|
5.1 Surround Sound højttaler i hvid udgave |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Peterbm ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-November-2012 Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Januar-2017 kl. 14:50 |
De herrer
Som mange andre er jeg under tøflen hvad angår højttalere i stuen. Har dog fået på plads med generalen, at et sæt 5.1 Surround højttalere er OK, så længe de er hvide ![]() Takker på forhånd ![]() |
|
![]() |
|
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så går jeg stærkt ud fra, at du også må bestemme om der skal være Kähler-vaser i stuen?
(Jeg har for øvrigt ikke noget bud på hvide højtalere... jo, men ikke små) |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
F.eks. på Den Blå fra Dali Zensor serie, de findes i hvid i forskellige størrelser/modeller, og priser kan måske tilpasses budget. ![]() EDIT: Med hensyn til hvid, det kunne måske klares med noget selvklæbende folie, hvis du har mod på gør-det-selv? Eller med noget mønster: For dette sæt: må vist være sort? Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 19-Januar-2017 kl. 15:34 |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Hvis det skal være nyt.
https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/hojttalersystemer/argon-alto-5.1-hojttalersystem/ Har selv haft gode erfaringer med Argon men har dog ikke lige hørt disse. Men som de andre skriver kommer du nok længere ved at finde noget brugt. Redigeret af -claus- - 19-Januar-2017 kl. 20:49 |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
Nicolait ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Januar-2016 Status: Offline Point: 66 |
System audio, xtz og dali laver hvide højtalere, men man skal nok være heldig, hvis man kan finde dem brugt inden for dit budget.
Ellers må det være muligt at male eller på anden måde ombeklæde et par højtalere med hvidt. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
3500 for komplet 5.1 i hvid - køb dem du syntes er pænest, for der er ikke rigtigt råd til at købe noget ordentligt.
Køb et sæt gode gulvhøjttalere (i hvid) og brug dem. Det kan du få meget mere lydoplevelse ud af. Klaus |
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Eller her måske.https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-sattelitsystemer-wharfedale-dx-1se-p-1900.html
Redigeret af nesager - 19-Januar-2017 kl. 20:25 |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Så lige dette tilbud også. Fås i hvid i nogle af butikkerne Redigeret af -claus- - 19-Januar-2017 kl. 20:48 |
|
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Der har været et sæt JAMO D500 i hvid til salg i den blå, godt nok til 6k men der får man også meget for de penge..
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
Peterbm ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-November-2012 Status: Offline Point: 19 |
Hej med jer
Hvor er det bare dejligt med alle jeres besked og forslag til løsninger. Det lyder jo ikke dumt med at bruge folio. Mit mål er at anskaffe et sæt 5.1 højttalere, som spiller godt, og hvor man får en god lyd og en fornemmelse af biograf, men uden at man behøver at falde ned af sofaen. I skal huske på at jeg ikke ved hvad jeg går glip af at købe en eksklusiv sæt! Lidt lissome at ege en Hyundai, som man er glad for pga. man aldrig har kørt i en Audi m.m. ![]() Jeg vil se nærmere på Argon og Dali's højttalere. Tror godt jeg kan ændre budgettet til 5.000 kr. men så er grænsen også nået. Udover ovenstående har jeg set på Canton Movie 265, er der evt. nogen af jer som har erfaring med dette product eller mærke? Så vidt jeg kan læse mig til, så får man meget for pengene. Kan få sættet til EUR 499 inkl. fragt dvs DKK 3.742 kr. Link: https://www.canton.de/en/home-cinema/5.1-movie/movie-265?number= |
|
![]() |
|
Du er knapt så fleksibel med Canton sættet. Dali og Argon sættene er bygget op af enkelt stående højtalere, hvilket gør det lettere at udskifte enkelte højtalere senere, hvis det skulle blive nødvendigt. Canton laver fine højtalere i mange forskellige prisklasser. Jeg har ikke hørt sættet, men jeg kunne forestille mig at Argon sættene er noget bedre. Bl.a fordi Canton satellitterne er lidt mindre og kun kan gå ned på 120 Hertz, hvilket betyder at skal køre crossover ret højt til subwooferen. Subwooferen skære ved 140 htz, så det kan evt. give lidt huller i frekvenserne.
I øvrigt holder du budgettet ved Argon sættene.
Det er selvfølgelig en smags sag. Men syntes personlig At Argon Alto's lakerede mdf kabinetter med afrundede hjørner er noget pænere end Argons plastik kabinetter. Og samtidigt et noget bedre køb, hvis altså det skal være nyt.
![]() Redigeret af -claus- - 20-Januar-2017 kl. 15:27 |
|
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
Jeg købte disse brugt for et par år siden til 2500,-
Spiller fremragende, og ligner ikke noget der er løgn...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |