recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4k ultra hd tv box h96 pro - i 2021 ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4k ultra hd tv box h96 pro - i 2021 ??

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2021 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Peter1968 Peter1968 skrev:

Jeg har en "4k ultra hd tv box h96 pro" .....
Hvad kan jeg egentlig bruge den til i dag ??



Hej.

Du kan bruge den til mange forskellige ting. Hvad med at bruge den til Open Office?

'AndrOpen Office is the world's first port of OpenOffice for Android.'



Her er et skærm dump, hvor jeg i sidste uge checkede corona tal sendt ind til EU, fra forskellige Spanske Regioner:
I Danmark bruger man 'Ugentlig incidens målt over 14 dage pr. 100.000 indbyggere'. Så i Danmark vil tallene i kolonne 'H' kun være halvt så store. 




Hvis man som Dansker bruger Office, skal man selvfølgelig kunne skrive danske tegn fra sit tastatur. Man kan tilslutte både et USB tastatur samt en USB mus til en Android boks. Jeg valgte dog at bruge mit i8 Air Mouse Mini Keyboard og afprøve, at jeg kunne taste de danske tegn.



Hvad man skal gøre for at kunne skrive danske tegn, er dog forskellig fra Android ver. 8  i forhold til tidligere Android versioner.

For Android ver. 7 og tidligere er der en App fra kallt_kaffe der virker:


Og der findes en demo, hvis man vil prøve det, inden at man køber:



Fra Android ver 8 og frem skal man bruge en anden App, for at kunne skifte til et tastatur med danske taster:


Men det var KUN muligheden for at skifte, der forsvandt i External Keyboard Helper. Så fra Android ver 8:
Skal man installere External Keyboard Helper, eller DEMO App samt keyboard switcher App.
Gå derefter ind i Keyboard Switcher App, og vælg 'Change the default keyboard' til 'External Keyboard Helpe...'
Det er den måde jeg får Danske ÆØÅ og æøå taster på, og det virker.


Jeg finder det også rart, at kunne skrive med Danske tegn i Chrome Browser'en. Her er et skærmdump, hvor jeg lige skulle rette en stavefejl.



Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 17-Maj-2021 kl. 11:55
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu