| Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Roaster
Ny bruger
Oprettet: 07-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 20:08 |
|
Jeg synes mine 99.36 har rimelig ok bund - sidste weekend havde jeg
mulighed for at skue ordenligt op for dem da frue og børnene var ude
og med Queen/eagles/metallica så endnu engang glædeligt overrasket
for de spillet godt og man kunne mærke bassen i føderne
jeg har et indstilling på pioneer hvor center er sat plus 5 over fronterne
ellers klager fruen lidt og da jeg har hører tab så skal der lyd til tale og
så bulder det ikke for meget
|
 |
Hyl.dk
Super bruger
Oprettet: 01-Januar-2009
Point: 353
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 20:36 |
|
Jeg finder bestemt også bassen i mine XTZ 99.32 god. Bassen er i hvert fald over gennemsnittet i denne prisklasse.
|
|
Udstyr: * Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
|
 |
miffe2507
Bruger
Oprettet: 23-Juli-2007
Point: 176
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 21:40 |
Jeg ved ikke rigtig mht. bassen i XTZ'erne, men deres diskant-enhed skulle eftersigende være god...
Der er tit tale om, om en højtaler har en god og dyb bas, men i mine øjne er bassen altid en 2. prioritet, ift. diskanten og mellemtone registret, da der i mange tilfælde alligevel bliver sat en subwoofer til, der er dedikeret i det kritiske frekvensfelt...
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 10:41 |
miffe2507 skrev:
Jeg ved ikke rigtig mht. bassen i XTZ'erne, men deres diskant-enhed skulle eftersigende være god...
Der er tit tale om, om en højtaler har en god og dyb bas, men i mine øjne er bassen altid en 2. prioritet, ift. diskanten og mellemtone registret, da der i mange tilfælde alligevel bliver sat en subwoofer til, der er dedikeret i det kritiske frekvensfelt... | det giver jeg dig helt ret i, men jeg har aldrig kunne indstille min sub til stereo ordenligt. Jeg skal ikke have bulder bas, men helst en rimelig stram bas som ikke bulder. sub bruger jeg nemlig kun til film.
|
 |
henrik-t
Guld medlem
Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 13:49 |
|
Xtz bruger enheder fra norske Sears, så bare rolig det er kvalitet... bund i 36´er er der rigeligt af, men seføli begrænset da det kun er 6.5" men de spiller nemt op mod b&w s udgaver /dali osv, som de sikkert slår i diskant og mellemtone.
derud over er der mulighed for at justere bassen med plugs og på delfiltret osse som give mere frihed til at placere højtalerne i et mindre rum.
jeg har skrevet en brugeranmeldelse, men den er ikke posted/rettet stavefejl /sat ind på siden endnu af Lars..
Redigeret af henrik-t - 07-Juli-2009 kl. 14:05
|
+100HD Film
|
 |
miffe2507
Bruger
Oprettet: 23-Juli-2007
Point: 176
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 13:57 |
xcardman skrev:
det giver jeg dig helt ret i, men jeg har aldrig kunne indstille min sub til stereo ordenligt. Jeg skal ikke have bulder bas, men helst en rimelig stram bas som ikke bulder. sub bruger jeg nemlig kun til film.
|
Sæt en time af, og slå ørene ud 
Jeg er næsten 100 % sikker på at du i forevejen ved det, men der er oftest en equalizer muliged på din forstærker, og oftest også en justeringsmulighed på sub'en. Måske kan du med lidt tålmodighed prøve dig frem, evt. placere sub'en anderledes ift. dine stereo-højtalere...(kræver selvfølgelig at du så vil bruge din sub til musik også...)
Redigeret af miffe2507 - 07-Juli-2009 kl. 13:59
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 16:24 |
|
du bliver nød til at tage ud og lytte.Lyd er individuel.nogen kan lide det ene ,andre det andet.Pioneer laver nogle fine produkter.men at de skulle være i særklasse er der hvis delte meninger om.uden at det skal opfattes som en kritik af pioneer
|
|
|
 |