|
5.1 receiver med airplay og blutooth streaming |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
rolighed ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Maj-2013 kl. 14:01 |
Jeg påtænker at skifte min trofaste Onkyo receiver ud med en nyere udgave, da jeg savner at kunne streame trådløs musik ud gennem anlægget fra både æbleenheder og ikke-æbleenheder.
Når jeg ser nærmere på mulighederne, så synes de alle at have ENTEN airplay ELLER blutooth streaming? Jeg er ikke (længere) audiofil på nogen måde og ser derfor også kun på billige receivere i Elgigantprislag, lad os sige 2-3-4.000 - og jeg har kun behov for 5.1. Mit nuværende setup lyder: Onkyo receiver (606 hvis jeg husker ret) tilsluttet et Samsung PS50C7705 TV med HDMI (ARC). Til receiveren er tilsluttet Xbox360 og HTPC. Højttalere: 3 stk. Canton CD 360F som front og center, 2 stk. Canton InCeiling baghøjttalere og 1 stk. Canton AS 25 SC sub. Nogen?
|
|
![]() |
|
JayKay ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: Helsingør, Dk Status: Offline Point: 549 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er vist ikke mange der både har AirPlay og blåtand. Men så kunne du smide en blåtandsreciever til så har du begge dele. Og hvis du ikke er så kræsen med lyden så ville et godt valg være sådan en her http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarkere/VSX527K/pioneer-5-1-surround-receiver-vsx-527-k
Plus sådan en her http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarkere/SBTREC11E/sandstrom-bluetooth-receiver-sbtrec11e |
|
![]() |
|
rolighed ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
Nok er jeg ikke audiofil - men lige den model (VSX527K) får ikke megen ros med på vejen. Ellers så har Pioneer faktisk en blåtandsdongle der endda er billigere end Sandstrøm'en opdagede jeg. :/
|
|
![]() |
|
frugtkompot ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
Er det ikke en billigere løsning at købe et Apple TV og knytte til din eksisterende receiver? En bluetooth modtager kan vist også fås i HIFI-Klubben til omkring 500 kr.
|
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |