recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4G Hjemmenetværk - HVORDAN?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4G Hjemmenetværk - HVORDAN?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Newmain Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-November-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Newmain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4G Hjemmenetværk - HVORDAN?
    Sendt: 08-November-2015 kl. 15:28
Hej,

Jeg bor på en adresse hvor jeg højest kan få 10/3 forbindelse - og det er jo virkelig lidt når vi taler 2015.

Jeg har kigget på denne pakke fra Call Me: https://www.callme.dk/huawei-mobil-router-e5180-hvid
Men det virker bare som en lidt fesen løsning.

Hvordan får jeg en GOD 4G løsning til hjemmet, hvis den skal kunne måle sig med 50/20 bredbånd, eller bedre. Kan se man også selv kan sætte antenner op til at opfange signaler, men så bliver det bare meget omfattende lige pludseligt. Løsningen skal helst være meget stabil, uden huller.

Håber der er nogen eksperter på områder der kan guide mig i den rigtige retning! :)

Mvh, Mikkel
Jeg er i øvrigt fra 3050 Humlebæk, og bor på Bakkegårdsvej (hvis det har nogen betydning?)

Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 15:43
Jeg er nok den perfekte at spørge ;)
Jeg bor i et aneks uden nogen former for telefonstik.
Har det sidste års tid kørt med 500 gb pakken fra telia.

Jeg bruger en Huawei router (kan se man ikke kan få den på telia hjemmeside mere) hvor der er et ethernet stik i og mulighed for udvendig antenne.
Har så et ethernet kabel i og har slået den trådløse del fra på routeren og køre det hele fra min Apple Airport extreme.

Jeg har købt en billig udendørs antenne på ebay (mener den kostede 50,-) og jeg får en download på 60-80 Mbit ;)
Jeg betaler 399,- for den største telia pakke.

Dette er mit primært bredbånd, og jeg spiller på geforce now som kræver minimum 50 mbit for at køre, og ser på netflix og viaplay uden nogen former for hakken

Bor i Sorø og har som man kan regne ud fuld signal på 4G ;)


Redigeret af henriksommer - 08-November-2015 kl. 15:45
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Newmain Newmain skrev:

Hej,

Jeg bor på en adresse hvor jeg højest kan få 10/3 forbindelse - og det er jo virkelig lidt når vi taler 2015.



Well, du kan altid få fiber her i 2015. Du skal bare selv betale......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Newmain Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-November-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Newmain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 19:16
Det er lige præsis noget i den stil jeg leder efter!

Skal man helt op i 500GB pakken før man har NOK?
- Tager gaming og streaming af HBO Nordic, Netflix, Spotify osv. så meget, eller kan man nøjes med halvdelen?


Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 02:59
Jeg streamer rigtig meget film og serier, og når det er i hd kvalitet så er det 2.3 gb i timen.
plius min datter ser også rigtig meget streaming når hun er her.
500 gb / 2.3 = 217 timer eller 7 timer om dagen i snit. men der bliver jo også brugt internet til meget andet ;)
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 06:55
HARsame pakke som Henrik, har tidligere haft 200 GB. Men det var lige lidt i underkanten, bruger Ca 300 GB i måneden. Men har så heller ikke tv-pakke hvilket gør vi streamer det tv vi vil se, det render også op.
Kører uden ekstern antenne, og fungerer fint her hvor jeg bor. Rammer dog kun Ca 35 Mbit i download
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 07:10
Umiddelbart ser det ud til ,du kan få internet via fiber på Bakkegårdsvej, Gigabit.dk er lige begyndt at tilbyde fiber tilslutning i Fredensborg/Humlebæk ,du kan selv prøve at tjekke din adresse her under bestilling -> http://gigabit.dk

Redigeret af katbird - 09-November-2015 kl. 07:16
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Newmain Newmain skrev:


Jeg er i øvrigt fra 3050 Humlebæk, og bor på Bakkegårdsvej (hvis det har nogen betydning?)


Hej.

jeg har lige cheket 3050 Humlebæk, Bakkegårdsvej på

https://www.mastedatabasen.dk

På Bakkegårdsvej 214 findes der en mobilmast der bruges af Hi3G, Telia - Telenor og TDC til LTE 1800.
Samt TDC LTE 800 og TDC LTE 2600.

Jeg ved ikke hvilket nummer du bor i men alle ydbydere kan modtages uden ekstern antenne.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 09-November-2015 kl. 09:40
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af Newmain Newmain skrev:

Jeg har kigget på denne pakke fra Call Me: https://www.callme.dk/huawei-mobil-router-e5180-hvid
Men det virker bare som en lidt fesen løsning.


Hej.

Jeg ved ikke hvorfor at det skulle være en lidt fesen løsning?
Lige meget hvor meget data du vælger er det billigste sted at købe et modem hos CallMe.

De har både 4G modems til 220 volt eller med opladeligt batteri.

Du kan enten betale for modemmet straks eller på afbetaling. De har ingen binding, men 30 dage opsigelse.

https://www.callme.dk/mobilt-bredbaand/vaelg-en-pakke

Priserne denne side er incl 6 GB i den første måned. Men du kan også vælge 200 GB til 299 kr + 30 kr for 4G og så se hvordan det går. Hvor meget du bruger?

Hvis du bruger mere kan du bare opsige abonnement med 30 dages varsel og skifte til en 500 GB pakke.

Hilsen Carsten.






Redigeret af csell - 09-November-2015 kl. 09:12
Til top
Newmain Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-November-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Newmain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

 
Jeg ved ikke hvorfor at det skulle være en lidt fesen løsning?
Lige meget hvor meget data du vælger er det billigste sted at købe et modem hos CallMe...

Tak for dine indlæg Carsten
- Jeg tror faktisk jeg vil prøve løsningen hos CallMe og se om det ikke går med 200Gb og så 220 volts modem. Tror faktisk at mængden er nok, men det må komme an på en prøve.


Til top
Newmain Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-November-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Newmain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Umiddelbart ser det ud til ,du kan få internet via fiber på Bakkegårdsvej, Gigabit.dk er lige begyndt at tilbyde fiber tilslutning i Fredensborg/Humlebæk ,du kan selv prøve at tjekke din adresse her under bestilling -> http://gigabit.dk

Tak for tippet! Jeg tager det med i mine overvejelser :)
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 09:36
vil altid gå efter FIBER hvis det fungere, jeg er lige flyttet hus i Vejle, og grundet mit fiber er FIRMA, så tog det lige 1 1/2 måned at få det flyttet, og det er ikke oppe endnu.

har Telia løsningen, med huawai modemmet, og 500GB om mdn. det er lige i underkanten for os, så vi tænker meget over forbrug (det irritere mig).

derudover oplever jeg også i tættere bebyggelse, at internettet er meget sårbart, har 32mbit så har jeg 8 mbit, så har jeg 4 mbit med samme signal styrke.. tror vores knudepunkt bliver meget belastet..

trafik og tunge lastbiler kan også stoppe et stream af en film..

samme problem med mine forældres abon i sommerhuset, hvorimod jeg ude hvor vi boede før kunne rive 75mbit ned uden issues over min firma telefon..

Jeg synes udfordringen med mobil, er sårbarheden, det er fint til surf, og lidt youtube men det stopper der..

Glæder mig godt nok til vi kan lukke vores 4G og jeg er tilbage på Fiber.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu