|
5.1 vs 7.1 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Bo A. Hansen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Februar-2013 kl. 21:53 |
|
Hejsa
Jeg ser mest film via parbol og diverse filmkanaler og nogle gange netflix, køre med surrund 5.1, er der nogle ide at opgrader til 7.1? Bo
|
||
![]() |
||
alfaekko ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-September-2005 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 34 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nej
|
||
![]() |
||
Bo A. Hansen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
|
hvornår har man brug for 7.1?, har nogle koncerter på bluray, men de er også i 5.1
|
||
![]() |
||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
|
det handler vel egentlig hvad du som "biografejer" ønsker, at opleve?
nyere film bliver udsendt i 7.1 DTS-HD og giver dermed 2 ekstra lydkanaler til de bagerste højtalere... jeg vil nok betegne 7.1 som "nice to have" men i sidste ende er det jo preferencer og ønsker ... måske tag ud i nogle butikker og oplev 5.1 i forhold til 7.1
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19864 |
|
Det kommer an på...... Hvad forventer du af en opgradering til yderligere 2 kanaler? Hvad udstyr har du i dag (her tænker jeg ikke mindst på højttalere)? Det kunne jo være at du kunne få langt bedre lyd, frem for "flere kanaler". Klaus |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7255 |
|
Syntes 7.1 virker klar bedre end 5.1 hvis opsætningen er ok,
Er selv gået fra 5.1 til 6.1 ( stuen er ikke til 7.1 ). Og det giver meget mere fylde når man også bruger den sidste kanal. |
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
Lidt flovt må jeg nok indrømme at have etableret et 7.1 setup (PT dog 2.0) for efterfølgende at finde ud af at alle mine BD kun var med 5.1 :-/
Jeg har i dag et par BD med 7.1 og her fungerer det super godt. Hvis du slå bruge det til TV og netflix er det ikke pengene værd da der maximalt bliver udsendt 5.1 BS
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Det har ikke noget med hvor nye filmene er. Der har været 7.1 siden DVD'ernes tid. Og der findes også masser af remasters, som får 7.1. Men ligesom det var med DVD'erne, så er det stadig langt de fleste film, der kommer med 5.1. Udvalget er dog stadig støre på Bly-ray, men ikke særlig stort. OT: Hvis du overvejende ser film fra parabol og Netflix, så lad være. både parabol og Netflix sender kun i Dolby Digital 5.1. Din forstærker kan godt lave et såkaldt matrix ud af surroundkanalerne, men det er ikke ægte 7.1, lidt ligesom Pro Logic laver surround ud af et stereosignal, og jeg synes ikke det giver så meget så. Faktisk synes jeg ikke ægte 7.1 giver så meget, med mindre det er i et stort rum. Du spørger til hvilke film der har 7.1. Disney er rigtig glad for det. Vi har 8 Disney Blu-ray, er der er 6 af dem der har 7.1, nemlig Løvernes Konge, Askepot, Skønheden og Udyret, To På Flugt, Lady og Vagabonden og Dumbo. Det er vel og mærke kun på det engelske lydspor. Det danske er 5.1.
|
||
![]() |
||
JEP ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2012 Sted: Horsens DK Status: Offline Point: 7 |
|
Jeg er gået fra 7.1 til 5.1. Jeg synes ikke de 2 ekstra højtalere gav ret meget. Og da slet ikke ved almindeligt tv eller Netflix. Man skal nok over i et dedikeret bio rum med projektor og hele svineriet, før det giver mening.
< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;"> Redigeret af JEP - 02-Februar-2013 kl. 13:12 |
||
Denon AVR-3312 Denon BDP-2012 Dali Zensor 5 Dali Zensor 1 SUB E-12F Samsung UE 55H7005 Soundstyle møbler WAOO! TV+net Sonos
|
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
|
Enig, jeg synes også at de sidste 2 kanaler giver en hel del ekstra (også selvom det ikke nødvendigvis er diskrete spor) - Ihvertfald hvis man kan placere dem ordentligt.
|
||
![]() |
||
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
|
Dolby surround 4.0 ligger kodet i stereo 2.0. Det afkodes af en Dolby Prologic dekoder. Stereo 2.0 signalet alene, giver ikke Dolby prologic Surround, en surround processor er blot i stand til at opmikse 2.0 stereo til 4.0 surround. Omend det er "gamle" formater, så syntes jeg lige det var på sin plads med en rettelse. Flueknep om man vil :) Redigeret af Guyver - 02-Februar-2013 kl. 13:48 |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
|
Argumentet med, at næsten ingen film er 7.1 kan jeg ikke helt se meningen med. Dolby/DTS har jo algoritmer til at få surround back med på et 5.1 spor?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |