recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5.1 fra DR HD ud af et Sony 40W3000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket5.1 fra DR HD ud af et Sony 40W3000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Palleraa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Emne: 5.1 fra DR HD ud af et Sony 40W3000
    Sendt: 02-Januar-2010 kl. 12:50
Hejsa alle sammen. 

Jeg har et Sony 40W3000 som jeg købte for et par år siden. Minsanten om det understøtter alt det gode endnu, DVB-T/C og MPEG4 :) Ting jeg ikke vidste hvad var da jeg købte det... imponerende. 

Nå, men nu er næste problem opstået. Jeg kan fint se DR HD og får lyden ud vha. optisk til min forstærker. Dog har jeg ingen anelse om hvor jeg kan indstille tv'et til at benytte det lydspor med 5.1 surround som de efter sigende skulle sende med nu. Jeg modtager DR HD vha. alm. antenne på taget og bor på Østerbro i københavn.

Kan det overhovedet lade sig gøre?
Til top
craven Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Maj-2009
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 12:54
Følger lige med her Smile
samme problem med Panasonic s10 og comx tv signal

Mvh
Craven
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1398
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 12:58
Du vil desværre kun kunne modtage 2.0 PCM (stereo) fra dit TV på den digitale lydudgang på DR HD. Det er fordi dit Sony TV laver alt HE-AAC lyd (som anvendes på DR HD) om til 2.0 PCM.
(ingen Sony TV pt kan endnu ikke lave det om til andet end stereo lyd)

Vil du have 5.1 lyd fra DR HD må du anvende en extern mpeg4 box, der kan lave det om til DTS 5.1 (elle DD5.1) som din surround-reciever kan forstå.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 12:58
Mener stadig kun det er over dvb-t der bliver sendt 5.1 lyd.
sat tv og yousee gør ikke.

der en tråd omkring emnet dr HD og 5.1 lyd

Redigeret af xcardman - 02-Januar-2010 kl. 12:59
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 13:10
Øv... Havde ellers lige håbet på at skulle se Star Trek i aften og de næste par lørdage i lækker 5.1 lyd. Ærgerligt at man stadig skal ty til pirateri hvis man vil have den fulde oplevelse af noget man har betalt for. 
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 17:17
Har du betalt for "den fulde oplevelse" eller har du betalt for en "DVD oplevelse" eller sågar ingenting betalt for en "TV oplevelse"?

Lad være med at skylde skylden for pirateri over på producenterne. Du har fået lige præcis det du har betalt for. Hvis du vil have mere end det, så må du betale mere for det...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 17:29
Uden at det her nu skal blive til en diskussion om hvad man må og ikke må når man har betalt for noget kan jeg oplyse at jeg har betalt for tv oplevelsen (licens). 

Det er generelt bare trist at pirateri er den eneste og nemmeste måde at udnytte de ting som man synes man har betalt for. Musik købt på nettet er i håbløs kvalitet. Dvd'er og BR er besværlige at bruge pga. de fysiske begrænsninger osv. Jeg har f.eks. ikke viden/udstyr til at rippe mine BR så jeg slipper for at skulle bikse med en skive. I stedet kan jeg bruge 10min på nettet og få den fil som jeg ville ønske jeg selv kunne lave af min lovligt købte bluray. Og ja, juridisk set er det sikkert bund ulovligt. Men når dem der trods alt tjener nogen penge på de ting der bliver solgt ikke kan levere et nemmere, hurtigere og mere fleksibelt system end en flok nørder er der i min verden noget galt.

Ja. Det har intet at gøre med mit oprindelige indlæg, bare lige en omgang brok jeg skulle af med. Jeg ser nok bare The Dark Knight i aften i stedet, hvis jeg ellers kan finde skiven og den ikke er blevet ridset :(
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 17:36
disney tv vil jo gerne have du downloader, men at tro prisen blivere billigere er naivt.
ergo kan jeg ikke købe blu-ray i EU og skal betale fuld pris i Danmark for en download.
min IP adresse er i danmark og derved også cirka 40 procent dyre end resten af EU.
bare vent og se.
det er ingen undskyldning.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Palleraa Palleraa skrev:

Uden at det her nu skal blive til en diskussion om hvad man må og ikke må når man har betalt for noget kan jeg oplyse at jeg har betalt for tv oplevelsen (licens).

Jo, men det er jo ikke DRs skyld at dit valgte tv ikke understøtter 5.1 lyd via optisk - ganske som det heller ikke er deres skyld hvis du køber en monoradio, så jeg kan ikke lige se hvorfor licensen skal blandes ind i det her.

Du sidder med et tv der kan mere end du troede og brokker dig så over at det så ikke lige kan det hele.

Redigeret af lunddal - 02-Januar-2010 kl. 18:00
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Palleraa Palleraa skrev:

Jo, men det er jo ikke DRs skyld at dit valgte tv ikke understøtter det.

Du har fuldstændig ret. Man kan naturligvis ikke forvente at et 2 år gammelt tv bliver ved med at understøtte de nyeste formater. I det mindste er det fedt at DR rent faktisk vælger at sende det så nogen trods alt kan se det.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu