recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 50" Plasma TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket50" Plasma TV

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Okay, er det den _eneste_ forskel på PV60 og PX60? Hvis det er, er det så ikke lidt underligt at den ikke er introduceret på det danske marked??

Ja, digital tuner eller ej er den eneste forskel på PV og PX. Da Panasonic skulle finde ud af hvilke markeder der skulle have hvilke modeller, var man i tvivl om hvorvidt de digitale tunere ville fungere, så vi fik kun PV. Da f.eks. Pioneer lancerede både XD og XA havde vi for længst startet DVB-T halløjet.

Okay, så det er ikke fordi den ikke er kompatibel med det skandinaviske antennenet (hvad ved jeg ;)? ) Og lige et tillægsspørgsmål, når PX60 har digital tuner, har den så også analog? Jeg synes ikke lige jeg kan "surfe" mig frem til det...

Nu er der flere her der synes at billedet er bedst på et pioneer, er jeg den eneste, der synes farverne er en smule for skarpe på det? Eller er der bare en uvidende kunde (ala mig) der haft nallerne i fjernbetjeningen og leget lidt med indstillinger?

At PX modellen ikke blev introduceret i DK i 2006 var en corporate beslutning fra panasonic allerede tilbage i 2005 hvor det blev besluttet hvilke modeller man ville sælge i DK i 2006. Da vidste man ikke hvornår DR ville gå i luften med DVB-T. Når man tænker på panasonics grundighed, introducerer de ikke bare lige digital tuner til DK over night, der skal laves manualer, danske menuer, checkes EPG etc. inden de kan lancere i DK. Der er to tunere i PX, analog og digital. Undertekster vises uden problemer med digital tuner.

Og ja - du er ikke ene om at se at Pioen har lidt meget knald på farverne, så det står lidt unaturligt ift panaen.

Redigeret af nextgeneration - 07-Januar-2007 kl. 19:14
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Point: 583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Okay, er det den _eneste_ forskel på PV60 og PX60? Hvis det er, er det så ikke lidt underligt at den ikke er introduceret på det danske marked??

Ja, digital tuner eller ej er den eneste forskel på PV og PX. Da Panasonic skulle finde ud af hvilke markeder der skulle have hvilke modeller, var man i tvivl om hvorvidt de digitale tunere ville fungere, så vi fik kun PV. Da f.eks. Pioneer lancerede både XD og XA havde vi for længst startet DVB-T halløjet.

Okay, så det er ikke fordi den ikke er kompatibel med det skandinaviske antennenet (hvad ved jeg ;)? ) Og lige et tillægsspørgsmål, når PX60 har digital tuner, har den så også analog? Jeg synes ikke lige jeg kan "surfe" mig frem til det...

Nu er der flere her der synes at billedet er bedst på et pioneer, er jeg den eneste, der synes farverne er en smule for skarpe på det? Eller er der bare en uvidende kunde (ala mig) der haft nallerne i fjernbetjeningen og leget lidt med indstillinger?

At PX modellen ikke blev introduceret i DK i 2006 var en corporate beslutning fra panasonic allerede tilbage i 2005 hvor det blev besluttet hvilke modeller man ville sælge i DK i 2006. Da vidste man ikke hvornår DR ville gå i luften med DVB-T. Når man tænker på panasonics grundighed, introducerer de ikke bare lige digital tuner til DK over night, der skal laves manualer, danske menuer, checkes EPG etc. inden de kan lancere i DK. Der er to tunere i PX, analog og digital. Undertekster vises uden problemer med digital tuner.

Og ja - du er ikke ene om at se at Pioen har lidt meget knald på farverne, så det står lidt unaturligt ift panaen.

Okay, så lyder det jo som om at sådan en PX er en man skulle se nærmere på og så glemme alt om PV serien. Ville det ikke være dumt at fravælge en digital tuner, når man får den for en beskeden merpris?

Må vidst en tur mere i TC og snakke med dem, uanset udfaldet, bliver det der jeg handler. Jeg gider sgu ikke al det bøvl med Tyskland, det var alligevel kun i de gode gamle dage (læs 2 år siden) der virkelig var penge at spare på at købe derfra...

BTW -det er da rart at få at vide at gluggerne stadig dur

Redigeret af HQjben - 07-Januar-2007 kl. 19:30
Til top
mollekas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-November-2004
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper10 Kasper10 skrev:

Nu har jeg både købt et pioneer 507xd og et pana 42pv60.

Udseenedet og billedkvaliteten på 507xd er et niveau over 42pv60 ... uden tvivl efter min mening. Farverne på 42pv60 fremstår mere kedelige end på 507xd ... dog kan man godt se at 42pv60 kan vise sort bedre end 507xd. Det er dog ikke noget jeg lægger mærke til hvis de ikke står ved siden af hinanden.

Samlet set har jeg et bedre billede på pio.

Til gengæld får man vildt meget for pengene hvis man køber et 42pv60. Det koster jo næsten kun 1/3 af pio.

/ Kasper

Hej

Lyder spændene.
Kunne du ikke skrive lidt om de forskelle du ellers oplever, altsså bortset fra billedet.
Hvilken tuner er bedst.
Lyden. 
Brugervenligheden .
Menuer.
Støj. osv
Kvaliteten. Vil f.x. tro at der er stor kvalitet forskel på Pv60 og Pio remoten.
Ja hvilke TV giver overordnet den bedst oplevelse ?

Hej Lahan

Mine egne subjektive vurderinger er (uden hensyn til prisen):

Hvilken tuner er bedst: Jeg synes ikke at 42pv60 håndterer dårlige signaler særlig godt hjemme hos mig. 507XD viser billedet en anelse bedre på de kanaler med støj på.

Lyden:  42pv60 lyder som almindelig god tv lyd ... sidder ikke og tænker hold kæft noget lort eller hold da op hvor lyder det godt. Der er dog ikke noget som direkte generer mig. På 507XD kommer lyden igennem samsung HT1200 ... de to ting skal jeg vist ikke begynde at sammenligne.

Brugervenligheden: Samme niveau

Menuer: Noget pænere på 507XD

Støj: Synes ikke 42pv60 håndterer støjfyldte kanaler specielt godt.

Kvaliteten. Vil f.x. tro at der er stor kvalitet forskel på Pv60 og Pio remoten: Stor kvalitetsforskel til Pio fordel. Derudover har 42pv60 det irriterende problem at fjernsynet ikke altid reagerer når man trykker på tasterne ... selvom lamperne blinker. Det kan være lidt irriterende.

Ja hvilke TV giver overordnet den bedst oplevelse: Ingen tvivl i mit sind ... det er 507XD.

Når alt dette så er sagt .... så retfærdiggør det altså ikke de store prisforskelle efter min mening. Det er dog bare en wow-effekt på pio som ikke findes på pana.

/ Kasper
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 09:05

Nu har jeg både købt et pioneer 507xd og et pana 42pv60.

Udseenedet og billedkvaliteten på 507xd er et niveau over 42pv60 ... uden tvivl efter min mening. Farverne på 42pv60 fremstår mere kedelige end på 507xd ... dog kan man godt se at 42pv60 kan vise sort bedre end 507xd. Det er dog ikke noget jeg lægger mærke til hvis de ikke står ved siden af hinanden.

Samlet set har jeg et bedre billede på pio.

Til gengæld får man vildt meget for pengene hvis man køber et 42pv60. Det koster jo næsten kun 1/3 af pio.

/ Kasper

Hej

Lyder spændene.
Kunne du ikke skrive lidt om de forskelle du ellers oplever, altsså bortset fra billedet.
Hvilken tuner er bedst.
Lyden. 
Brugervenligheden .
Menuer.
Støj. osv
Kvaliteten. Vil f.x. tro at der er stor kvalitet forskel på Pv60 og Pio remoten.

Hej Lahan

Hvilken tuner er bedst: Jeg synes ikke at 42pv60 håndterer dårlige signaler særlig godt hjemme hos mig. 507XD viser billedet en anelse bedre på de kanaler med støj på.

Lyden:  42pv60 lyder som almindelig god tv lyd ... sidder ikke og tænker hold kæft noget lort eller hold da op hvor lyder det godt. Der er dog ikke noget som direkte generer mig. På 507XD kommer lyden igennem samsung HT1200 ... de to ting skal jeg vist ikke begynde at sammenligne.

Menuer: Noget pænere på 507XD

Støj: Synes ikke 42pv60 håndterer støjfyldte kanaler specielt godt.

Kvaliteten. Vil f.x. tro at der er stor kvalitet forskel på Pv60 og Pio remoten: Stor kvalitetsforskel til Pio fordel. Derudover har 42pv60 det irriterende problem at fjernsynet ikke altid reagerer når man trykker på tasterne ... selvom lamperne blinker. Det kan være lidt irriterende.

Ja hvilke TV giver overordnet den bedst oplevelse: Ingen tvivl i mit sind ... det er 507XD.

Når alt dette så er sagt .... så retfærdiggør det altså ikke de store prisforskelle efter min mening. Det er dog bare en wow-effekt på pio som ikke findes på pana.

/ Kasper

Sjovt som folk kan komme frem til så forskellige resultater. Flere har set de to TV i TC side om side - kalibreret -  og er ikke i tvivl om at pioen står med mere pixelstøj. Også diverse tests kommer frem til dette uafhængigt.

Mht fjernbet. afhænger det også af øjet der ser. Panen har store  massive plastknapper med tydelig tekst på knappen, sort med hvid baggrund. Og bruger taktile kvalitets switch med præcis klik oplevelse. Det er efterhånden sjældent man ser et rigtigt kvalitets tastatur - de er ret kostbare ift scilikone. Pioen har flimsede bitte små scilikoneknapper hvor man har svært ved at læse hvad der står. "Luxus" udgaven er stor og bred med en lille flok flimsede knapper i den ene ende og resten er bar - hvorfor har man dog ikke udnyttet hele fladen til nogle større knapper ? Så jeg forstår ikke hvordan du er kommet frem til dit resultat, "stor kvalitetsforskel"  - men måske du tror at massive plast knapper er et udtryk for dårlig kvalitet, det er faktisk lige omvendt .....

Redigeret af nextgeneration - 08-Januar-2007 kl. 09:14
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 09:13

Mht fjernbet. afhænger det også af øjet der ser. Panen har store  massive plastknapper med tydelig tekst på knappen, sort med hvid baggrund. Og bruger taktile kvalitets switch med præcis klik oplevelse. Det er efterhånden sjældent man ser et rigtigt kvalitets tastatur - de er ret kostbare ift scilikone. Pioen har flimsede bitte små scilikoneknapper hvor man har svært ved at læse hvad der står. "Luxus" udgaven er stor og bred med en lille flok flimsede knapper i den ene ende og resten er bar - hvorfor har man dog ikke udnyttet hele fladen til nogle større knapper ? Så jeg forstår ikke hvordan du er kommet frem til dit resultat, "stor kvalitetsforskel"  - med mindre det er smag og behag, farven etc. så er det en anden snak.....

Her kan jeg kun give nextg ret, Pio fjernbetjeningen er bestemt ikke noget at råbe hurra for.
Den er dog lavet i et lækkert matriale, men er upræcis og ikke særlig bruger venlig.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 09:21

Nu har jeg b�de k�bt et pioneer 507xd og et pana 42pv60.

Udseenedet og billedkvaliteten p� 507xd er et niveau over 42pv60 ... uden tvivl efter min mening. Farverne p� 42pv60 fremst�r mere kedelige end p� 507xd ... dog kan man godt se at 42pv60 kan vise sort bedre end 507xd. Det er dog ikke noget jeg l�gger m�rke til hvis de ikke st�r ved siden af hinanden.

Samlet set har jeg et bedre billede p� pio.

Til geng�ld f�r man vildt meget for pengene hvis man k�ber et 42pv60. Det koster jo n�sten kun 1/3 af pio.

/ Kasper

Hej

Lyder sp�ndene.
Kunne du ikke skrive lidt om de forskelle du ellers oplever, altss� bortset fra billedet.
Hvilken tuner er bedst.
Lyden. 
Brugervenligheden .
Menuer.
St�j. osv
Kvaliteten. Vil f.x. tro at der er stor kvalitet forskel p� Pv60 og Pio remoten.

Hej Lahan

Hvilken tuner er bedst: Jeg synes ikke at 42pv60 h�ndterer d�rlige signaler s�rlig godt hjemme hos mig. 507XD viser billedet en anelse bedre p� de kanaler med st�j p�.

Lyden:  42pv60 lyder som almindelig god tv lyd ... sidder ikke og t�nker hold k�ft noget lort eller hold da op hvor lyder det godt. Der er dog ikke noget som direkte generer mig. P� 507XD kommer lyden igennem samsung HT1200 ... de to ting skal jeg vist ikke begynde at sammenligne.

Menuer: Noget p�nere p� 507XD

St�j: Synes ikke 42pv60 h�ndterer st�jfyldte kanaler specielt godt.

Kvaliteten. Vil f.x. tro at der er stor kvalitet forskel p� Pv60 og Pio remoten: Stor kvalitetsforskel til Pio fordel. Derudover har 42pv60 det irriterende problem at fjernsynet ikke altid reagerer n�r man trykker p� tasterne ... selvom lamperne blinker. Det kan v�re lidt irriterende.

N�r alt dette s� er sagt .... s� retf�rdigg�r det alts� ikke de store prisforskelle efter min mening. Det er dog bare en wow-effekt p� pio som ikke findes p� pana.

/ Kasper

Sjovt som folk kan komme frem til s� forskellige resultater. Flere har set de to TV i TC side om side - kalibreret -  og er ikke i tvivl om at pioen st�r med mere pixelst�j. Ogs� diverse tests kommer frem til dette uafh�ngigt.

Mht fjernbet. afh�nger det ogs� af �jet der ser. Panen har store  massive plastknapper med tydelig tekst p� knappen, sort med hvid baggrund. Og bruger taktile kvalitets switch med pr�cis klik oplevelse. Det er efterh�nden sj�ldent man ser et rigtigt kvalitets tastatur - de er ret kostbare ift scilikone. Pioen har flimsede bitte sm� scilikoneknapper hvor man har sv�rt ved at l�se hvad der st�r. "Luxus" udgaven er stor og bred med en lille flok flimsede knapper i den ene ende og resten er bar - hvorfor har man dog ikke udnyttet hele fladen til nogle st�rre knapper ? S� jeg forst�r ikke hvordan du er kommet frem til dit resultat, "stor kvalitetsforskel"  - men m�ske du tror at massive plast knapper er et udtryk for d�rlig kvalitet, det er faktisk lige omvendt .....

Sjovt som oplevelser er forskellige .. den præcise klik oplevelse du taler om ... der er pio langt foran ... hvertfald med mine to fjernbetjeinger :)
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 09:24

Mht fjernbet. afhænger det også af øjet der ser. Panen har store  massive plastknapper med tydelig tekst på knappen, sort med hvid baggrund. Og bruger taktile kvalitets switch med præcis klik oplevelse. Det er efterhånden sjældent man ser et rigtigt kvalitets tastatur - de er ret kostbare ift scilikone. Pioen har flimsede bitte små scilikoneknapper hvor man har svært ved at læse hvad der står. "Luxus" udgaven er stor og bred med en lille flok flimsede knapper i den ene ende og resten er bar - hvorfor har man dog ikke udnyttet hele fladen til nogle større knapper ? Så jeg forstår ikke hvordan du er kommet frem til dit resultat, "stor kvalitetsforskel"  - med mindre det er smag og behag, farven etc. så er det en anden snak.....

Her kan jeg kun give nextg ret, Pio fjernbetjeningen er bestemt ikke noget at råbe hurra for.
Den er dog lavet i et lækkert matriale, men er upræcis og ikke særlig bruger venlig.

Fik lige rette for sent ...

Det er desværre få der er opmærksomme på de tekniske finesser i den nye pana, som eksempelvis fjernbet. 

Normalt bruger man idag scillikone tastatur til stort set alt. Det er støbt i et stykke med nogle kul-brikker under hver "knap" der skaber kontakt til printet neden under når man trykker det ned. Det er upræcist og holder ikke i længden.

I gamle dage brugte man massive plast knapper, med en taktil mekanisk switch monteret på printet neden under hver knap. Ret kostbar løsning da hver plastknap er forskellig, og skal isættes manuelt. Også den taktile switch er ret dyr, og gør printet dyrere. Så hatten af for Panasonic at de levere en top top kvalitets fjernbet. Det er også et godt tegn,  når fjernbetjeningen er i top top kvalitet er resten det sikkert også - og omvendt

Redigeret af nextgeneration - 08-Januar-2007 kl. 09:42
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 09:32
Vil iøvrigt gerne lige slå et slag for PV60 kanal system.

Normalt har man en program menu der indeholder alle de kanaler tuneren har fundet, så må man bagefter sortere og slette dem man ikke vil ha. Sletter man forkert skal man scanne for kanaler igen.

På  PV60 er der en basis menu hvor alle kanaler fundet af tuneren bliver lagret, de kan ikke slettes eller flyttes rundt på, men er der altid. Da har man en række bruger profiler ( menuer ), som man selv sammensætter ved at tilføje kanaler fra basis menuen. DET er smart. Ved ikke om pioen har det samme.

På min Canal Digital modtager med 4xhoveder til 4 sattelitter fandt den over 1.000 kanaler, det tog en hel dag at slette og flytte om på de kanaler jeg ville ha, og er endt op med ca. 50 kanaler. Der savnede jeg bare at tilføje og slette til min bruger profil/menu.

Redigeret af nextgeneration - 08-Januar-2007 kl. 09:33
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 09:38

Mht fjernbet. afh�nger det ogs� af �jet der ser. Panen har store  massive plastknapper med tydelig tekst p� knappen, sort med hvid baggrund. Og bruger taktile kvalitets switch med pr�cis klik oplevelse. Det er efterh�nden sj�ldent man ser gtigt kvalitets tastatur - de er ret kostbare ift scilikone. Pioen har flimsede bitte sm� scilikoneknapper hvor man har sv�rt ved at l�se hvad der st�r. "Luxus" udgaven er stor og bred med en lille flok flimsede knapper i den ene ende og resten er bar - hvorfor har man dog ikke udnyttet hele fladen til nogle st�rre knapper ? S� jeg forst�r ikke hvordan du er kommet frem til dit resultat, "stor kvalitetsforskel"  - med mindre det er smag og behag, farven etc. s� er det en anden snak.....

Her kan jeg kun give nextg ret, Pio fjernbetjeningen er bestemt ikke noget at r�be hurra for.
Den er dog lavet i et l�kkert matriale, men er upr�cis og ikke s�rlig bruger venlig.

Det er desv�rre f� der er opm�rksomme p� de tekniske finesser i den nye pana, som eksempelvis fjernbet. 

Normalt bruger man idag scillikone tasatur til stort set alt. Det er st�bt i et stykke med nogle kul-brikker under hver "knap" der skaber kontakt til printet neden under n�r man trykker det ned. Det er upr�cist og holder ikke i l�ngden.

I gamle dage brugte man massive plast knapper, med en taktil mekanisk switch monteret p� printet neden under hver knap. Ret kostbar l�sning da hver plastknap er forskellig, og skal is�ttes manuelt. Ogs� den taktile switch er ret dyr, og g�r printet dyrere. S� hatten af for Panasonic at de levere en top top kvalitets fjernbet. Det er ogs� et godt tegn,  n�r fjernbetjeningen er i top top kvalitet er resten det sikkert ogs� - og omvendt

Det er uden tvivl rigtigt det du skriver ... men hvad nytte er det hvis ens oplevelse af samspillet mellem fjernbetjeningen og fjernsynet ikke fungerer specielt godt?

Det var måske forkert at give fjernbetjeningen så dårlig kritik ... kan jo se på lamperne at de lyser når jeg trykker ... det har bare ikke altid en effekt på fjernsynet ... og det er irriterende i længden.

Det står dog rigtig langt nede på men prioriteringsliste når jeg kigger på fjernsyn ... :)
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 09:43

Sjovt som folk kan komme frem til så forskellige resultater. Flere har set de to TV i TC side om side - kalibreret -  og er ikke i tvivl om at pioen står med mere pixelstøj. Også diverse tests kommer frem til dette uafhængigt.

Mht fjernbet. afhænger det også af øjet der ser. Panen har store  massive plastknapper med tydelig tekst på knappen, sort med hvid baggrund. Og bruger taktile kvalitets switch med præcis klik oplevelse. Det er efterhånden sjældent man ser et rigtigt kvalitets tastatur - de er ret kostbare ift scilikone. Pioen har flimsede bitte små scilikoneknapper hvor man har svært ved at læse hvad der står. "Luxus" udgaven er stor og bred med en lille flok flimsede knapper i den ene ende og resten er bar - hvorfor har man dog ikke udnyttet hele fladen til nogle større knapper ? Så jeg forstår ikke hvordan du er kommet frem til dit resultat, "stor kvalitetsforskel"  - men måske du tror at massive plast knapper er et udtryk for dårlig kvalitet, det er faktisk lige omvendt .....

[/QUOTE]

Synes jeg har læst disse tråde før – det er det samme hver eneste gang.

Man skulle tro du fik provision hos Panasonic….(måske dobbelt som Ticker og som Next Gen.)

Men helt ærligt – Det er et TV vi taler om. Intet andet. Det er ikke en ny ”nyre eller hjerte” du omtaler (så kunne jeg måske forstå din iver) det er et TV.

Jeg testede, som tidligere omtalt, en del modeller, lige fra Samsungs M71 til Panasonic’en og til Pio – Og min vurdering var helt klar Pio’en overfor Panasonic. Indtil i dag har jeg altid haft Pana (i 15 år) og har været super tilfreds, men Pio’en gav MIG et bedre indtryk, ligesom Pana’en giver dig et bedre indtryk. Men der er ikke nogen grund til at grave sig ned i en skyttegrav og forsvarer sin beslutning for at have købt et TV. Hvis du er glad for dit Plasma – fred være med det. Og det er fint med synspunkter omkring dine oplevelser på området, men ligefrem skyde andres beslutninger eller valg i sænk, er det ikke lidt……”lavt” ?? (så som Lahans valg at gå fra et Philips til et Pio – hvilket jeg godt kan forstå).

Anyway – Pio’en imod Pana’en for mig, kvaliteten er mere eller mindre den samme, som tidligere nævnt, så handler Pio’en måske støj bedre end Pana’en. Omkring farver – Er et spørgsmål om indstillinger og evt. kalibrering, jeg synes at mit står fint (Out of the Box med lidt bruger indstillinger) – Og en evt. kalibrering ville sikkert vise end bedre billede, men jeg er tilfreds med det jeg har p.t. Og det samme er sikkert gældende på Pana’en.

En ting var billedet og fjernbetjeningen (som jeg synes er fed hos Pio’en – der er ”gods” i den, ikke så meget plastik som man ellers ser – læs Samsung - Brugervenlig - Vanesag efter min mening - overvejer generalt at anskaffe mig en Logitech Harmony 1000 når den komme - så kan jeg komme af med 4-5 fjernbetjeninger!). Men det sorte design på Pio’en der (MIN mening) super fedt ud. Jeg har samt en Yamaha YSP 1100 i sort op nedenunder TV’en og det ”spiller” 100% !!! Men igen, hvis nogen kan lide et såkaldt ”Retro look” (ved ikke hvor Retro’en er henne i det), så er det naturligvis ikke Pio’en man skal anskaffe sig.

Redigeret af MikeOne - 08-Januar-2007 kl. 09:46
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 09:48

Mht fjernbet. afh�nger det ogs� af �jet der ser. Panen har store  massive plastknapper med tydelig tekst p� knappen, sort med hvid baggrund. Og bruger taktile kvalitets switch med pr�cis klik oplevelse. Det er efterh�nden sj�ldent man ser gtigt kvalitets tastatur - de er ret kostbare ift scilikone. Pioen har flimsede bitte sm� scilikoneknapper hvor man har sv�rt ved at l�se hvad der st�r. "Luxus" udgaven er stor og bred med en lille flok flimsede knapper i den ene ende og resten er bar - hvorfor har man dog ikke udnyttet hele fladen til nogle st�rre knapper ? S� jeg forst�r ikke hvordan du er kommet frem til dit resultat, "stor kvalitetsforskel"  - med mindre det er smag og behag, farven etc. s� er det en anden snak.....

Her kan jeg kun give nextg ret, Pio fjernbetjeningen er bestemt ikke noget at r�be hurra for.
Den er dog lavet i et l�kkert matriale, men er upr�cis og ikke s�rlig bruger venlig.

Det er desv�rre f� der er opm�rksomme p� de tekniske finesser i den nye pana, som eksempelvis fjernbet. 

Normalt bruger man idag scillikone tasatur til stort set alt. Det er st�bt i et stykke med nogle kul-brikker under hver "knap" der skaber kontakt til printet neden under n�r man trykker det ned. Det er upr�cist og holder ikke i l�ngden.

I gamle dage brugte man massive plast knapper, med en taktil mekanisk switch monteret p� printet neden under hver knap. Ret kostbar l�sning da hver plastknap er forskellig, og skal is�ttes manuelt. Ogs� den taktile switch er ret dyr, og g�r printet dyrere. S� hatten af for Panasonic at de levere en top top kvalitets fjernbet. Det er ogs� et godt tegn,  n�r fjernbetjeningen er i top top kvalitet er resten det sikkert ogs� - og omvendt

Det er uden tvivl rigtigt det du skriver ... men hvad nytte er det hvis ens oplevelse af samspillet mellem fjernbetjeningen og fjernsynet ikke fungerer specielt godt?

Det var måske forkert at give fjernbetjeningen så dårlig kritik ... kan jo se på lamperne at de lyser når jeg trykker ... det har bare ikke altid en effekt på fjernsynet ... og det er irriterende i længden.

Det står dog rigtig langt nede på men prioriteringsliste når jeg kigger på fjernsyn ... :)

Jeg er helt enig på dette punkt - det er pt den eneste mangel jeg har fundet ved panaen efter 2.000 + timer. Den er for retningsbestemt.

Så snart Panasonic kommer med en ny fjernbetjening ( forhåbentlig til foråret ), skal jeg være den første i køen. Men har dog vænnet mig til at pege mod skærmen, så jeg tænker ikke mere over det til daglig.

Har overvejet at skille den ad og flyttet dioden lidt frem, da den er forsænket i plasten -> giver en lille vinkel.

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 09:59
MikeOne skrev:

Synes jeg har læst disse tråde før – det er det samme hver eneste gang.

Ja det må man sige

MikeOne skrev:

Men helt ærligt – Det er et TV vi taler om. Intet andet. Det er ikke en ny ”nyre eller hjerte” du omtaler (så kunne jeg måske forstå din iver) det er et TV.

Naturligvis ikke - men når adskillige brugere  bruger 20 timer om dagen på at være on-line og debatere hvad de mener er det bedste, kommer det ellers tæt på ... tænk på hvad de kunne have tjent ved at tage et arbejde istedet .....

Bortset fra det Det er jo ikke 4.000 kr og et lille 28" som i gamle dage vi taler om. Men 20.000 - 30.000, der vejer 50 kg eller mere, med risikofyldt transport, pixelfejl etc. Hvis man skal købet nyt hver år eller hvert 2. år fordi man har købt forkert,  blir det hurtigt et dyrt TV kikkeri. Det er ikke længe siden der var afsteming om hvor mange fladskærme folk har haft, og om de har været tilfredse.  Når først en 50" står i stuen er det ret svært at fortyde.

Og når skærmen brænder af efter små to år, lærer man at betale det extra for kvalitet, og behandle skærmen pænt

Redigeret af nextgeneration - 08-Januar-2007 kl. 10:12
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu