|
4K hdr tv, PS4 pro, Onkyo 608 receiver |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-November-2016 kl. 09:04 |
Hej
Jeg skal til at have et 4K tv. I forvejen har jeg En Onkyo 608 receiver som alt kører igennem. Mit spørgsmål er så: Hvis jeg sætter min PS4 til at køre gennem receiveren går jeg så glip af noget mht billedet? Jeg vil helst køre det gennem receiveren og ikke direkte i tv'et, da jeg gerne vil have surround lyden. Håber i kan hjælpe? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du sætter det bare sammen som du plejer. Du har jo ingen 4k afspiller, så der er ikke nogen ændringer. Og 4k skærmen sørger selv for at opskalere alt til 2160 x 3840
Redigeret af Kampus - 11-November-2016 kl. 10:11 |
|
![]() |
|
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
Det er ikke til filmbrug. Det er til når jeg skal spille?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Kan PS 4 afvikle spil i 4k? Så kan du ikke køre det gennem din reciever. Det kræver en ny reciever eller en hdmi splitter eller toslink til lyd.
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
I med hdmi i tv´et og toslink fra receiver til ps4 pro. Det er kun DTS og Dolby Digital, men mig bekedt kører ingen spil i højere opløsning alligevel
|
|
![]() |
|
Principielt kan jeg vel egentlig også bare køre hdmi fra PS4 til receiver og køre ARC, ikke?
|
|
![]() |
|
Jeg mener det er jo ikke sådan at billedet ikke kommer frem fordi jeg sætter det til receiveren, Kampus?
|
|
![]() |
|
Så du får billedet igennem, men kun i 1080p. 4k spil blir nedskaleret.
|
|
![]() |
|
Ja. Hmm. Så er spørgsmålet om man skal gå glip af billedet eller lyden.
Tænker ik der er en løsning der tilgodeser begge dele medmindre jeg investerer i ny receiver, hvilket ikke er en mulighed. Der er selvfølgelig toslink kablet, men det har jeg ikke erfaring med. Kan nogen linke til et godt? Og hvad hvis man bruger en hdmi splitter i stedet? Kan man det? |
|
![]() |
|
Ind på av-cables, der har de hvad du skal bruge hvadenten det er optisk eller coax
|
|
![]() |
|
Tak. 👍🏻
Tænker dog også at jeg bare kan sætte PS4 direkte til TV og så køre ARC lyd? På den måde får jeg jo både 4K billede og "surround" lyd på samme måde som når lyden køres over anlæg ved tv kigning. Er det ikke korrekt? Det er vel egentlig bedste løsning. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |