|
4TB diske MBR/GPT windows 7 x64 det vil ikke!! |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
HomeTheater ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Marts-2014 kl. 16:57 |
Hej
Jeg er lige ved at opgraderer min NAS, så jeg købte lige 2 stk. 4 tb diske fra WD, men det gik ikke som jeg regnede med, der var lige noget jeg ikke havde læst op på!! de skal jo ændres fra mbr til gpt diske, og det virker fint bortset fra den diske hvor windows 7 skal ligge på! Jeg har købt et nyt bundkort med UEFI bios "Asrock AD2550b itx" har prøvet med diskpart, og troede lige at det virkede, men nej, den lavede det lige om til en mbr disk, og igen kun 2 tb til rådighed. windows 7 ligger på en usb pen som er lavet med Microsoft program, og den installerer fint win7 men ikke på en gpt disk!! hvad gør jeg?? |
|
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at kigge på svar 11 i denne tråd: Synes selv at Windows 8 kører langt bedre end Windows 7 og til næste måned skulle der komme en 8.1 update, som gør at det kan køre på mindre krævende hardware.
|
|
![]() |
|
HomeTheater ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
Kan windows 7 ikke lave en EFI boot? jeg har faktisk en 8 pro liggende, men troede egentlig ikke det ville gøre nogen foreskel?! |
|
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
|
![]() |
|
Jeg har nu prøvet med win 8 pro også, det hjalp ikke, jeg kan godt boote fra USB og dvd og lave en diskpart, convetere til gpt disk og starte installation på 1 stor partition 4tb men når den er færdig er det kun 2tb og mbr resten af disken er ubrugelig 😢
|
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
http://www.asrock.com/mb/Intel/AD2550B-ITX/
3. Supports 3TB bootable HDD - UEFI breaks the limitations of 2TB bootable HDD on traditional BIOS. With UEFI, you can enjoy 3TB bootable HDD size.* *Windows® Vista™ 64bit or Windows® 7 64bit OS is required. Klaus |
|
![]() |
|
Jeps det er det der er problemet, den vil ikke lave en partition i gpt som er større end 2tb, som er bootable, den laver disken om til en mbr konsekvent |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det kræver vel en bios opdatering af bund kortet, før det understøttet 4TB diske?
M.v.h. |
|
![]() |
|
Jeg har opdateret UEFI bios prøvet med en 3 tb disk, prøvet at dele op i partitioner, prøvet at installerer fra usb og dvd, både win7 x64, win8 pro x64! Nope det vil ikke |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det jeg mener er, at der først skal udsendes en ny bios-revision, af Asrock, før det kan lade sig gøre at benytte 4 TB diske. Prøv at tjekke Asrock's forum, for svar, eller send en mail til Asrock's support.
M.v.h. |
|
![]() |
|
Jeg har prøvet med en 3 tb disk, det ændre ingenting. jeg kan ikke lave en gpt partition med windows på |
|
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Det er alt over 2TB som giver problemer.
Uanset hvad ville jeg så aldrig lægge OS på samme disk som alle data. Køb enten en lille SSD eller en billig disk på en 250/500GB og læg OS på den. Så har du ingen problemer og brug så udelukkende den 4TB til data. Redigeret af claus_jac - 16-Marts-2014 kl. 19:39 |
|
![]() |
|
Mb120 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: Middelfart Status: Offline Point: 65 |
Opretter du selv gpt partion inden du installere windows, eller lader du windows installer ?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |