recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K passthrough
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K passthrough

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mtjoernelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-April-2008
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mtjoernelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4K passthrough
    Sendt: 26-August-2019 kl. 15:19
Overvejer nyt tv, da jeg gerne vil have 4K. Men jeg vil gerne undgå at skulle udskifte alt på en gang, og i første omgang bliver det så min gamle Denon AVR-X2000, der skal klare mosten lidt endnu. 

Men jeg er blevet usikker, hvis jeg køber et 4K OLED tv og et AppleTV 4K, går jeg så glip af noget på billedesiden (ved godt at min forstærker ikke understøtter nyest lydformater) ved at køre signalet fra AppleTV'et igennem min Denon og videre til TV'et? Ifølge Denon's hjemmeside understøtter AVR-X2000 4K, både passthrough og opskalering, men kan ikke lure om det er gammel information, der ikke tager højde for nye krav til HDR?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2019 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af mtjoernelund mtjoernelund skrev:

Overvejer nyt tv, da jeg gerne vil have 4K. Men jeg vil gerne undgå at skulle udskifte alt på en gang, og i første omgang bliver det så min gamle Denon AVR-X2000, der skal klare mosten lidt endnu. 

Men jeg er blevet usikker, hvis jeg køber et 4K OLED tv og et AppleTV 4K, går jeg så glip af noget på billedesiden (ved godt at min forstærker ikke understøtter nyest lydformater) ved at køre signalet fra AppleTV'et igennem min Denon og videre til TV'et? Ifølge Denon's hjemmeside understøtter AVR-X2000 4K, både passthrough og opskalering, men kan ikke lure om det er gammel information, der ikke tager højde for nye krav til HDR?

Mener ikke din Denon X2000 er HDCP 2.2 kompatible, så dine enheder "Apple TV 4K" skal direkte i tv'et og lyden fra tv'et ned i receiveren. Ikke den optimale løsning, men det vil fungere.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2019 kl. 15:37
Det er en ældre sag, HDR er ikke sandsynligt, det fremgår heller ikke når der ses på specifikationer, har læst dem flere steder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2019 kl. 15:41

 
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:


Mener ikke din Denon X2000 er HDCP 2.2 kompatible, så dine enheder "Apple TV 4K" skal direkte i tv'et og lyden fra tv'et ned i receiveren. Ikke den optimale løsning, men det vil fungere.

 Det vil kun virke hvis TVet understøtter Multikanal iyd fra externe enheder, det er ikke givet at det gør.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2019 kl. 15:49
Et LG C9 gør via eArc. Så du med ATV 4k direkte i TV kan få alle HD lydformater incl Atmos fra dit TV til AVR forstærker. Læs mere her
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2019 kl. 16:10
Mon ikke det kræver at begge sider understøtter eArc?

Tror han må nøjes med 5.1 DD med almindeligt HDMI Arc indtil forstærkeren udskiftes.
Mvh dan.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2019 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Et LG C9 gør via eArc. Så du med ATV 4k direkte i TV kan få alle HD lydformater incl Atmos fra dit TV til AVR forstærker. Læs mere her

Denon AVR-X2000 er fra 2013 - der er jeg ikke sikker på at eARC overhovedet var på tegnebrættet!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mtjoernelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-April-2008
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mtjoernelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2019 kl. 16:33
Ingen eARC. Er ikke engang sikker på HDMI version. Specificationen jeg kan finde på Denon's hjemmeside siger bare 4K passthrough og opskalering er understøttet. 

Jeg vil være fint tilfreds (indtil jeg udskifter forstærker) hvis jeg kan køre aTV direkte i TV'et og få 5.1 lyd via HDMI ARC. Det burde jeg kunne?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2019 kl. 16:36
 Det kommer som skrevet an på om det TV der påtækes at købe understøtter det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mtjoernelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-April-2008
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mtjoernelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2019 kl. 16:37
Hælder pt mest til et Philips 55OLED803, men det er ikke endeligt besluttet. Hvad skal jeg kigge efter i specifikationen?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2019 kl. 17:02
 
 Det vil undre hvis det fremgår der. Du må hos en faghandler og finde ud af det. Eller få erfaringer fra andre brugere. Dog er Philips ikke noget der er i høj kurs her.


Redigeret af Radiomanden - 26-August-2019 kl. 17:05
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2019 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Et LG C9 gør via eArc. Så du med ATV 4k direkte i TV kan få alle HD lydformater incl Atmos fra dit TV til AVR forstærker. Læs mere her

Denon AVR-X2000 er fra 2013 - der er jeg ikke sikker på at eARC overhovedet var på tegnebrættet!


Klaus
Argh, det må være varmen! Der skal self to enheder til med eArc for at det funker.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu