recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K lokal streaming hvad kræves der?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K lokal streaming hvad kræves der?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af mortenls mortenls skrev:

Kodi og VLC på PC plejer at æde alt. 


Hej.

Også hvis det er i 4K/60 Hz,  Et format som grafikkortet ikke kan afspille?

Hilsen Carsten.
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 12:26
Jeg har lige kørt filen igennem Mediainfo. Det virker fint i VLC på PC.

Jeg tror måske problemet er, at de fleste TV kun understøtter op til 4.1? Jeg har ikke lige slået op i manualen til det TV, men det er nok her den hænger.

Jaja, VLC laver bare nedskalering. No worries.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 12:49
benytter 5 ghz wifi har dog også prøvet kablet.

så løsningen er som det var i "gamle dage" af afspille via et windows mediecenter?
dvs. selvom der er HEVC, VP9 og alles så er det ikke sikkert det kan knuse alt 4K materiale?

Hvis jeg ikke ønsker windows mideicenter. Findes der så nogle medie-bokse til 4K eller er de endnu ikke kommet på markedet.




Redigeret af mbm1 - 14-April-2016 kl. 12:53
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 12:54
5.1 er ikke særlig brugt, så jeg ville ikke være så bange. Prøvt et andet klip f.eks. 
http://demo-uhd3d.com/files/uhd4k/LG_4K_OLED_Wonders.t

Redigeret af mortenls - 14-April-2016 kl. 13:04
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 13:05
Kan ikke rigtig lige finde ud af hvilken profil dit fjernsyn understøtter, jeg kan se over på Kodi at Nvida Shield skulle understøtte Main 10. Men kan du ikke lige prøve at smide det klip på skærmen, og så kan vi jo lige se om det virker.

Redigeret af mortenls - 14-April-2016 kl. 13:06
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

benytter 5 ghz wifi har dog også prøvet kablet.


Hej.

Jeg var inde og kigge i Mortenis Mediainfo og så en fps på 24.000.

Så sådanne 4K/24 Hz demoer kan dit grafikkort vise. Men IKKE hvis du ønsker rigtigt 4K/50Hz.

Da det kræver mindst HDMI 2.0 og HDCP 2.2


Men både nVidea og AMD kommer med en ny generation Gratikkort til sommer:

http://forum.recordere.dk/ny-generation-af-grafikkort_topic145770.html

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 14-April-2016 kl. 13:37
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 13:14
jeg er slet ikke ude i nyt pc grej til formålet.
Benytter kun min pc til spil, men som skrevet var det bare for at teste.

Jeg skal nok have mig en boks til formålet.. Er stødt på Roku 4.. Er der andre helt noget man kan købe i DK.
Eller måske kan den nye Samsung UHD Blu-ray afspiller fungere som medieafspiller via netværk også?
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 13:16
Hvad er det du gerne vil afspille udover denne demo?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af mortenls mortenls skrev:

Hvad er det du gerne vil afspille udover denne demo?

ALT 4K materiale HOST HOST Censored
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

jeg er slet ikke ude i nyt pc grej til formålet.
Benytter kun min pc til spil, men som skrevet var det bare for at teste.



Hej.

Et eksta AMD Polaris 11 grafikkort i din nuværende PC kunne være en mulighed. Det kommer til sommer.

Men ellers er Du alt for tidligt ude.

I dag findes der 4 Motherboard og Kun to Grafikkort der kan klare HDMI 2.0 og HDCP 2.2

Og de to sofware firmaer jeg troede måske ville komme med en 4K UHD ripper er blevet truet af advokater til at lade være.

Så vent med at købe en boks til der også findes den software du ønsker.

De to første UHD Blu-Ray playerere er dyre. En anden ide kunne være en Playstation 4K som kommer til oktober, sansynligvis med 4K Blu-ray drev.
Men igen, vent på den rigtige software.

Hilsen Carsten.

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 13:38
4000 kr. for samsungen er ok synes jeg.. udkommer om 1 måned..
Kunne godt finde på at købe den.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 13:40
Hej.

Ca samme pris som den nye Playstation 4K som forventes at komme til at  koste 400 USD.

Hilsen Carsten.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu