|
 |
veyron
Guld medlem
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 23:58 |
mgmg skrev:
veyron skrev:
nemlig, men altså-er da villig til at bløde lidt for de 60" udsigt 
|
Oppo BDP-83 (reg.free.)
Supra HDMI
|
 |
veyron
Guld medlem
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 23:59 |
veyron skrev:
mgmg skrev:
veyron skrev:
|
|
Oppo BDP-83 (reg.free.)
Supra HDMI
|
 |
veyron
Guld medlem
|
Sendt: 17-Juli-2009 kl. 00:01 |
veyron skrev:
veyron skrev:
mgmg skrev:
veyron skrev:
|
|
|
STOP, er vist lidt træt nu, mener bare at jeg er villig til at bløde lidt for at have en udsigt på 60" 
|
Oppo BDP-83 (reg.free.)
Supra HDMI
|
 |