|
5.1 passthrough Panasonic |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Marts-2014 kl. 10:11 |
Jeg har et Panasonic VT30 tv og tænker på om den kan videresende signal. Jeg benytter kun en HDMI (Arc) udgang på tv´et pt og tænker i overstående, så jeg kunne være fri for at skifte billede indstillinger på tv alt efter hvad jeg skal se. Mit apple tv, PS4 og bluray kører alle igennem en surround receiver, men skal af gode grunde ikke bruge samme billed indstillinger, her tænker jeg på farve osv. PS4 skal have noget mere lys, mens jeg har kalibreret VT30 til film, som jeg bruger når jeg bruger mit apple tv, samt blu ray afspiller.. Kunne jeg så smide min PS4 direkte i tv´et fremfor igennem anlægget har jeg sparet nogle tryk og en Harmony remote begynder at ligne noget jeg skal have. Men jeg vil ikke give afkald på min surroundlyd, så mit håb/tanke var at vt30 kunne videresende 5.1 signalet til min receiver. Hvis ja, hvilke indstillinger skal jeg ændre ved så?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som ved så mange andre TVer er det ikke sandsynligt at du vil få andet end 2.0 lyd, så de enheder hvorfra der ønskes 5.1, DTS og HD lyd, skal tilsluttes Reciveren.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
Hm ok.. Tak for svaret:)
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Du kan jo føre lyden fra enheden til Reciver med f.eks Toslink, og bullede direkte til TV. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Hmm ja det kan jeg selvfølgelig. Men toslink understøtter kun Dolby Digital ikke? Eller det understøtter vidst ikke DTS-HD Master?
|
|
![]() |
|
HD lyd vil kun kunne fås med HDMI. Det er OK med DTS via Toslink. |
|
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
Man kan da også med RCA kabler så vidt jeg ved.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
Er det meget vigtigt? Klaus |
|
![]() |
|
Syntes da der er mere klarhed luft i et DTS spor fremfor et dd.
|
|
![]() |
|
Du kan jo få DTS, er der i det hele taget MA-HD på spil.?
|
|
|
|
![]() |
|
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
Hvorfor laver du ikke bare en spil-profil for den samme HDMI indgang og bruger når du spiller playstation? det er vel den letteste løsning (og bedste i forhold til input-lagg)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
Mon ikke det mest er placebo du har hørt? Jeg tænker at det var bedre at bruge krudtet på andre ting end HD/ikkeHD lyd. Bedre fronter vil altid hjælpe.... Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |