recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5 tv i huset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket5 tv i huset

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cmeilandt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Emne: 5 tv i huset
    Sendt: 14-April-2007 kl. 12:04

Hej!

Vi har nu fået sluttet 5 tv til i min hustand og nu er signalet begyndt at blive ret dårligt. Specielt falder tv2 ret tit ud. Det er blot analogt tv og ganske alm. gamle CRT-tv vi har. Vi har egen antenne på taget og altså hverken parabol eller kabel-tv eller noget der ligner. Alle tv er koblet på den samme antenne via antennesplittere.

Mit spørgsmål er nu hvordan jeg får bedst muligt signal? Skal vi overveje en digital tuner?

Carsten Meilandt
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 12:07

Hej Carsten

Du skal bare have en god antenneforstærker sat på, så der kompenseres for tabet i alle de splittere. Så spiller det igen.

Digital TV hjælper heller ikke noget hvis signalet er dårligt, men det kan du kigge på bagefter. Det kan virke sammen med det analoge.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
cmeilandt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Du skal bare have en god antenneforstærker sat på, så der kompenseres for tabet i alle de splittere. Så spiller det igen.

Hej Lars

Skal antenneforstærkeren sættes på inden signalet blir splittet? Hvad koster sådan en fætter og hvorhenne kan de købes  ? Har du evt. et eksempel på sådan en

Carsten Meilandt
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 12:47
Ja det kan du godt gøre.. T.hansen har en. Den er fin nok.
Til top
cmeilandt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 13:19
Thansen siger du .. Signalet sku jo ikke gerne bli dårligere .. Hehe, ej, jeg sys ikk jeg kan finde andet som en antenne forstærker til bilen?
Carsten Meilandt
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 13:24
Til top
cmeilandt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 13:39

Aha, okay.. Jeg kan se den har to han og et hun stik, hvordan ska de fordeles?

Carsten Meilandt
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 13:49

Fra antenne ind i "hun" på forstærkeren og fra antenneforstærker "Han" ud til de 2 tv`er, og samme måde med den anden "han". derefter splitter du dem, som du gjorde før.

Det er selvfølgelig den billigste løsning.

Man kan altid få noget der er bedre.

Men forstærkeren er beregnet til 2 tv, men tror godt den kan klare 2 mere.

 

Til top
tryggeroden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 22:24

Hej cmeilandt

Jeg havde samme problem som du beskriver - og lige så mange fjernsyn. Se min beskrivelse hér:


Vi bor i Rudersdal Kommune (tidligere Søllerød), så vi tilhører de 20% af befolkningen, der bor, hvor der ikke er kabel-TV og hybridnet og heller ingen antenneforening! Så vi har vores egen  villaantenne!

Antennen er en Triax UFO MK II med den ene udgang (FM-signalet) tilsluttet et Triax COMB-filter og den anden tilsluttet en Multibox, der kører ind i COMB-filterets anden indgang. COMB-filterets udgang kører videre ind i en Digiality forstærker, hvorefter signalet deles ud i tre strenge i huset. For at få 16:9-format på Alfaview-monitoren og 4:3-format på husets øvrige almindelige fjernsyn har jeg en Triax DVB-T1 TWIN modtager på foran monitoren.

Vi får således både fine digitale og analoge signaler frem til alle tunere (analoge og digitale).

Den løsning har stået mig i knap 6.000 kr. men så er der også et super signal på alle fjernsyn! Alt er købt hos Sat-Com.dk, der giver god service og vejledning.

Tryggeroden
Alfaview 42" Plasma HD
Yamaha YSP-1000 og YST-FSW100
Panasonic R 545 HX-S
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 10:05

Man passe på med at købe for billige antenneforstærkere da deres storsignal egenskaber er ringe, hvilket giver interferens mellem de enkelte kanaler, hvilket især er et problem på fællesantenneanlæg, hvor der er mange kanaler. Køb evt. også en hvor man kan justere forstærkningen i forhold til kanalen da dæmpningen på de høje kanaler (UHF) er større i antennekablet end på de lave kanaler. Køb også ordentlige HF tætte fordelere. Et forslag til fabrikat kunne være Triax, man kan finde deres ting på nettet til rimelige priser.

JM

  

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu