recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K år 2016: Men hvad koster det...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K år 2016: Men hvad koster det...

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 12:01
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 12:05
Nu er jeg jo glad for JVC
Har en X35 og havde en HD550 før det
Kan en JVC med eShift - f.eks. JVC DLA-X500 - ikke modtage signalet fra en 4K BD-afspiller?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

De større Onkyo-receivere understøtter HDMI 2.0 og HDCP 2.2, men så fandt jeg det her: What they aren't telling you is that the HDMI 2.0 implementation is limited to 10.2Gbps (just like HDMI 1.4). While this allows the Onkyo receiver to pass the HDCP 2.2 handshake, it will limit how much data can be passed, negating many of the benefits of HDMI 2.0.

Jep! Jeg har tidligere gjort opmærksom på, at de nye ONKYO receivere er hastighedsbegrænset i deres chipset! Dette bevirker at de kun understøtter UHD, på én af HDMI-indgangene...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 12:43
Og endnu værre, så betyder begrænsningen at de kun understøtter 4K 24p.

M.v.h.
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 14:21
Passer ikke... De understøtter også 60p
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Point: 417
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 15:19
Lyder spændende hvis 4K bluray kommer i 2015. Tror bare ikke de kommer ned i 10k allerede om et år. Nok nærmere 25-30k. Men ser nu ingen grund til at skifte projektor før 4K bluray kommer. Så skal der til gengæld også ske noget på den front omvendt kan man sige det egentlig er for dårligt at projektorer ikke er kommet derned endnu, når fladskærms markedet ikke sælger andet
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2014 kl. 19:40
IFA 2015 bliver spændende. Gad vide om ikke JVC kommer med en 4k maskine. Tipper det bliver 40-50k mindst. Følger de deres hidtidige modelstruktur er det nok de 2 topmodeller som får det.

I 2016 er de fleste nok klar med 4k i 30k klassen spørgsmålet er så hvad der må spares på for at nå den pris. Måske optik?

I 2017 kommer JVC med 4k e-shift 8! :-)

Jeg håber de er klar med 4k blu ray vinteren 2015! De må altså igang med at presse de discs før streaming tager helt over og alle glemmer fysisk medie.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu