recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5.25 floppy diskette
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5.25 floppy diskette

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af larsne larsne skrev:

Det er en pc (dos) diskette.

Problemet kan også være at få data kopieret videre, det skal næsten være en pc med både 3,5 og 5.25 drev, så kan data overføres til 3,5 diskette, og derfra via en 3,5 drev med usbstik overføres til en moderne pc.

Jeg bor ved Holstebro.
Så fik jeg støvet lidt af i gemmerne. Smile 
Og fandt en 486 maskine med 5.25 og 3.5" floppydrev. Men ingen harddisk, så intet OS i den maskine. LOL
Men det var der i en nyere maskine, Pentium 133MHz og med Win95, hvor 5.25 drev kunne flyttes over i.

Så nu kan jeg læse DOS 360KB diske (har ikke prøvet med 1.2MB opsætning)

Der er faktisk også noget netkort med RJ45 stik, ved ikke om det er kompatibelt med dagens standard? Confused

Giv lyd hvis du skal have prøvet noget udlæsning. 

Mvh. JørgenT
Til top
lmdsop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Februar-2023
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lmdsop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2023 kl. 17:57
Har du stadig et 5,25" diskettedrev eller en computer med en, og er det noget som du vil sælge eller evt. låne ud.
Mvh. Svend
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2023 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af lmdsop lmdsop skrev:

Har du stadig et 5,25" diskettedrev eller en computer med en, og er det noget som du vil sælge eller evt. låne ud.
Mvh. Svend
Mener jeg stadigvæk har den gamle PC stående, er ikke sikker på den har været tændt siden jeg hjalp med at få data på en gammel diskette flyttet til andet medie i 2016. 
Og der skulle BIOS CMOS memory kreds med indbygget batteri have et kirurgisk indgreb i maven, for at få nyt batteri tilkoblet. LOL
Men den er ikke til salg eller udlån. Big smile
Hvad skal du have fixet? 
Du bor jo desværre ikke lige i nærheden så vidt jeg kan se. 
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu