|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Louise2401 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
|
Årh, er det ikke værre. Jeg troede, at kostede ca. 200,00 pr. måned.
|
||
![]() |
||
baekgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
![]() |
|
Nu ved jeg ikke om du har stofa eller hvad du har. men her kan du se priserne. Det fremgår at den koster 375 kr. om året for zaptor kortet. Du skal så bruge en kortlæser, den koster 499 kr. på stofas hjemmeside. Så det er jo ikke så slemt |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|
Det er jeg ikke enig i... Kommer helt an på kvaliteten af det analoge signal. Jeg har et 50" plasma (Pana 50PX70) og analogt kabel fra YouSee. Mit billede er helt fint til normalt TV-kigning (og jo, jeg er ret kritisk mht billedkvalitet). Jeg har også haft en digitalboks (Sagem 60), men har opsagt mit abonnement, da forskellen i billedkvalitet var for lille. Skal dog siges at mit analoge signal er rigtigt godt og installationen er lavet efter alle kunstens regler med det bedste grej (kabler og forstærker). Det kan altså godt lade sig gøre at få en god kvalitet på analogt, så man skal ikke afskrive det på forhånd. |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
Jeg gad bare ikke og se tv uden ægte 16:9 og have optagelser i analog format. bruger en pvr med hdmi udgang til mit tv.
jeg kunne tydelig se forskel mit gamle pan 42px80 om det var via scart eller HDMI og 1080P fra en ex87 dvb-t og eller en almindelig sat receiver med scart udgang. havde selv en Sagem 60 før på mit crt tv, der var kvaliteten også bedre end analog. så nej tak til analog. klodens kræfter bbc serie fra dr1 via dvb-t. det står næsten lige så godt som HD fra canal digital på mit pioneer. livet er for kort til analog tv ![]() men igen smag og behav og ens syn på billedekvalitet. |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9445 |
![]() |
|
Det kommer meget an på kvaliteten af dit analoge signal, selv benytter jeg primært analog signal på min 50" ved 2,5m-3m. Jeg har dog et analog signal af høj, så forskellen mellem digital og analog kan ære ret lille. Har dog også digitalt signal, men det bliver sjældent brugt, da disse bokse (YouSee) simpelthen er for ringe. Ved der er en del herinde der har afskaffet deres digital boks, da forskellen var minimal. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|
De sender skam også i ægte 16:9 analogt... Men, hvis dit analoge signal er dårligt, så er det selvf. klart at du synes digitalt er bedre. Men, hvis man har et godt analogt signal, så er forskellen altså minimal. |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
har prøvet med analog og digital på mit pio 500M, der var forskellen alså ikke minimal. jeg har et fint analog signal via egen antenne.
serier og film på dvb-t er stort set ligesom dvd fra tv2 og dr1, når de husker og sende i det rigtig format. man får alså ikke ægte 16:9 med analog. brugt 30 sek og fandt denne http://www.tvmidtvestplus.dk/sw41381.asp Redigeret af xcardman - 05-August-2009 kl. 17:45 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hmmm, forklar mig så hvorfor mennesker bliver meget høje og tynde på nogle kanaler, når jeg ser dem på mit gamle 4:3 TV i soveværelset?? Når jeg ser samme kanaler på mit 16:9 TV, skriver det at formatet er 16:9, og ikke 'zoom', 'tilpasset 16:9', eller andet. |
||
![]() |
||
![]() |
|
432 linier i modsætning til det digitale signals 576 linier. her ligger hemmeligheden. den fylder din skærm ud, men du mister detaljer i billedet.
så med analog kan du ikke komme i nærheden af dvd kvalitet som er med 576 linier i 16:9. selvom min skærm er noget af det bedste til analog, kan jeg tydelig se forskel. billedet er meget blødt og mister en masse kontrast ved analog. har nemlig lavet en opstilling af mit 500M og en crt tv i samme stue og forskellen var lige dårlige om vi snakker en plasma eller crt tv skærm. billedet blev bedre med digital signal på dem begge. så du skulle prøve og se en pio krp model med digital signal, så tror jeg du vil skifte holdning. Kender en med en pan v10 som havde samme holdning, indtil han fik digital signal. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Det er der da en ganske enkelt forklaring på, et 16:9 billede modtaget på en 4:3 skærm er jo nødsaget til at blive presset i siderne for at blive vist på skærmen. Det fenomen vil opleves oftere når der skiftes til Digital, hvor der så når der konverteres til Analog i Kabelanlæg vil opstå et sådan billede. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja netop, billedet er klemt sammen, men består da stadig af 576 linier, så når det vises på et 16:9 TV, vil det være ægte 16:9 med 576 linier! |
||
![]() |
||
![]() |
|
De 432 linier er jo kun hvis der sendes et billede med sorte bjælker. Det er ikke det jeg taler om. Jeg taler om analoge kanaler hvor der sendes i ægte 16:9, som bliver presset sammen i siderne, når det vises på et 4:3 TV. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |