|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
meta ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: 5300 Kerteminde Status: Offline Point: 1564 |
![]() Sendt: 27-September-2007 kl. 20:12 |
Hej Har det nogen betydning at købe et surround anlæg, som kører 6.1 når fladskærmen understøtter 5.1? Har et Sony D3000 og har kig på denne Phillips HTS9800 som Michel har til salg på siden her: http://www.recorder.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28796&P N=1 Er der noget, som jeg skal være opmærksom på? Takker på forhånd |
|
![]() |
|
Drøn ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Hej Jeg tror ikke det er noget problem. Philips systemet finder selv ud af at lave lyden til bag-centerhøjtaleren. Jeg har aldrig haft problemer med dette. Mvh. Drøn |
|
![]() |
|
meta ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: 5300 Kerteminde Status: Offline Point: 1564 |
![]() |
Tak for svaret |
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
Et 6.1 system giver kun mening hvis man ser film med 6.1 lyd. At reciveren sender lyd til højtaler nr. 6 er der jo ikke meget fidus ved , hvis ikke det er lyd fra lydspor nr. 6.
|
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Det er nu forkert antaget For du overser, at effekterne kan styres meget mere præcist, jo flere højttalere der er til rådighed. Og dette selvom det er receiveren som kontruerer lyden til den/de ekstra højttalere ud fra nogle matematiske beregninger. Jeg har kørt med 6.1 setup længe, og det var markant bedre end 5.1 lyd - selvom kilden kun var 5.1. Nu har jeg skiftet til et 7.1 setup, og det der lyder bedst er at lade receiveren konstruere en semi 7.1 lyd ud fra den oprindelige 5.1 lyd. Især de THX standarder der kan dette er gode at bruge (kræver en THX receiver). Men jeg har også gode erfaringer med Dolby Digital EX og DTX EX mulighederne i min tidligere forstærker. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
Jamen så blev jeg det klogere.
Redigeret af -C5- - 16-Oktober-2007 kl. 17:55 |
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
sslarsen ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 24-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
![]() |
Men det har vel også meget at sige hvis man ikke har stuen til det?
Nu har jeg en stue hvor sofaen står op af bagvæggen, og så vil det jo blive svært at lave et "rigtigt" 6.1 eller 7.1 setup. Har endda hørt at 5.1 er at foretrække når man ikke har de rigtige rumdimensioner til 7.1. |
|
Søren
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Bestemt. Men bare man er klar over - at lyden kan blive bedre med en anden indretning. Groft sagt kunne man sige, at hvorfor overhovedet investere i en dyr 7.1 receiver, hvis rummet aligevel kun kan spille 5.1 /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |