recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K UHD TV - tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K UHD TV - tråden

 Besvar Besvar Side  <1 910111213>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Yrsa A. Yrsa A. skrev:

Hej Jeg har et Samsung UE55KS8005 og jeg havde sat det til at påminde mig om en udsendelse jeg gerne ville se. Jeg fik gæster så jeg havde slukket på TVet men der kom en beske på TVet om at udsendelsen ville starte. Så jeg tror gerne at den opdatere automatisk i standby.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får fjernet alle de irriterende pop ops reklamer fra YouYube på TVet har prøvet med adblock men det ser ikke ud til at virke på Samsung.
Hej Yrsa, og stort velkommen til siden herSmile

Jeg tror at der vil være en større chance for at få svar på dine spørgsmål, hvis du opretter en tråd på emnet TV-LED.

 http://forum.recordere.dk/led-tv-lcd-tv_forum64.html
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 17:38
Jeg skal bruge en HDMI extender, da mit mediacenter er for langt fra mit TV (Ca 35m).
Men den skal køre 4K og IR retur, samt ARC, så Netflix på TV kan komme ud til forstærker.

Er der andre ting som den skal understøtte. Tænker at det skal være en HDMI 2.0

Nogle som kan anbefale en Extender?


Redigeret af ldplusse - 03-Februar-2018 kl. 17:39
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 21:12
Det skal være HDMI 2.0, med mindre du vil nøjes med 4K 30hz som maks.

Den eneste jeg kunne finde er

Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af wiesel wiesel skrev:

Det skal være HDMI 2.0, med mindre du vil nøjes med 4K 30hz som maks.

Den eneste jeg kunne finde er


Jeg tænker også det skal være HDMI 2.0, Men linket er ikke en Extender men en HDMI kabel med forstærker.
Jeg kan ikke trække et nyt kabel, så det skal kunne benytte CAT6 kabler.
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 21:51
Tror ikke du kan få fat i en extender som understøtter hdmi 2.0, derfor jeg gav dig et link til kabel.

HDMI 2.0 båndbredde: 18 Gbps
Cat6/7 båndbredde: 10 Gbps.

Det eneste som har nok båndbredde er cat8 eller thunderbolt 2/3.
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 22:34
Kan godt ske at man ikke kan få. Men jeg benytter allerede 2*Cat6 kabler, så er der måske nok båndbredde.
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 17:00
Jeg tror jeg omlægger måden mit udstyr er opsat på. Jeg kan trække kabler baglæns og føre dem op på loftet. Her kan jeg bygge et 'skab' til alt udstyret og der er omkring 10m kabel der skal bruges.

Da jeg er ved at købe et QLED, med en extern boks, som har fiber forbindelse til skærmen og man kan købe et 15M kabel til det, så tror jeg det er den vej jeg går.

Så er jeg helt ude over nogle extender eller HDMI kabler med booster.

Der er bare lige nogle dages arbejde i at flytte udstyr væk fra teknikrum og op på loftet.Smile


Redigeret af ldplusse - 04-Februar-2018 kl. 17:01
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 23:18
Det Samsung fiber kabel er noget dyrt og hvis jeg skulle have et andet TV, så kan jeg ikke bruge det.
Så tænker om det er bedre med et HDMI kabel.

Jeg har lige målt min kabel længde og jeg skal bruge 15m HDMI.
Hvis jeg kigger på de aktive HDMI kabler hos av-cables, så nævnes der ikke noget om HDR.
På de noget dyrer passive kabler, der er de dyreste med HDR.

Er der noget om det, eller er det bare noget salgs gas.
Jeg skal have et HDMI kabler der bare spiller og virker med HDR og ikke ændre på billede kvaliteten.



Er det 'billige' godt nok, eller skal man tage det dyrer for at få noget som virker.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af ldplusse ldplusse skrev:

Det Samsung fiber kabel er noget dyrt og hvis jeg skulle have et andet TV, så kan jeg ikke bruge det.
Så tænker om det er bedre med et HDMI kabel.

Jeg har lige målt min kabel længde og jeg skal bruge 15m HDMI.
Hvis jeg kigger på de aktive HDMI kabler hos av-cables, så nævnes der ikke noget om HDR.
På de noget dyrer passive kabler, der er de dyreste med HDR.

Er der noget om det, eller er det bare noget salgs gas.
Jeg skal have et HDMI kabler der bare spiller og virker med HDR og ikke ændre på billede kvaliteten.



Er det 'billige' godt nok, eller skal man tage det dyrer for at få noget som virker.


Find det billigste du kan i den længde du skal bruge - bare sørg for at det er High Speed, og Premium Certified, og køber du det online og det ikke virker, så returnere du det, og køber et andet.

(Der findes ikke noget der hedder HDMI-kabler med og uden HDR!!)

Redigeret af zulfo - 06-Februar-2018 kl. 10:49
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:



Find det billigste du kan i den længde du skal bruge - bare sørg for at det er High Speed, og Premium Certified, og køber du det online og det ikke virker, så returnere du det, og køber et andet.

(Der findes ikke noget der hedder HDMI-kabler med og uden HDR!!)

Det var også det jeg tænkte.
Så er det bare det med om det er premium certified.
Det skriver de ikke lige noget om på Av-cables.dk
Kigger lidt videre.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 13:07
Det gør de da vel nok. At det så ikke er langt nok er noget andet
https://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/premium-high-speed-2-0-hdr-hdmi-kabel-6-m.html
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det gør de da vel nok. At det så ikke er langt nok er noget andet
https://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/premium-high-speed-2-0-hdr-hdmi-kabel-6-m.html

OK. Nu kiggede jeg så kun på dem som er aktive og der nævner de det ikke.
Men på nogle af dem står der det er HDMI 2.0 med HDR og 4K 60Hz.

Så dette kabel kan vil godt bruges.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 910111213>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu