|
5.1 mangler på HBO/Netflix på Chromecast |
Besvar |
Forfatter | |||
Rulle
Super bruger Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 280 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-December-2018 kl. 17:27 |
||
Hej.
Jeg har en Chromecast Ultra forbundet til min Panasonic SA-XR59surround receiver. Receiveren er forbundet til et LG-OLED65C8 via HDMI Caster jeg f.eks Plex via min smartphone til Chromecast får jeg helt perfekt 5.1 lyd Caster jeg HBO/Netflix via app på smartphone til Chromecast får jeg alm 2.0 lyd. Bruger jeg LG TV'ets Netflix app har jeg også perfekt 5.1 lyd. Her er lydudgangen på TV'et sat til HDMI-ARC (der er dog også et optisk kabel mellem TV og receiver). Hvorfor får jeg ikke 5.1 lyd på HBO/Netflix? Kan det evt. være fordi min ældre receiver ikke understøtter Dolby Digital+? Og grunden til Plex virker er at serveren koder om til noget den understøtter? EDIT: Når jeg kigger på en serie i Netflix Appen på min smartphone fremkommer 5.1 ikonet ikke. Når jeg går ind på samme serie via LG tv'ets Netflix app kommer ikonet med 5.1 frem?
Redigeret af Rulle - 29-December-2018 kl. 20:09 |
|||
/Martin
|
|||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis du receiver ikke kan afspille DD+ så er det kun stereo fra Netflix og HBO. Da de apps kører DD+ på Chromecast
|
|||
Rulle
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nej er også bange for det er der problemet ligger. Her er hvad manualen skriver om formater:
Men hvis jeg i stedet satte Chromecasten direkte i TV'et burde det vel at virke, ved så i stedet at lade TV'et konvertere til et 5.1 format min receiver understøtter? (Som LG's egen Netflix app gør) |
|||
/Martin
|
|||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, din forstærker er simpelthen for gammel.
Det er dog til at få en ny der kan klare det til menneskepenge, hvis du har det fint med 1080p for nu. Du kan finde en rigtig fornuftig surroundreceiver med HDMI, der kan klare DD+, Dolby True HD og DTS Master Audio til 1000kr eller mindre, hvis du er villig til at købe brugt. Man kan hurtigt finde mærker som Yamaha, Denon og Pioneer nede i den prisklasse. |
|||
Rulle
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har du et par forslag?
på sigt har jeg dog planer om noget Sonos halløj, så alternativet med at smide Chromecast i TV'et kan vist klare sig indtil jeg vinder i lotto
|
|||
/Martin
|
|||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Noget så simpelt som den her, kan klare tricket. Den er godt nok ikke nogen kraftkarl, men det er din nuværende så heller ikke. Men du får stadig alle de nye features som app-styring fra telefonen og andet gøjl med. Og så til næsten ingen penge.
|
|||
Rulle
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ok takker. Den har så også mulighed for 4k passthrough kan jeg se.
|
|||
/Martin
|
|||
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det skal du ikke tage for gode varer. Den kører HDMI 1.4 med HDCP 2.0. Alt 4K udstyr kræver HDMI 2.0 med HDCP 2.1. Den eneste 4K den kan tage er fra en PC.
|
|||
Rulle
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ahh ok. Takker :)
|
|||
/Martin
|
|||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |