recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5.1 surround fra Amitech???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket5.1 surround fra Amitech???

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 15:25
Næh......jeg er ikke erfaren i at bedømme stuehøjtalere - og synes faktisk enhver må gøre sine egne erfaringer med et sæt.
Men DET jeg har erfaring med er - kva jeg er musiker og har beskæftiget mig meget med musik - at bedømme om je synes hele frekvensområdet dækkes godt og i balance - om højtalerne er distinkte eller mudrede i deres udtryk
 
Men hvis andre end mig er interesserede, så prøv dem da af. Det koster kun 80 kr i forsendelse og tiden at samle dem. Returret er jo en ekstra god ret ved webhandel
RealMe



TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top
Nicklas_Kingo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af sebbe sebbe skrev:

jeg ved ikke hvor erfaren du er mht højttalere men de fleste herinde har hørt mange forskellige anlæg igennem tiderne. ved jeg self ikke om du har udover dit arbejde med koncerter, som jeg iøvrigt mener man ikke kan bruge til sammenligning med hjemme biografens. indtil jeg fik mine nuværende højttalere som er rimelig dårlige syntes jeg også at mine gamle kvickly surround sæt med dvd var rigtig god men idag kan jeg se at det simpelthen er en bunke ragelse.
så når du siger at det surround sæt du lige har købt til 800 kr har en suveræn dybte har jeg altså meget svært ved at tro på det hehe.  undskyld mig men det lyder som om du ikke har nok erfaring til at bedømme det ordentligt, har jeg heller ikke selv.
Nu koster det jo normalt 3000,- RealMe: Det lyder rigtigt godt jeg tror, at jeg vil købe det så, da jeg også har brug for et surround sæt til min fladskærm, og jeg ikke har 5000-6000 at smide efter et sæt. Jeg kan jo altid sende det tilbage indenfor de 14 dage.
Til top
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Nicklas_KingoNu koster det jo normalt 3000,- RealMe: Det lyder rigtigt godt jeg tror, at jeg vil købe det så, da jeg også har brug for et surround sæt til min fladskærm, og jeg ikke har 5000-6000 at smide efter et sæt. Jeg kan jo altid sende det tilbage indenfor de 14 dage.[/QUOTE Nicklas_KingoNu koster det jo normalt 3000,- RealMe: Det lyder rigtigt godt jeg tror, at jeg vil købe det så, da jeg også har brug for et surround sæt til min fladskærm, og jeg ikke har 5000-6000 at smide efter et sæt. Jeg kan jo altid sende det tilbage indenfor de 14 dage.[/QUOTE skrev:

 
Jeg skal lige huske at sige, at subben ser anderledes ud end på det store billede. Men en god lyd der er i den!!
 
Det ser sådan ud
 
 
 
Lidt ekstra fakta: Sættet består af:
 
2 x 2 stk Bag/surroundhøjtaler-standere på glasfod á hver 50 Watt.
Der er 5 lydkilder i fronthøjtalerne og 2 lydkilder i baghøjtalerne
Center-højtaler på 50 Watt har 3 lydkilder
Subwoofer på 100 Watt har hvad jeg mener er en 8 " enhed.
 
Brugervejledning samt de nødvendige højtalerkabler medfølger
 
 
RealMe



TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top
Nicklas_Kingo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 17:21

Dit øverste link virker ikke...

Til top
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Nicklas_Kingo Nicklas_Kingo skrev:

Dit øverste link virker ikke...

 
Det skulle gerne bringe dig til www.Amitech.dk
Herefter skal du:
- vælge Produkter
- vælge Overskudslager
- vælge Gode tilbud
og så findes de ca midt på siden til 800 kr + 80 for fragt.
 
Hvis du hellere vil købe dem til normal pris
skal du istedet:
- vælge Produkter
- vælge PC produkter
- vælge Højtalere
....og så giver resten sig selv men her er prisen 2.999 kr + fragt
RealMe



TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top
Nicklas_Kingo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 18:11
Okay, tak. Jeg er ret begynder til det med hifi, så kan jeg godt bare plugge højtalerne ind i bag i min dvd afspiller, jeg behøver ikke nogen speciel receiver vel?
Til top
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 19:34
Signalet fra din DVD er kun et line-signal - altså signalbærer men IKKE forstærket.
Højtalerne har brug for et forstærket signal til at drive dem og dertil behøves en forstærker.
En sådan sidder i dit TV og forstærker indkommende signaler til at drive TV'ets egne højtalere.
 
Amitech M300 er et passivt 5.1 surround højtalersæt (det er de fleste vel)
Til et sådant behøver du en 5.1 surroundforstærker, som forstærker signalet fra din DVD. (I mange tilfælde en surround reciever da der også er radio indbygget.)
 
Du skal også være opmærksom på, at nogle surround recievere kun forstærker signalet for de 5 satelit-højtalere mens udgangen til subwooferen blot er et line-signal og altså IKKE er forstærket. Til den slags surround recievere behøves en aktiv subwoofer der (modsat de passive) har egen indbygget forstærker.
 
Alternativt skal du have et aktivt højtalersæt der (modsat de passive sæt) har indbygget forstærker. Det er oftest sådan at der sidder en forstærkerdel indbygget i subwooferen, og derfra udgår så kabler til de 5 satelithøjtalere. Desuden skal udgangssignalet fra DVD'en sendes over til forstærkeren i subwoferen. Dette aktive højtalersæt har ofte ogå sin egen fjernbetjening hvor du styrer lydstyrke m.v.
 
Hvad du end vælger skal du altså have en 5.1 surround-forstærker. Til gengæld vil du - UD OVER din DVD kunne tilslutte f.eks. dit TV, din PC, MP3-afspiller eller hvad du måtte lyste  - så længe der er andre indgange.
 
Nogle surround-forstærkere har indbygget DVD - andre ikke. Hver sin smag.
RealMe



TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 19:36
PS. Nu VED jeg jo ikke om din DVD kun udsender et line-signal. Du KUNNE jo sidde inde med en surround reviever MED DVD,.......meeeeeeen så tror jeg du vidste det.
Spørg bare igen
RealMe



TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top
Nicklas_Kingo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 19:54

Mange tak. Jeg har en Thomson DTH 8551E, men jeg tror ikke at den har indbygget forstærker. Men jeg låner bare en af min stedfar. Så jeg tror at jeg bestiller sættet idag eller imorgen.

Til top
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 20:53
Jeg kan se det er en DVD optager med HDD du har. Den har ikke forstærker indbygget, men den har surround dekoder som bl.a. DTS og Virtueller Surround-Sound. Desuden har den digital lydudgang til forstærker (både optisk og koaxial)
 
Hvis du ikke lige ønsker dig ét bestemt fabrikat, så kan du hos Amitech finde en surround receiver der er bundlet med højtalersættet. Det overvejede jeg selv meget stærkt. Hvis du altså kan overleve at du OGSÅ får den med både radio og DVD .
Bundle : Amitech Surround Receiver & Model 300 Høttaler sæt 1550/1750 kr afhængig af receiver modellen. Nåh ja.....og så de obligatoriske 80 kr til porto  Og selv om det er bundlet kan du vælge at returnere blot den ene ting.....det har jeg på mail fra Amitech
RealMe



TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top
Nicklas_Kingo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 20:58

@RealMe.

Jeg har købt Amitech højtalerne (uden forstærker), og jeg har en JVC RX-6042 http://www.jvc.com/product.jsp?modelId=MODL027170&pathId =5&page=2&archive=true der understøtter surround. Men bag på JVC'en er der kun 5 indgange til højtalere ( altså de der koaxial tror jeg de hedder ), altså ikke plads til subwooferen. Men der er dog en anden indgang, hvor der står subwoofer på, men der skal bruges et anderledes kabel end den udgang der er i selve subwooferen. Så jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal sætte den til Det er lidt svært at beskrive, håber du forstår. Forresten hvad ville være bedst at tilslutte dvd'en med forstærkeren med? Optisk eller koaxial?



Redigeret af Nicklas_Kingo - 11-Marts-2007 kl. 21:00
Til top
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2007 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Nicklas_Kingo Nicklas_Kingo skrev:

@RealMe.

Jeg har købt Amitech højtalerne (uden forstærker), og jeg har en JVC RX-6042 http://www.jvc.com/product.jsp?modelId=MODL027170&pathId =5&page=2&archive=true der understøtter surround. Men bag på JVC'en er der kun 5 indgange til højtalere ( altså de der koaxial tror jeg de hedder ), altså ikke plads til subwooferen. Men der er dog en anden indgang, hvor der står subwoofer på, men der skal bruges et anderledes kabel end den udgang der er i selve subwooferen. Så jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal sætte den til Det er lidt svært at beskrive, håber du forstår. Forresten hvad ville være bedst at tilslutte dvd'en med forstærkeren med? Optisk eller koaxial?

 
Hej Nicklas
 
Kender du udtrykket "at sætte sig mellem to stole"? Det har du lige gjort.
Som jeg beskrev tidligere er der "aktive" henholdsvis "passive" højtalere. Og surroundsignalet kan enten være "forstærket" eller"line-signal"
Sagt med andre ord.
Du har købt et sæt passive højtalere - og de behøver derfor et forstærket surroundsignal.  Desværre er din forstærker en 5.0 forstærker - dvs. den har forstærket signal til de 5 højtalere. MEN - signalet til subwooferen er et (ikke-forstærket) line signal  og passer altså til en aktiv subwoofer (hvilket vil sige at den har indbygget forstærker og sin egen fjernbetjening).
Du behøver enten en anden forstærker som faktisk har 5.1 forstærkede kanaler ELLER må du købe en aktiv subwoofer. Hvis forstærkeren kan byttes ville jeg gøre det - Amitech's sub er fortrinelig  - og en aktiv sub er pebret.
Ang. signalet fra DVD til forstærker: Tja.....tror måske ikke det gør denstore forskel (det har jeg læst mig til herinde) Selv bruger jeg optisk
 
Held med anlægget. Jeg eeeeeeeeeelsker de højtalere. Alle taler om at "cnterhøjtaleren skal være god.....ellers mangler dialogen." Den ER god
RealMe



TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu