|
4TB diske MBR/GPT windows 7 x64 det vil ikke!! |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
HomeTheater ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er fordi det bundkort kun har 2 stk. sata porte, og jeg har 2 stk. 4 tb diske, som jeg gerne ville have i kabinettet, i stedet for som usb disk. |
||
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
||
![]() |
||
HomeTheater ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
|
Jeg har prøvet begge dele, hvor jeg laver disken klar i min anden computer, og hvor jeg laver disken under install, med diskpart. det virker ikke. |
||
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
||
![]() |
||
top30 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2012 Sted: Køge Status: Offline Point: 12 |
|
Hejsa
Jeg tror ikke den installation du foretager af Windows 7 er i Uefi mode, det lyder mest af alt som en regulær Windows 7 (BIOS) installation. Dit installations medie skal jo være Uefi bootable, ellers kommer du aldrig videre. De fleste bundkort viser det når du vælger boot medie ved opstart står der ikke (UEFI) Kingston bah blah eller lign. er det IKKE en UEFI installation du har gang i, og derfor vil din 3-4 TB disk også kun være tilgængelig med 2TB efter endt installation uanset hvordan du partitionere dine diske inden install.
|
||
![]() |
||
|
Det har du sikkert ret i, men jeg ved ikke hvordan jeg så får mit min usb/dvd i UEFI mode, jeg har prøvet alle mulige indstillinger i bios, som der anbefales af Asrock, og diverse sider på nettet! Jeg er helt tom for ideer. |
||
|
||
![]() |
||
top30 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2012 Sted: Køge Status: Offline Point: 12 |
|
Her er guiden. |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
|
Hvorfor ikke bare lave en lille 20-30 gb partition til boot+windows og så partitionere resten af disken til databrug? |
||
![]() |
||
|
Tak for den, jeg prøver ![]() |
||
|
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1695 |
|
Det virker ikke. claus_jac har den helt rigtige ide, men det hjælper selvfølgelig ikke, når der kun er to SATA stik. Kiggede lige på motherboardet i håbet om at finde et M.2 stik, men det har det heller ikke. Et alternativ kunne være at købe et SATA indstikskort til PCI slottet på motherboardet. Noget i den her stil. Såvidt jeg erindrer mig skal man for øvrigt slå CSM (Compatibility Support Module) fra i UEFI, så der køres ren UEFI mode. Efter hvad jeg kan se tilbyder UEFI i det pågældende motherboard ikke den funktionalitet. Det nævnes i al fald hverken i manualen eller i beskrivelserne til de diverse updates. |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
|
Jeg kunne godt finde på løsningen med en lille ssd disk og et ekstra sata kort i pci slottet, men hvordan er det lige med ssd diske i en server som kører 24-7? |
||
|
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1695 |
|
SSDen ville jo kun køre Windows og måske et par programmer, dvs. der vil nok mest blive læst fra SSDen. Det der slider på en SSD er at skrive til den, selvom selv dét ikke er så slemt som man somme tider fristes til at tro.
Noget helt andet er, at jeg måske ville mene, at Windows, hvad enten vi snakker 7 eller 8(.1), er en anelse overdimensioneret ift. processoren på motherboardet. Har du overvejet et specielt Unix-baseret OS så som FreeNAS? Det er for øvrigt lidt synd, at du gik den vej du gik motherboard-mæssigt. Jeg ville måske snarere have kigget på en Celeron G1820 og et motherboard á la ASRock B85M-ITX. Indrømmet, at denne kombination koster ca. det dobbelte, men du begrænser langt langt mindre, også ydelsesmæssigt. Men... what's done is done... ![]() Redigeret af azrael - 17-Marts-2014 kl. 07:14 |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
|
Jeg har kørt på et Asus AT5NM10-i med 2 gb ram i flere år uden problemer med ydelsen, det kan snildt trække en torrent klient, og streame 3x HD stream på én gang, til mine wd tv live, og PCH c-200/A-400 |
||
|
||
![]() |
||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
|
Tvivler nu på det understøttelsen af 4Tb den er gal med.. vil nok nærmere mene det i partition's delen den er gal.. ser du, Win7 understøtter nemlig ikke MBR/GPT partition, det en ny ting for Win8.
Hvis diskene er MBR/GPT, og de skal have win 7 på, skal de først formateres til NTFS, og derved mister man også alt data på! samtidig, skal data pilles ud, så kan dette kun gøres via win 8 (skal dog ikke ku svare på om Linux/OS X gider æde dem). Men i modsætning til Win 7 der ikke understøtter MBR/GPT, så kan win 8 stadig godt læse NTFS, men benytter det ikke (og det kan vidst nok heller ikke vælges) som partition's valg til styresystem. Ærligt, så syntes jeg personligt det noget rigtig LORT at microsoft valgte at fucke sådan op i det, især når jeg står og arbejder med det til hverdag. men sådan er det nu engang. |
||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |