recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 50 hz output fra onboard kort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket50 hz output fra onboard kort

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

I øvrigt hvis en skærm har HDMI kan den også køre med 50hz, også selvom det er en Acer..

Det er vel ikke nødvendigvis et krav, når/hvis der er tale om en PC monitor?
Jeg er helt enig med, at hvis det er et TV, så bør den kunne køre 50hz, men PC monitor er standard 60hz. Så selvom de laver et digitalt interface som HDMI, så er det vel ikke et krav om understøttelse af 50hz? Det kunne jo lige så vel have været et DVi interface istedet for.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

I øvrigt hvis en skærm har HDMI kan den også køre med 50hz, også selvom det er en Acer..

Det er vel ikke nødvendigvis et krav, når/hvis der er tale om en PC monitor?
Jeg er helt enig med, at hvis det er et TV, så bør den kunne køre 50hz, men PC monitor er standard 60hz. Så selvom de laver et digitalt interface som HDMI, så er det vel ikke et krav om understøttelse af 50hz? Det kunne jo lige så vel have været et DVi interface istedet for.

Du har ret at det ikke direkte er et krav at den skal kunne køre 50hz. Jeg siger det bare lidt skråsikkert dersom jeg endnu ikke har mødt et HDMI device der ikke vil acceptere 50hz. 50hz KAN give problemer med ældre enheder med HDMI though, herunder specielt enheder der ikke overholder/ eller er ufuldstændige ift. EDID standarder.

Jeg har da et gammelt Samsung TV, som mine computere bestemt ikke er meget for sende noget til i 50hz. Men det går, med lidt tweaken her og der.

Problemet er OFTE EDID management, - ikke at skærmen ikke kan 50hz. Hotplug detect gør at din video driver default'er til skærmens foretrukne opløsning og refreshrate(måske ufuldstændige eller mangelfulde EDID data) hver gang den tilkobles(via tænd/sluk eller via en HDMI switcher)

Det er bla derfor at mange har problemer med sort skærm efter standby, lydudfald efter standby, ingen lyd eller billede, hvis ikke forstærkeren tændes eller slukkes på det rigtige tidspunkt osv, osv.

Hvis du har en override til din skærm/eller reciever(som er en skærm i dette tilfælde), præsenteres den samme enhed altid for computeren og EDID information er derfor STATISK og korrektheden af den er selvsagt hvad der er defineret i denne INF.

Onkyo Recievere(Specielt den model du har) er notoriske for problemer med EDID, det er derfor jeg nævner det og linker til ASVforum. Linken synes måske lirelevant for mange(De tror det KUN handler om ATI problemer), med faktum er at en override definerer screen resolutions(og evt andet) for dit grafikkort.

Vi skal nok få det til at virke...Har selv to Onkyo (TX-SR608) recievere og har også et enkelt Intel H55 system.

Redigeret af Patriarken - 08-August-2011 kl. 17:00
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2007
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2011 kl. 07:29
Jeg har nu testet mit setup:
1. forbinder jeg via HDMI splitter (med Acer skærmen slukket) kan jeg IKKE vælge 50hz
2. forbinder jeg mit Sony TV direkte kan jeg vælge 50hz
3. forbinder jeg min projektor (som sker via min reciever) kan jeg vælge 50hz

ad 1) er det lidt irriterende men ikke noget stort problem fordi jeg altid kan skifte kabel ad 2) men i øvrigt ikke har det store behov for at skyde TV fra HTPCen op på skærmen men op på det store lærred og her er der heldigvis ingen problem jf. 3).

Med andre ord er næste skridt at se en fodboldkamp via 50hz til projektoren og forhåbentlig konstatere at problemet med "Micro stuttering" (er det det man kalder de her meget små hak/det let uflydende billede ved hurtige bevægelser) er løst.

Tak for alt jeres input!
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2011 kl. 11:09
Prøv lige at pil din Acer skærm helt fra, og så kun bruge dit TV og projektor. Det ville undre mig om det skulle være din splitter.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2011 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af kaja69 kaja69 skrev:

Jeg har nu testet mit setup:
1. forbinder jeg via HDMI splitter (med Acer skærmen slukket) kan jeg IKKE vælge 50hz
2. forbinder jeg mit Sony TV direkte kan jeg vælge 50hz
3. forbinder jeg min projektor (som sker via min reciever) kan jeg vælge 50hz

ad 1) er det lidt irriterende men ikke noget stort problem fordi jeg altid kan skifte kabel ad 2) men i øvrigt ikke har det store behov for at skyde TV fra HTPCen op på skærmen men op på det store lærred og her er der heldigvis ingen problem jf. 3).

Med andre ord er næste skridt at se en fodboldkamp via 50hz til projektoren og forhåbentlig konstatere at problemet med "Micro stuttering" (er det det man kalder de her meget små hak/det let uflydende billede ved hurtige bevægelser) er løst.

Tak for alt jeres input!

Well, på din Acer Menu....Har du valgt HDMI i denne billede?

Prøv desuden at slå DCC/CI fra.....

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 23:09
Jeg har haft trukket kablet på Acer skærmen. Ingen 50hz. Og tjekket/rettet Acer menuen. Ingen 50hz. Det er tilsyneladende HDMI splitteren der sætter begrænsningen så jeg ikke kan vælge 50hz, men som jeg skrev ovenfor er det vigtigste at jeg kan sende 50hz via min receiver til min projektor - og det kan jeg. Den netop overståede landskamp viste da heller ikke nogen tegn på "micro stuttering" så det er helt fint.
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 11:20
Øhh, hvordan når du frem til den konklussion?
Du skriver at din Acer skærm ikke kan 50hz, heller ikke selvom den sidder direkte til. Men du konkludere det må være HDMI splitteren, som sætter begrænsningen.

Uden at ville generer dig, så synes jeg ikke ovenstående er særlig logisk. Jeg tror dit problem ligger i Acer skærmen Wink

At du så har løst dit problem uanset hvor problemet ligger, det er bare helt perfekt!
Til top
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 13:17
Med HDMI splitteren kan jeg ikke vælge 50hz på TVet, uden kan jeg godt. Derfor er det vel meget logisk at konkludere at splitteren sætter begrænsningen. At Acer skærmen oven i hatten ikke kan køre 50hz uanset om den er forbundet direkte er så et andet issue. Anyway, jeg er som sagt tilfreds med at det fungerer med min projektor via min Onkyo receiver, og fodboldkampen i går var den reelle test.
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu