|
5.1 -> 5.0 |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Vi har tre børn, hvor den ældste har værelse lige ved siden af stuen. Men hun kan sagtens sove selvom jeg / vi sidder og ser film ved moderat lydstyrke og ja vi har en "lille" 12" sub på små 50 kg.
Men i bund og grund er det jo op til dig selv, da det er dit hjem. Earthquakes den mindste sub er da rimelig WAF, den er jo ikke større end et pc kabinet. http://www.earthquakesound.dk/home-audio/subwoofere/ff-65.aspx |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Det kan sagtens lade sig gøre at beholde den dybe bas inde i rummet. En kraftig reciever, der har styr på bassen. En god sub. Og så en effektiv afkopling til gulvet med betonfliser. Ved kalibrering tages hensyn til at bassen indgår som en ligeværdig lyd, og ikke dominerer lydbilledet. Lige som overpumpede farver og kontrast på TV er trættende i længden, er en for kraftig bas det samme. Prøv at lytte efter nuancer i basområdet istedet for, det gir en større nydelse. |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Sælger skriver "SUB840 er ikke nogen “boombox”, men derimod et kærkomment supplement til mindre højttalere, som vil nyde godt af et ekstra tilskud i den dybeste bas. Den vil være et oplagt valg til et satellit-system". Det er næppe en den mest anbefalede subwoofer til folk der går bare lidt op i lyd. Mine front er opgivet til 30Hz, men ligevel er jeg glad for min subwoofer.
|
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
elendil ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2010 Sted: Lille skensved Status: Offline Point: 467 |
|
Tak for alle svarene.
Det med børneopdragelse er jo (desværre?) en personlig ting, og herhjemme har man krav på nogenlunde ro, når man skal sove. Jeg tror på ens søvn bliver bedre uden input fra radio, mobiltelefon, tv osv., men det er jo en slags religion. Eller gammeldags. Take your pick :) Jeg kan forstå af alle svarene at en god sub også giver mening til andet end actionfilm. Jeg vil gerne have en præcis gengivelse af lyd, og ikke nødvendigvis så meget bulder og brag. Kan man få noget der er nogenlunde i orden i sort pianolak til 2k brugt? Der vil ikke blive brugt penge på kalibrering. Et tillægsspørgsmål: Kan man i det prisleje tillige få en sub der er noget værd til musik (Bob Dylan og Beethoven)? |
||
![]() |
||
elendil ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2010 Sted: Lille skensved Status: Offline Point: 467 |
|
Mht. musik mener jeg om en sub til 2k brugt (i et godt recordere-tilbud, selvfølgelig) vil gavne stereolytning i forhold til at køre mine elac fs247 alene, som jeg gør nu.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Tro mig, der er mange det har subwoofere i deres surroundsystemer som ikke engang går så langt ned som en Argon sub 840. Klaus |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Desværre tror jeg du har ret. Men de har sikkeret en stor WAF.
|
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
|
Nå, men, eh... for nu at svare på mine spørgsmål... :-)
|
||
![]() |
||
|
Så, nu har I vist haft betænkningstid nok.
Jeg tror efterhånden jeg er blevet lun på en sub som supplement til højttalerne ved musik også. Måske i virkeligheden mere end ved film. Højttalerne er Elac FS247, hvis jeg husker ret. Hvad kan man få af gode, brugte subwoofers i sort pianolak, der kan spille ordentligt, og som ikke koster omkring 2-4k? |
||
![]() |
||
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
||
![]() |
||
|
Jeg hører generelt godt om XTZ, men mon ikke den trods alt kommer til kort i forhold til mine krav? Udelukkende baseret på prisen, i øvrigt. Jeg vil gerne have noget der kan levere noget dybde sammen med præcision. Det er primært til klassisk musik.
Ja, og film, selvfølgelig, men jeg antager at musik (når det ikke er Venga boys) generelt er mere krævende end film. Det er måske en fejlslutning. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Dine krav og din pengepung stemmer ikke overens. En XTZ sub er rigtig god til surround, men ikke specielt god til musik. Jeg har en 12" XTZ, og bruger den ikke til kvalitetsafspilning af CD'er. Mine fronter går næsten ligeså dybt og er mere afrundede i bassen. Du skal regne med over 5k for at få noget der spiller til stereo. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |