|
4K BD med skuffende billedkvalitet |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6251 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-December-2017 kl. 18:00 |
Jeg ville købe Serenity
Så læste jeg, at billedkvaliteten ikke var så god - http://www.blu-ray.com/movies/Serenity-4K-Blu-ray/186543/#Review - og lånte den på biblioteket Det er nok det mest skuffende, jeg har set The Mummy fra halvfemserne var heller ikke for god Har du set en 4K BD, som ikke levede op til dine forventninger? Så kunne vi give hinanden gode tip her |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der findes masser af 4k bd som ikke er bedre end alm bd.
Hvis de ikke er ægte 4k så må man forvente billedet på vores store skærme ikke altid er super. Husk filmen du kikker på er 12år gammel |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Hvad med do´s and don´ts liste? Og evt angivelse af kilden:)?
Jeg har set the revenant på und, hvilket var en formidabel film (billedmæssigt)
|
|
![]() |
|
Pittens ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
All you need to know 😊
Real or fake 4K Samme peroblematik som fra DVD til BD og nu BD til UHD - ingen garanti for bedre billede. Kildematerialet og behandlingen af det er altafgørende, er en film skudt i 2N kan man håbe på en god 4K opskaleringen men aldrig 4K native. Alle film optaget på bånd kan indskannes i alle opløsninger og så håbe på at båndene er i god stand. Blade Runner 4K er et pragteksemplar på en smuk 8K indscanning der er nedskaleret til 4K. Vfx tunge film er ofte en hybrid mellem 2K vfx og 2-4K live shots - 4K vfx er stadig meget tungt at editere og ikke mindst render. Pointen er som du selv er inde på, man skal se sig for. |
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
Jeg vil også gøre som Pittens foreslår og kombinere det med anmeldelser fra respekteret sites da nogle film kan være "gode" nok selvom de er blevet opskaleret. Personligt kigger jeg også mere efter HDR 4k BD'r end rene 4k BD'r.
|
|
![]() |
|
Simon R. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 824 |
E.T. er 35 år gammel er ser langt bedre ud i 4K-udgaven end alm. Blu-ray. 35mm er godt nok til at 4K kan være langt bedre end HD. Og så er farverummet større, det er 10-bit vs 8-bit, der er HDR-muligheder og højere bitrate. Altsammen ting, der vil kunne gøre en 4K-udgivelse langt flottere end HD-udgaven, endda selvom den kommer fra en 2K-master.
|
|
![]() |
|
Pittens ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
Ja, altid tjek anmeldelser, bluray.com er perfekt til formålet.
Min pointe er bare at der findes 4K udgivelser der er lige så meget skrammel som bd udgivelsen. En ægte optaget 4K film eller korrekt efterbehandlet 2K master vil alt andet lige altid være en opgradering. Lige så vel som da BD kom på markedet og bød på en masse skrammel opskalerede dvd udgivelser, så synes jeg også der er flere ligegyldige UHD udgivelser hvor prisen på de 250-300kr ikke er en opgradering værd, så ja, altid tjek reviews, godt input. |
|
![]() |
|
Hampenberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2017 Status: Offline Point: 69 |
Apropos.
Jeg stod i går aftes, og kiggede vinduer hos AV-Connection i Odense. På et Panasonic 950 OLED i vinduet, kørte en Panasonic demo-skive. Der blev bl.a. vist en filmsekvens fra en film, hvor to mænd går ind i et stort "robothoved". Dette hoved sættes fast på robottens krop. De to mænd i hovedet styrer så selve den kæmpe robot. Er der noget som véd, hvilken 4K BD der er, for det så sateme godt ud? |
|
![]() |
|
DVDO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2012 Status: Offline Point: 645 |
http://realorfake4k.com/my-product/serenity/
Redigeret af DVDO - 02-December-2017 kl. 16:09 |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6251 |
Nemlig, mon ikke det er Pacific Rim
Den ser rigtigt godt ud på BD, har ønsket mig den i 4K: Det må være helt crazy ![]() |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Hampenberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2017 Status: Offline Point: 69 |
Det var lige nøjagtig Pacific Rim!! Tak.
Den så sygt godt ud, på OLED i 4K. Jeg blev fuldstændig draget af billedet, detaljer, overflader, dybde o.s.v. Redigeret af Hampenberg - 02-December-2017 kl. 18:32 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |