recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 50” plasma – analogt / digitalt signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket50” plasma – analogt / digitalt signal

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Louise2401 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 08:29

Årh, er det ikke værre. Jeg troede, at kostede ca. 200,00 pr. måned.

Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 11:33

Nu ved jeg ikke om du har stofa eller hvad du har.

men her kan du se priserne. Det fremgår at den koster 375 kr. om året for zaptor kortet. Du skal så bruge en kortlæser, den koster 499 kr. på stofas hjemmeside.

Så det er jo ikke så slemt

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Du er, med den størrelse skærm, nødt til at satse på et digitalt signal.

Det kan være med boks fra Stofa/You See, Boxer, Mpeg 4 modtager eller indbygget kortlæser. (ved ikke om det findes i dit TV)

Analogt signal via kabel er ikke egnet til 50" uanset kiggeafstand!

Mvh

Peter

Det er jeg ikke enig i...

Kommer helt an på kvaliteten af det analoge signal.

Jeg har et 50" plasma (Pana 50PX70) og analogt kabel fra YouSee. Mit billede er helt fint til normalt TV-kigning (og jo, jeg er ret kritisk mht billedkvalitet). Jeg har også haft en digitalboks (Sagem 60), men har opsagt mit abonnement, da forskellen i billedkvalitet var for lille.

Skal dog siges at mit analoge signal er rigtigt godt og installationen er lavet efter alle kunstens regler med det bedste grej (kabler og forstærker).

Det kan altså godt lade sig gøre at få en god kvalitet på analogt, så man skal ikke afskrive det på forhånd.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 17:13
Jeg gad bare ikke og se tv uden ægte 16:9 og have optagelser i analog format. bruger en pvr med hdmi udgang til mit tv.
jeg kunne tydelig se forskel mit gamle pan 42px80 om det var via scart eller HDMI og 1080P fra en ex87 dvb-t og eller en almindelig sat receiver med scart udgang.

havde selv en Sagem 60 før på mit crt tv, der var kvaliteten også bedre end analog.

så nej tak til analog. klodens kræfter bbc serie fra dr1 via dvb-t. det står næsten lige så godt som HD fra canal digital på mit pioneer.
livet er for kort til analog tv 
men igen smag og behav og ens syn på billedekvalitet.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Louise2401 Louise2401 skrev:

Tak for svarene

Jeg kan godt se, at det analoge signal er for dårligt til en 50" skærm.

Men betyder det så, at når vi når til 1. november 2009 så vil jeg have et digitalt signal som er fint til en 50" skærm uden canal digital, you see eller lign. udbydere ???

Jeg har i øjeblikket et gammelt 21" B&O tv og når jeg nu skal have en fladskærm - tja, så kan jeg slet ikke få den stor nok  Jeg ville måske få et bedre resultat med en 42" skærm men så kan jeg jo ikke få samsung 855

Hvorfor ikke se tiden an.
Det kommer meget an på kvaliteten af dit analoge signal, selv benytter jeg primært analog signal på min 50" ved 2,5m-3m.

Jeg har dog et analog signal af høj, så forskellen mellem digital og analog kan ære ret lille.

Har dog også digitalt signal, men det bliver sjældent brugt, da disse bokse (YouSee) simpelthen er for ringe.

Ved der er en del herinde der har afskaffet deres digital boks, da forskellen var minimal.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Jeg gad bare ikke og se tv uden ægte 16:9 og have optagelser i analog format. bruger en pvr med hdmi udgang til mit tv.
jeg kunne tydelig se forskel mit gamle pan 42px80 om det var via scart eller HDMI og 1080P fra en ex87 dvb-t og eller en almindelig sat receiver med scart udgang.

havde selv en Sagem 60 før på mit crt tv, der var kvaliteten også bedre end analog.

så nej tak til analog. klodens kræfter bbc serie fra dr1 via dvb-t. det står næsten lige så godt som HD fra canal digital på mit pioneer.
livet er for kort til analog tv 
men igen smag og behav og ens syn på billedekvalitet.

De sender skam også i ægte 16:9 analogt...

Men, hvis dit analoge signal er dårligt, så er det selvf. klart at du synes digitalt er bedre. Men, hvis man har et godt analogt signal, så er forskellen altså minimal.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 17:44
har prøvet med analog og digital på mit pio 500M, der var forskellen alså ikke minimal. jeg har et fint analog signal via egen antenne.
serier og film på dvb-t er stort set ligesom dvd fra tv2 og dr1, når de husker og sende i det rigtig format.

man får alså ikke ægte 16:9 med analog.

brugt 30 sek og fandt denne

http://www.tvmidtvestplus.dk/sw41381.asp

Redigeret af xcardman - 05-August-2009 kl. 17:45
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 17:56

har prøvet med analog og digital på mit pio 500M, der var forskellen alså ikke minimal. jeg har et fint analog signal via egen antenne.
serier og film på dvb-t er stort set ligesom dvd fra tv2 og dr1, når de husker og sende i det rigtig format.

man får alså ikke ægte 16:9 med analog.

brugt 30 sek og fandt denne

http://www.tvmidtvestplus.dk/sw41381.asp

Hmmm, forklar mig så hvorfor mennesker bliver meget høje og tynde på nogle kanaler, når jeg ser dem på mit gamle 4:3 TV i soveværelset??

Når jeg ser samme kanaler på mit 16:9 TV, skriver det at formatet er 16:9, og ikke 'zoom', 'tilpasset 16:9', eller andet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 18:09
432 linier i modsætning til det digitale signals 576 linier. her ligger hemmeligheden. den fylder din skærm ud, men du mister detaljer i billedet.
så med analog kan du ikke komme i nærheden af dvd kvalitet som er med 576 linier i 16:9.
selvom min skærm er noget af det bedste til analog, kan jeg tydelig se forskel. billedet er meget blødt og mister en masse kontrast ved analog.
har nemlig lavet en opstilling af mit 500M og en crt tv i samme stue og forskellen var lige dårlige om vi snakker en plasma eller crt tv skærm.
billedet blev bedre med digital signal på dem begge.

så du skulle prøve og se en pio krp model med digital signal, så tror jeg du vil skifte holdning.
Kender en med en pan v10 som havde samme holdning, indtil han fik digital signal.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 18:40

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

forklar mig så hvorfor mennesker bliver meget høje og tynde på nogle kanaler, når jeg ser dem på mit gamle 4:3 TV i soveværelset??

Det er der da en ganske enkelt forklaring på, et 16:9 billede modtaget på en 4:3 skærm er jo nødsaget til at blive presset i siderne for at blive vist på skærmen. Det fenomen vil opleves oftere når der skiftes til Digital, hvor der så når der konverteres til Analog i Kabelanlæg vil opstå et sådan billede.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

forklar mig så hvorfor mennesker bliver meget høje og tynde på nogle kanaler, når jeg ser dem på mit gamle 4:3 TV i soveværelset??

Det er der da en ganske enkelt forklaring på, et 16:9 billede modtaget på en 4:3 skærm er jo nødsaget til at blive presset i siderne for at blive vist på skærmen. Det fenomen vil opleves oftere når der skiftes til Digital, hvor der så når der konverteres til Analog i Kabelanlæg vil opstå et sådan billede.

Ja netop, billedet er klemt sammen, men består da stadig af 576 linier, så når det vises på et 16:9 TV, vil det være ægte 16:9 med 576 linier!
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 18:54

432 linier i modsætning til det digitale signals 576 linier. her ligger hemmeligheden. den fylder din skærm ud, men du mister detaljer i billedet.
så med analog kan du ikke komme i nærheden af dvd kvalitet som er med 576 linier i 16:9.
selvom min skærm er noget af det bedste til analog, kan jeg tydelig se forskel. billedet er meget blødt og mister en masse kontrast ved analog.
har nemlig lavet en opstilling af mit 500M og en crt tv i samme stue og forskellen var lige dårlige om vi snakker en plasma eller crt tv skærm.
billedet blev bedre med digital signal på dem begge.

så du skulle prøve og se en pio krp model med digital signal, så tror jeg du vil skifte holdning.
Kender en med en pan v10 som havde samme holdning, indtil han fik digital signal.

De 432 linier er jo kun hvis der sendes et billede med sorte bjælker. Det er ikke det jeg taler om. Jeg taler om analoge kanaler hvor der sendes i ægte 16:9, som bliver presset sammen i siderne, når det vises på et 4:3 TV.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu