recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K Bluray Disk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K Bluray Disk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SCR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-December-2012
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SCR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4K Bluray Disk
    Sendt: 14-Maj-2014 kl. 17:10
Hej "recordere" :)

Jeg må simpelthen have noget hjælp!

Ved man noget om 4K Bluray Disc kommer til at blive brugt til film udgivelser? Jeg kan ikke finde ud af om det har noget på sig... Sony skriver på deres hjemmeside at deres nye topmodel BDP-S7200 kan afspille 4K Bluray Disc (http://www.sony.dk/electronics/blu-ray-disc-afspillere/bdp-s7200), men så vidt jeg kan se, er det upscale!...

Er der ikke nogle kloge hoveder der vil smide en kommentar og gøre mig klogere? :)

På forhånd tak,

Mikael 
Til top
Kosire Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Februar-2013
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosire Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 17:21
Rygtet går på at de bliver færdige med 4K Blu-ray disk standarden i slutningen af 2014.

Så vil jeg "tro" at der kommer nye blu-ray afspillere som man læse dem, men stadig kan læse de nuværende 1080p blu-ray skiver som vi kender i dag og DVD skiver.

Jeg tvivler stærkt på at alle nuværende blu-ray maskiner kan afspille de nye 4K blu-ray diske.
Til top
SCR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SCR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 17:25
tak for svar. 
Men har man i branchen offentligt meldt ud at man vil udgive film på dette medie? det er her jeg er i tvivl nemlig...? :)
Til top
Kosire Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Februar-2013
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosire Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af SCR SCR skrev:

tak for svar. 
Men har man i branchen offentligt meldt ud at man vil udgive film på dette medie? det er her jeg er i tvivl nemlig...? :)

Hvad mener du? Om der er film studier der har været ude og sige at de vil udgive deres film på 4K blu-ray diske? Ikke hvad jeg ved af, diskene er jo ikke færdige endnu.

Men Blu-Ray Disc Association har et mål om at færdiggøre diskene inden året er omme. Folk fra 17 firmaer inkl. Sony, Technicolor, Dolby, Fox og Disney arbejder på det. Så mon ikke Sony, Fox og Disney vil udgive film på 4K?

Jeg tror ikke du skal regne med en annoncering fra nogle som helst studier pt. om at de vil udgive film på 4K diske før diskene rent faktisk er færdige.

http://www.hollywoodreporter.com/behind-screen/ces-as-ultra-hd-train-669587

Redigeret af Kosire - 14-Maj-2014 kl. 17:33
Til top
SCR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SCR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 17:47
ok, super - det var præcist hvad jeg havde brug for at høre! Jeg var "bange" for at noget var gået forbi min næse :) 

Bl.a. har Sony tidligere meldt ud at man ville fokusere på streaming af 4K materiale... og flere rygter florerer på nettet omkring alm. Bluray Disc bliver det sidste fysiske medie til film udgivelser. Ved godt at det er farligt at lytte til rygter og tage disse for gode varer, meeeen.... :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu