recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5.1 vs 7.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5.1 vs 7.1

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 14:04
Ja, det er egentlig rigtigt at DVD kun kunne klare op til 6.1. Men det jeg siger omkring Pro Logic passer jo også. Jeg siger at den laver surround ud af et stereo spor, på samme måde som du kan lave 7.1 ud af 5.1. Det er ikke rigtig surround, men det giver illusionen af surround. Jeg påstod ikke, at du fik ægte Dolby 4.0 ud af et stereospor. 
Til top
Bo A. Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bo A. Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Bo A. Hansen Bo A. Hansen skrev:

Jeg ser mest film via parbol og diverse filmkanaler og nogle gange netflix, køre med surrund 5.1, er der nogle ide at opgrader til 7.1?

Det kommer an på......

Hvad forventer du af en opgradering til yderligere 2 kanaler?

Hvad udstyr har du i dag (her tænker jeg ikke mindst på højttalere)?
Det kunne jo være at du kunne få langt bedre lyd, frem for "flere kanaler".

Klaus

Mangler lige som lidt lyd bagfra, som der er idag så de to bagereste højtaler lige ud hvor du sidder og kan ikke komme længere "baglæns", men har plads til to højtaler et par meter bag sofaen, altså bagved hvor du sidder.

Som front er det CERWIN-VEGA XLS-12 højttaler
center er CERWIN-VEGA VE-5C centerhøjttaler
og bag er CERWIN-VEGA VE-5M højttaler

men har mulighed for at købe 2 system-audio SA510 som jeg kunne bruge enten som side eller baghøjtaler i en 7.1 opstilling.

Bo
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 16:49
Det ville være mere interessant, at finde ud af hvilken receiver du bruger. Din mangel på surround oplevelse, kan sagtens ligge i din receivers dsp.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bo A. Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bo A. Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 19:27
Det er en Pioneer VSX 922
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu