Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
-C5-
Guld medlem
Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
|
Sendt: 22-Juli-2007 kl. 19:58 |
Kampus skrev:
Nu har C5 så lige haft en 427er og en 507er er vel med samme risiko for de fejl den blev skrottet for  |
Jeg nåede faktisk at have 2 af dem. Begge med skygger
Derfor er jeg også meget oppe på dupperne med hensyn til at skulle købe et nyt Pioneer. Jeg synes bare at billede kvaliteten på mit 427 var suveræn (bort set fra skyggerne altså) og noget bedre end på mit PX700. Ja sådan et har jeg også haft. Men havde desværre indbrud mens familien var i Frankrig, så det har jeg ikke mere.
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
|
Sendt: 22-Juli-2007 kl. 20:01 |
C5, check evt Z700. Synes det står ligeså godt som et 508XD.
|
 |
-C5-
Guld medlem
|
Sendt: 22-Juli-2007 kl. 20:03 |
lahan skrev:
C5, check evt Z700. Synes det står ligeså godt som et 508XD. |
Måske, men det koster også 30000,- i 50".
Jeg, som de fleste andre, kan desværre ikke se helt bort fra prisen, hvor meget jeg end vil
Og det bruger 75% mere strøm. 569W mod 507XD's 348W. En ikke helt ligegyldig faktor.
Redigeret af -C5- - 22-Juli-2007 kl. 20:14
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
 |
-C5-
Guld medlem
|
Sendt: 22-Juli-2007 kl. 20:22 |
rhsin skrev:
Kampus skrev:
Nu har C5 så lige haft en 427er og en 507er er vel med samme risiko for de fejl den blev skrottet for  |
den er du helt gal på, 50" skærmene er der generelt langt færre registrede fejl på.
Og det er faktisk noget helt generelt også på tværs at mærker bare se purple snakes det har kun været noget som 42" skærmene slåssede med i pana
Omvendt kan man så også sige at C5 er kvalificeret i at kunne se problemet, og man kan da ganske sikkert aftale feks 15-30 dages returret i tilfælde af det hvis man betinger sit køb af det (og ellers sørger for at have lavet en god beskrivelse for sælgeren hvad man ikke kan acceptere)
|
Eller måske få det stillet op i forretningen inden købet. Hvis jeg skulle købe et 507 over nettet, har jeg jo de 14 dages retur ret.
|
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 22-Juli-2007 kl. 20:23 |
-C5- skrev:
Godt forslag. Det vil jeg tage i betragtning.
Hvis jeg havde 38000,- som jeg ikke lige vidste hvad jeg skulle bruge til. Ville der jo ikke længere være et dilemma. Pointen er jo netop, at jeg ikke kan / vil / (må for generalen) ofre mere. Hun synes i forvejen at det er "vandvittigt at bruge 20000,- på et fjernsyn”
Hvad går man glip af ved de gamle Pioneer modeller kontra de nye? Det er måske begrænset når det kommer til stykket?
Ud over størrelsen og de manglende højtalerer på 507XD. Er der så nogen forskel på 427XD og 507XD?
|
Jamen typisk er der bedre kontrast på 50" (4.000:1 kontra 3.000:1 på 42") skærmene i forhold til 42" skærmen, og ellers har du opløsningen på 1365x768 på 50" skærmen, da jeg i sin tid valgte min skærm syntes jeg at billedet var både bedre og mere klart på 50" skærmen end den daværende 43" skærm i tilsvarende model (436 xde).
Ellers så er de store forskelle på de store nok mest den bedre kontrast og sort, og den bedre kontrast vil du nok savne mest hvis du har en meget lys stue (jeg har selv en meget lys stue og jeg syntes faktisk kun det er et problem ganske få dage om året på bestemte tidspunkter kortvarigt) og den sorte.. jamen jeg syntes faktisk den sorte min gamle Pioneer har er ganske god jeg kan godt se i et mørklagt rum med hel sort skærm at der er der en forskel men så snart der er bare lidt dynamik og lys i billedet er det slet ikke noget jeg lægger mærke til.. måske osse nok fordi min skærm er ISF kalibreret og jeg derfor har en meget kraftig og hvid farve, og her kommer skærmstørrelsen nok også ind der er jo et større areal der kan komme lys ud af og derfor virker billedet nok også mere kontrastfuldt end min mindre skærm som jo på papiret har en højere kontrast.
Så jo de nye skærme fra Pioneer er da bestemt gode, men er budgettet begrænset til de omkring 22-25k så ville jeg klart stile efter 507xd skærmen også få den kalibreret også ellers nyde den hver eneste dag for det gør jeg stadig med min 506 xde skærm og jeg har endda set de nye 508 xd skærme og selvom jeg da er fristet af at hoppe på sidste nye hype så er jeg faktisk stadig tilfreds med min snart 2 generationer gamle 50" jeg syntes stadig den viser et pissegodt billede.. pardon my french 
|
Mvh
René
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 22-Juli-2007 kl. 20:26 |
-C5- skrev:
Eller måske få det stillet op i forretningen inden købet. Hvis jeg skulle købe et 507 over nettet, har jeg jo de 14 dages retur ret.
|
Ja køber du den på nettet så har du jo returretten, men jeg tror faktisk også hvis du beskriver problemet og din forsigtighed at du kan aftale med dem at såfremt noget lignende kan konstateres på den skærm du får så kan du returnere skærmen indenfor feks 14 dage, bare husk at få det skrevet ned.
De fleste butikker er da til at tale med, men en helt anden ting er da nok at du nok finder dem billigst på nettet 
|
Mvh
René
|
 |
-C5-
Guld medlem
|
Sendt: 22-Juli-2007 kl. 20:31 |
rhsin skrev:
-C5- skrev:
|
men en helt anden ting er da nok at du nok finder dem billigst på nettet 
|
Ja og som sagt er det ikke helt uvæsenligt.
Har du højtalere til dit 506? I bekræftende fald er de værd at invastere i? prisen ligger vist omkring 3000,- for to side monteret.
Ellers et svedigt nok sorround system du holder dig
Redigeret af -C5- - 22-Juli-2007 kl. 20:35
|
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 22-Juli-2007 kl. 20:50 |
-C5- skrev:
Har du højtalere til dit 506? I bekræftende fald er de værd at invastere i? prisen ligger vist omkring 3000,- for to side monteret.
|
Jeg har ikke højtalere med på min skærm.. faktisk gik jeg i sin tid efter en skærm uden.. ja grunden kan du jo se på mit surround anlæg 
Men jeg tror som alm tvhøjtalere at de er ganske udmærkede, det er jo efter temperament jeg ville aldrig nøjes med så lidt lyd.. men jeg har jo også et pænt stykke over 2kw lyd i stuen (faktisk kan jeg dæmpe lyset ved høje eksplosioner så meget strøm suger forstærkerne når det er knald på )
|
Mvh
René
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
|
Sendt: 22-Juli-2007 kl. 20:55 |
-C5- skrev:
lahan skrev:
C5, check evt Z700. Synes det står ligeså godt som et 508XD. |
Måske, men det koster også 30000,- i 50".
Jeg, som de fleste andre, kan desværre ikke se helt bort fra prisen, hvor meget jeg end vil
Og det bruger 75% mere strøm. 569W mod 507XD's 348W. En ikke helt ligegyldig faktor. |
Den kan nu fås tiil under 24k, ifølge hifipriser.dk Men bruger rimeligt meget strøm. så det er et udmærket argument for ikke at vælge panasonic.
|
 |
-C5-
Guld medlem
|
Sendt: 22-Juli-2007 kl. 21:06 |
rhsin skrev:
-C5- skrev:
|
Jeg har ikke højtalere med på min skærm.. faktisk gik jeg i sin tid efter en skærm uden.. ja grunden kan du jo se på mit surround anlæg 
Men jeg tror som alm tvhøjtalere at de er ganske udmærkede, det er jo efter temperament jeg ville aldrig nøjes med så lidt lyd.. men jeg har jo også et pænt stykke over 2kw lyd i stuen (faktisk kan jeg dæmpe lyset ved høje eksplosioner så meget strøm suger forstærkerne når det er knald på )
|
Jeg har ogse et udenmærket anlæg koblet på. Men det er jo ikke nødvendigt at lave lys show, når man ser TV-avisen, eller Søren Ryge
Redigeret af -C5- - 22-Juli-2007 kl. 21:12
|
|
 |
-C5-
Guld medlem
|
Sendt: 22-Juli-2007 kl. 21:11 |
Pioneer praler selvfølgelig af, at de nye modeller er kvantespring bedre end de gamle. Lidt som med Gillette der de sidste 20 år har lovet en endnu tættere og bedre barbering. (Jeg tror at man efterhånden ville barber hovedet af, hvis det passede)
Men hvor meget bedre er de nye modeller i forhold til de gamle?
|
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 22-Juli-2007 kl. 21:20 |
-C5- skrev:
Pioneer praler selvfølgelig af, at de nye modeller er kvantespring bedre end de gamle. Lidt som med Gillette der de sidste 20 år har lovet en endnu tættere og bedre barbering. (Jeg tror at man efterhånden ville barber hovedet af, hvis det passede)
Men hvor meget bedre er de nye modeller i forhold til de gamle?
|
Jeg har desværre kun set den med Monsters inc kørende, og her var billedet på de scener jeg så meget lig det min kalibrede skærm kan præstere (dog var den 508 ukalibreret og med udafkassen indstillingerne) jeg savner fortsat og se dem med almindeligt tv billede og film, men der bør forskellen også være noget mere synlig end det jeg har set alt andet vil da osse være et ripoff .
Så den store forskel er nok mest den sorte (som jeg ikke tror man lægger så meget til i dagligdagen pga. de dynamiske billeder) også den meget større kontrast som jo vil være et plus i meget lyse rum, men næppe være så betydningsfuld i et dæmpet lys.
|
Mvh
René
|
 |