mener X10 er blæser fri, så du har ikke blæser støj.
derudover JO alle tv summer en smule, også X10, det der kan gøre det mere irriterende ved plasma, er at den ikke har en jævn strømkurve som en LCD har (når den ikke kører dynamisk lyd) det vil sige karakteristikken på summen kan ændre sig MEGET løbende i en film, og derfor kan lyden blive mere synlig.
Personligt har jeg oplevet komponentstøj på næsten alle plasma jeg har været i nærheden af, hørbart, dog væsentligt mindre på panasonic, end på de samsung og pioneer jeg har været i nærheden af.
men det passer fint med panasonics egne tolerancer, lyden kan høres i et stille rum ved 3.5 meters afstand, men under lyd over niveau 12, ved tale er den ikke til stede.
de slemmeste jeg har oplevet var dog ENORMT larmende, men det var lidt ændre pioneer 42" plasma.
men det med komponent støj kan godt være lidt af et lotteri. også med LCD´er, har hørt folk have W5500,Z5500,B750 og så videre ,som også har haft SLEM støj.
en mate havde en import B530, der efter et par uger begyndte at blive ubehagelig, men han fik byttet PSU så var det problem løst.