|
4K Blu-ray skiver endelig officielt |
Besvar |
Forfatter | |
Christian H
Guld medlem Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Januar-2014 kl. 09:12 |
Så skulle det være officielt...
Standarden bliver lagt fast i løbet af 2014, og de første afspillere skulle blive præcenteret ved næste års CES. Redigeret af Christian H - 16-Januar-2014 kl. 09:13 |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
"Vanvittigt meget bedre billede" - Næh.
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|
Christian H
Guld medlem Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også mine betænkeligheder omkring det...
Komprimering, farvedybde osv. skal i hvert fald også være af en ordentlig kvalitet før billedet kan være væsentligt bedre end vi har i dag... Men spørgsmålet er om ikke et nyt optisk medie allligevel vil være chanceløst i kampen mod streaming? Jeg er godt klar over at streaming slet ikke tilbyder samme billedkvalitet, men "convenience beats quality" for rigtig mange mennesker...
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
100GB giver ikke samme kapacitet til 2160p som 50GB til 1080p, og hvis de derudover vil tilføje bedre farver, højere framerate osv., så er det fuldstændig tåbeligt.
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|
Stougaard
Super bruger Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er 4K blu ray ikke et forkert valg, jeg tror mere på en løsning a la redray.
|
|
xcardman
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
Funktioner
Tak(0)
|
har selv haft netflix under en måned og der er alså meget langt til en BD
så det afmelder jeg igen. lyden var dog ok billedet hakker også via min oppo 103, endnu en grund til jeg har opsagt det jeg kan udmærket se det hakker. om det så er fordi de kører 60hz ved jeg ikke for mange vil kvaliteten sikkert være ok. men os som går op i billedekvalitet er der alså langt vej for at streaming kan bruges til noget hvis man bruger en masse penge på udstyr, så er de spildt hvis man ikke bruger noget godt billedmateriale når vi så snakker om 4k og streaming, så bliver kvalitet måske lidt bedre men det er som at bare fordi opløsningen er større, så bliver billedekvaliteten også langt bedre. men en hammer smart måde for at få folk til at skifte deres tv igen. Redigeret af xcardman - 16-Januar-2014 kl. 17:01 |
|
Henr1k
Bruger Oprettet: 28-Februar-2007 Sted: Viborg Status: Offline Point: 142 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mon de ikke mener UHD i stedet for 4K?
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Folkene bag Blu-ray sagde også på CES 2013 for lige over et år siden, at de "arbejdede" på det. Bliv ikke overraskede, hvis det bliver forsinket endnu engang.
Flere parter bag standarden har jo efterhånden offentligt tilkendegivet, at de ikke tror på et nyt fysisk format, så om de aktivt presser på for at få det til at gå hurtigere, kan man jo have sin tvivl om. Derudover er der jo ikke noget "officielt" over det. Der er jo ikke præsenteret noget.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Ghump
Bruger Oprettet: 27-August-2010 Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og når du skriver "tror på", så mener du vel, at de foretrækker at bonne alle forbrugere for et abonnement, frem for at man kan nøjes med at betale for 1 skive og låne den ud til naboer, venner og arbejdskolleger. |
|
Jonas Bojer
Guld medlem Oprettet: 10-April-2008 Sted: Århus C Status: Offline Point: 801 |
Funktioner
Tak(0)
|
Med fare for at citere Otto forkert så fortæller han at Joe Kane ikke er tilfreds da der ønsked 12bit farvedybde men det er der vist ikke plads til ;O( så vi ender måske med et medie med samme farve dybde som Bluray blot med flere pixels og så vinder vi i princippet ikke meget mere. jeg håber sku de kan klemme minium 10bit ned i det ;O)
Hilsen Jonas Bojer |
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
denne nyhed, lyder meget bedre end 4k i mine øre: http://www.highdefdigest.com/news/show/Deep_Color/Deep_Color_Encoding_Process_Developed_for_Blu-ray___/13661
Redigeret af dr gonzo - 23-Januar-2014 kl. 00:40 |
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bortset fra at det er noget vrøvl. Flere bits og "wider gamut" er to forskellige ting, og så længe det bare handler om en bestemt ned- og opsampling algoritme til reelt at levere 8 bit, så er der ikke det store at hente i praksis. (Jeg skal ikke kunne sige om det er udvikleren eller journalisten der vrøvler).
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |