recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5.1 receiver med airplay og blutooth streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5.1 receiver med airplay og blutooth streaming

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rolighed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 5.1 receiver med airplay og blutooth streaming
    Sendt: 02-Maj-2013 kl. 14:01
Jeg påtænker at skifte min trofaste Onkyo receiver ud med en nyere udgave, da jeg savner at kunne streame trådløs musik ud gennem anlægget fra både æbleenheder og ikke-æbleenheder.

Når jeg ser nærmere på mulighederne, så synes de alle at have ENTEN airplay ELLER blutooth streaming? Jeg er ikke (længere) audiofil på nogen måde og ser derfor også kun på billige receivere i Elgigantprislag, lad os sige 2-3-4.000 - og jeg har kun behov for 5.1.

Mit nuværende setup lyder:

Onkyo receiver (606 hvis jeg husker ret) tilsluttet et Samsung PS50C7705 TV med HDMI (ARC).
Til receiveren er tilsluttet Xbox360 og HTPC.
Højttalere: 3 stk. Canton CD 360F som front og center, 2 stk. Canton InCeiling baghøjttalere og 1 stk. Canton AS 25 SC sub.

Nogen?
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 14:22
Der er vist ikke mange der både har AirPlay og blåtand. Men så kunne du smide en blåtandsreciever til så har du begge dele. Og hvis du ikke er så kræsen med lyden så ville et godt valg være sådan en her http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarkere/VSX527K/pioneer-5-1-surround-receiver-vsx-527-k
Plus sådan en her http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarkere/SBTREC11E/sandstrom-bluetooth-receiver-sbtrec11e
Til top
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rolighed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 15:23
Nok er jeg ikke audiofil - men lige den model (VSX527K) får ikke megen ros med på vejen. Ellers så har Pioneer faktisk en blåtandsdongle der endda er billigere end Sandstrøm'en opdagede jeg. :/
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 15:49
Er det ikke en billigere løsning at købe et Apple TV og knytte til din eksisterende receiver? En bluetooth modtager kan vist også fås i HIFI-Klubben til omkring 500 kr.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu