recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5.1 surround fra Amitech???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket5.1 surround fra Amitech???

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Emne: 5.1 surround fra Amitech???
    Sendt: 17-Februar-2007 kl. 12:46
Jeg har kig på Amitechs meget stili 5.1 højtalersæt som hedder
Amitech Surround højtt.sæt model 300 - vejl. pris m/moms DKK. 2.999,00
Jeg kan få det meget billigere.
 
Nogen der kender det og kan give e vurdering af det?
 
RealMe



TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 08:32
ER der virkelig ingen der kan kommentere disse højtalere for mig? Kom nu.....nogen må da vide NOGET
RealMe



TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top
sebbe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2007 kl. 17:01
du kan prøve at søge på google efter tests af det. ser ellers rigtig godt ud men tror umidelbart du giver meget for designet og lidt for lyden.
Til top
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2007 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af sebbe sebbe skrev:

du kan prøve at søge på google efter tests af det. ser ellers rigtig godt ud men tror umidelbart du giver meget for designet og lidt for lyden.
 
Tak for dit input. Har liiiiiiiige kbt dem for et øjeblik siden.......til 800 gode dansk kroner direkte fra fabrikkens overskudslager. Så helt galt går jeg nok ikke med dem.....ellers er der jo 14 dage til at fortryde. Og med garanti og det hele.
 
Skulle andre være interesserede, så kig på amitech.dk og gå ind under "Overskudslager" - "Gode tilbud"
RealMe



TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top
sebbe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 16:49
hvordan lyder de så?;b
Til top
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2007 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af sebbe sebbe skrev:

hvordan lyder de så?;b
 
Ja, det glæder jeg mig osse til at finde ud af........men grundet sne er de ikke kommet endnu. Skal nok skrive mere når de er stillet op og testet. Om de skal beholdes eller returneres
RealMe



TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top
Nicklas_Kingo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 23:01
Har du stadig ikke fået det? Jeg er nemlig ret interesseret i at høre om det er værd at købe...
Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 23:26

Oprindeligt skrevet af Nicklas_Kingo Nicklas_Kingo skrev:

Har du stadig ikke fået det? Jeg er nemlig ret interesseret i at høre om det er værd at købe...

Lur mig: som en prut i en papæske

Jeg tror simpelthen ikke på at det er muligt at få rimelig lyd for de penge. Fair nok at budgettet kan være til ét niveau: sådan vil det jo være for os alle, måske bare på forskellige niveauer up'n'down, men så hellere investere i et par rimelige fronthøjt., og så senere bygge på med center, baghøjt., sub.

Selv ved 3k for sættet må det meste da rende op i design, indpakning, ledninger, fragt, fortjeneste, moms m.v. - hvor meget er der tilbage til lyden???

Da jeg selv var ude og købe subwoofer for nogle måneder siden, var det billigste jeg kunne finde som bare lød nogenlunde rimeligt kr. 3.700,- plus kr. 300,- for signalkablet. Nu synes jeg måske oveni købet jeg burde have ofret en tusse eller 2 mere, for at få noget der aldrig falder igennem...

Nå, meninger kan heldigvis være vildt forskellige - jeg har bare i nogle år været for meget på den der køb-billigt-vogn, hvilket viser sig at være den dyreste i længden...

Til top
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 02:06
Oprindeligt skrevet af Thyge Thyge skrev:

Jeg tror simpelthen ikke på at det er muligt at få rimelig lyd for de penge.

 
Tja......det minder mig om en historie: En af mine venner skulle hjælpe en konfirmand med at formøble pengene på et anlæg. Min ven er VIRKELIG fan af alt det lækre og havde sin ugentlige gang i HiFi-klubbens butik. Det var osse her de startede deres "sightseeing". Og der blev savlet over de to fede højtalere på størrelse med vores køleskab. Pris 30.000 gode danske. Og ikke at forglemme....det var i 1986  
Efter denne fantastiske lydoplevelse (har selv savlet over selvsamme højtalere hvor trommeslageren ikke kunne slå en prut uden det blev opdaget) gik de byen rundt til Fona osv. hvor man havde hele anlæg der passede til konfirmandens pengepung.
To timer senere kom de til os for at drikke kaffe......og konfirmanden var GODT slukøret Intet havde fundet nåde for hans ører efter først at ha' hørt anlæg i 50.000 kroners-klassen.
 
Jeg har styret flere proff. lydanlæg til koncerter OG indkøbt ditto skoler ol.
Så jeg ved da godt hvordan det KAN lyde  
Men, men, men.....jeg kan såmen godt blive tilfreds med mindre. Som det er nu hører jeg TV-lyd via TV'ets højtalere
 
Desuden er WAF slet ikke nødvendigt i mit tilfælde. Det SKAL være smukt design for at det "virker" for mig........så lyd PLUS design skal skam regnes med i prisen
 
PS.......pakken kommer vel tirsdag eller onsdag. Den blev sendt mandag.
 
RealMe



TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 14:21
Så er mit højtalersæt ankommet, og jeg er IKKE skuffet.
Det er smukt - rigtig flot og i mit tilfælde samme højde som TV-et.
Og så er det dejligt at ingen af højtalerne behøver at blive hængt op...... det giver plads for en mere flexibel indretning.
 
Indtil videre har jeg kun spillet musik og hørt almindeligt TV.
Der er både god dybde (faktisk suvereign) mellemtone og diskant.
 
Jeg var meget spændt på, hvordan højtalerne ville klare især det svære mellemtone-område. Kunne de små højtaler-enheder virkelig klare det?
Men højtalerne er meget distinkte hvilket er af stor betydning for at tale kommer til sin ret. OG det bibringer musikken netop de ekstra facetter som ikke høret på højtalere hvor især mellemtonen "mudrer".
Nu skal jeg lige få tid til at se en god film med ægte 5.1 surround istedet dette Dolby Prolog 2 signal som alm tv og musik laves om til.
 
En GLAD Amitech bruger   
RealMe



TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top
sebbe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 15:16
jeg ved ikke hvor erfaren du er mht højttalere men de fleste herinde har hørt mange forskellige anlæg igennem tiderne. ved jeg self ikke om du har udover dit arbejde med koncerter, som jeg iøvrigt mener man ikke kan bruge til sammenligning med hjemme biografens. indtil jeg fik mine nuværende højttalere som er rimelig dårlige syntes jeg også at mine gamle kvickly surround sæt med dvd var rigtig god men idag kan jeg se at det simpelthen er en bunke ragelse.
så når du siger at det surround sæt du lige har købt til 800 kr har en suveræn dybte har jeg altså meget svært ved at tro på det hehe.  undskyld mig men det lyder som om du ikke har nok erfaring til at bedømme det ordentligt, har jeg heller ikke selv.
Til top
sebbe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af sebbe sebbe skrev:

jeg ved ikke hvor erfaren du er mht højttalere men de fleste herinde har hørt mange forskellige anlæg igennem tiderne. ved jeg self ikke om du har udover dit arbejde med koncerter, som jeg iøvrigt mener man ikke kan bruge til sammenligning med hjemme biografens. indtil jeg fik mine nuværende højttalere som er rimelig dårlige syntes jeg også at mine gamle kvickly surround sæt med dvd var rigtig god men idag kan jeg se at det simpelthen er en bunke ragelse.
så når du siger at det surround sæt du lige har købt til 3k har en suveræn dybte har jeg altså meget svært ved at tro på det hehe.  undskyld mig men det lyder som om du ikke har nok erfaring til at bedømme det ordentligt, har jeg heller ikke selv.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu