recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5.1 surround fra Amitech???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket5.1 surround fra Amitech???

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Nicklas_Kingo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2007 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af RealMe RealMe skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicklas_Kingo Nicklas_Kingo skrev:

@RealMe.

Jeg har købt Amitech højtalerne (uden forstærker), og jeg har en JVC RX-6042 http://www.jvc.com/product.jsp?modelId=MODL027170&pathId =5&page=2&archive=true der understøtter surround. Men bag på JVC'en er der kun 5 indgange til højtalere ( altså de der koaxial tror jeg de hedder ), altså ikke plads til subwooferen. Men der er dog en anden indgang, hvor der står subwoofer på, men der skal bruges et anderledes kabel end den udgang der er i selve subwooferen. Så jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal sætte den til Det er lidt svært at beskrive, håber du forstår. Forresten hvad ville være bedst at tilslutte dvd'en med forstærkeren med? Optisk eller koaxial?

 
Hej Nicklas
 
Kender du udtrykket "at sætte sig mellem to stole"? Det har du lige gjort.
Som jeg beskrev tidligere er der "aktive" henholdsvis "passive" højtalere. Og surroundsignalet kan enten være "forstærket" eller"line-signal"
Sagt med andre ord.
Du har købt et sæt passive højtalere - og de behøver derfor et forstærket surroundsignal.  Desværre er din forstærker en 5.0 forstærker - dvs. den har forstærket signal til de 5 højtalere. MEN - signalet til subwooferen er et (ikke-forstærket) line signal  og passer altså til en aktiv subwoofer (hvilket vil sige at den har indbygget forstærker og sin egen fjernbetjening).
Du behøver enten en anden forstærker som faktisk har 5.1 forstærkede kanaler ELLER må du købe en aktiv subwoofer. Hvis forstærkeren kan byttes ville jeg gøre det - Amitech's sub er fortrinelig  - og en aktiv sub er pebret.
Ang. signalet fra DVD til forstærker: Tja.....tror måske ikke det gør denstore forskel (det har jeg læst mig til herinde) Selv bruger jeg optisk
 
Held med anlægget. Jeg eeeeeeeeeelsker de højtalere. Alle taler om at "cnterhøjtaleren skal være god.....ellers mangler dialogen." Den ER god
Okay. Jeg finder bare en anden forstærker. Jeg har ikke betalt for forstærkeren, det er en af min stedfars. Så jeg finder bare en anden der er 5.1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu