recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5.1 -> 5.0
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5.1 -> 5.0

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 5.1 -> 5.0
    Sendt: 04-April-2015 kl. 11:50
Goddag,

Jeg har været på udkig efter en ny WAF-sub i noget tid, men tvivlen er begyndt at nage i mig - har jeg overhovedet noget at bruge den til?

Jeg har et lille barn sovende i den modsatte ende af huset, så jeg spiller sjældent vanvittig højt, og der bliver generelt vist mere Taxi Driver end Transformers. Fronterne er Elac fs247.

Jeg er ikke sikker på om det er helt ufarligt med den slags blasfemiske spørgsmål her i forumet, men jeg vover pelsen :)
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Jeg har været på udkig efter en ny WAF-sub i noget tid, men tvivlen er begyndt at nage i mig - har jeg overhovedet noget at bruge den til?
Overhovedet ikke, - med mindre at du ser film. Helt ærligt så er det rigtigt sjovt til have en god subwoofer, især når den er købt med ørene og ikke med øjnene. 
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2014
Point: 148
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 13:27
Jeg har pt 5.0 og det er sgu noget trist at se film. Der er rigtig mange film jeg venter med at se til jeg får købt en sub igen
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 18:09
Selv med 2 små børn bliver mine subs brugt hverdag.
Bare fordi du har børn behøver du mangle bunden (lydmæssigt) i film, du kan jo selv styre volumen når de skal sove.
.....
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 20:27
Stakkels jeg har en travl hverdag, så det eneste tidspunkt der er filmkiggeri på, er når ungerne sover. Jeg har jo en sub, men den er ret dårlig, og jeg er ikke sikker på jeg ville lægge mærke til det, hvis jeg slukkede den.

I er med på at jeg ikke gider se actionfilm og sådan noget, ikke? Og at en subwoofer ii min verden kke koster mere end 2k brugt her på recordere, ikke?

Nå, indtil videre ser panelet jo ud til at være enig.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 21:38

Stakkels jeg har en travl hverdag, så det eneste tidspunkt der er filmkiggeri på, er når ungerne sover. Jeg har jo en sub, men den er ret dårlig, og jeg er ikke sikker på jeg ville lægge mærke til det, hvis jeg slukkede den.

I er med på at jeg ikke gider se actionfilm og sådan noget, ikke? Og at en subwoofer ii min verden kke koster mere end 2k brugt her på recordere, ikke?

Nå, indtil videre ser panelet jo ud til at være enig.

Så helst en der spiller godt med bund, men som ikke behøver at spille højt.
De fleste billige mærker vægter modsat, altså volumen fremfor dybde.
.....
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 22:14
Jeg har bevidst vænnet vores unger til filmlarm fra dag 1. Bassen forplanter sig i hele huset og er næsten umulig at isolere sig ud af. Børn er jo forskellige og en basshacker er en mulighed også jo.

Det vil være synd at undvære en subwoofer til film.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 07:28
Det er netop sådan noget jeg tænker - at det rumler rundt i hele huset. Det er jeg ikke specielt interesseret i.

Jeg kan godt se, at det er fedt, når moster Olgas hadegaver vælter ned fra pyntehylden og man får trykken for brystet, fordi Optimus Prime laver sig om fra Lastbil til noget andet, men jeg ser jo slet ikke sådan noget.

Sådan noget shakerværk er helt udelukket. Hvis det skal være, så er det pga. tonerne.

I ser stadig ud til at anbefale (gode subwoofere). Det vil jeg tage til mig, selvom jeg frygter at ikke alle har forstået at der ikke ses actionbrag. Fx tror jeg ikke jeg har set nogen af de film, der anbefales i subwoofer-anbefalings-tråden.
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2014
Point: 148
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 07:44
Spørg dine børn hvad du skal købe, det er åbenbart dem der bestemmer hjemme hos dig :)
børn der skal tages hensyn til er pisse irriterende, men ofte er det forældrenes egen skyld.
mine børn er opvokset med støj. Den mindste på 5måneder sover feks på sofaen når jeg ser film ved moderat lydstyrke.

Hvis du kun ser romantiske film er der ikke den store forskel. Men hvorfor slukker du ikke bare for din sub og ser om du mangler noget.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 08:11
Det er fejlagtigt at tro at man kun har gavn af en subwoofer hvis man ser action. Dyb bas har en psykologisk og stemningsopbyggende effekt, derfor bruges det meget på stort set alle moderne soundtracks. Men hvis du bruger Taxi Driver som et eksempel, for at sige, at du kun ser gamle film, så har du ikke den store glæde af en sub.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 08:13
Selv romantiske film har godt af en god subwoofer, Til tider. Men mine unger er også vant til boom!!!! Selv når de sover det bedste de har lært. Så find en god sub der spiller dybt og lavt, som forslået tidligere, selv til tude film er de vigtige
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 09:07

Jeg har jo en sub, men den er ret dårlig, og jeg er ikke sikker på jeg ville lægge mærke til det, hvis jeg slukkede den.

Det kunne du jo starte med at prøve.......

Jeg kører selv 5.0, men med et par almindelige gulvhøjttalere til fronter. Som det er lige nu savner jeg ingen sublyd (mine fronter går ned til 40Hz, hvilket er lige så dybt som eksempelvis en Argon Sub 840 går ned), men fik jeg mig en sub, ville det nok være noget andet :-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu