recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 50" PX700 eller 42" 428XD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket50" PX700 eller 42" 428XD

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 21:30

så desuden med en hurtig søgning på idealo at priserne på en pdp 507 xd nærmer sig de 17.000,- kr så der bliver nok ryddet op på lagrerne måske du skulle ud på en lille miniferie med en varebil til tyskland så du kan se skærmen ude af kassen inden du får den med

Sidehøjtalerne kan købes fra ca. 1200,- kr i tyskland.. se her

Man kan osse købe den i bundle med fod og højtaler inklusiv til omkring de 19k

Redigeret af rhsin - 22-Juli-2007 kl. 21:46
Mvh

René
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

så desuden med en hurtig søgning på idealo at priserne på en pdp 507 xd nærmer sig de 17.000,- kr så der bliver nok ryddet op på lagrerne måske du skulle ud på en lille miniferie med en varebil til tyskland så du kan se skærmen ude af kassen inden du får den med

Sidehøjtalerne kan købes fra ca. 1200,- kr i tyskland.. se her

Man kan osse købe den i bundle med fod og højtaler inklusiv til omkring de 19k

Da jeg købte min første 427 i en Dansk netbutik. Var det med bævende underlæbe. Jeg tror ikke jeg vil købe i en Tysk netbutik, slet ikke med de erfaringer jeg har fra 427'eren

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 09:11
[QUOTE=rhsin

Jeg har desværre kun set den med Monsters inc kørende, og her var billedet på de scener jeg så meget lig det min kalibrede skærm kan præstere (dog var den 508 ukalibreret og med udafkassen indstillingerne) jeg savner fortsat og se dem med almindeligt tv billede og film, men der bør forskellen også være noget mere synlig end det jeg har set alt andet vil da osse være et ripoff .

Så den store forskel er nok mest den sorte (som jeg ikke tror man lægger så meget til i dagligdagen pga. de dynamiske billeder) også den meget større kontrast som jo vil være et plus i meget lyse rum, men næppe være så betydningsfuld i et dæmpet lys.

[QUOTE]

Med andre ord sætter de nye modeller ikke helt nye standarter for fladskærme, som Pioneer ellers påståe?

Redigeret af -C5- - 23-Juli-2007 kl. 09:12
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 11:18

De nye Pioneer har 80% bedre sortniveau end tidligere Pioneer modeller - hvilket vel kan omregnes til 20-25% bedre sortniveau end Panasonic. Det er jo kvantespring i Pioneer øjne som tidligere har lidt under sortniveau

Når det er sagt så er der jo andet end lige sortniveau der har betydning og der er ingen tvivl om at de nye 8G Pioneer er de bedste flaskærme på markedet pt. alt taget i betragtning - det antyder alle test også. Og hvis jeg var parat til at betale det de koster ville jeg også selv vælge et af de nye 8g pioneer.

Her er link til nogle reviews

http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=5187976&po stcount=2436

Og her er link til en tråd hvor en med nogle fotos forsøger at vise forskellen mellem den tidligere 507 og den nye 508 om dagen, der er ret markant forskel hvis man skal regne med billederne.

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=544315&p age=181

Men de er ikke uden børnesygdomme - i en sindsygt lang tråd på AV forums tales der bl.a. om et meget stort antal skærme med billedstøj og fizzing/shimmering pixels i alvorlig grad. Pioneers reaktion på de der har klaget over dette er den sædvanlige arrogante "det er ingen fejl, og sådan er der bare nogen skærme der opfører sig"

Gizlaroc fra forummet har eks. konkret oplevet det på 4 ud af 7 skærme, men der er mange flere der har rapporteret det.

Du kan jo læse den og få info om andres praktiske erfaringer med skærmene - hvis du orker

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=544315&p age=178

så kig dig for eller sørg for at have en god returret så du kan bytte den hvis du skulle være uheldig - og med din forhistorie omkring fladskærme og held - såe.....

Derudover siger alle rapporter også at 8g skærmene out of the box er langt fra optimal, så du skal 100% sikkert regne med en ISF kalibrering af skærmen ellers mister du alt for meget i forhold til hvad den kan.

Redigeret af spawn - 23-Juli-2007 kl. 11:19
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Med andre ord sætter de nye modeller ikke helt nye standarter for fladskærme, som Pioneer ellers påståe?

Der vil jeg nok syntes at en vurdering baseret på Monsters Inc næppe er nok til hverken at be eller afkræfte det, der skal noget mere almindelig film & tv til førend jeg vil turde udtale mig om det.

Jeg føler mig dog overbevist om at der er tale om en forbedring af de ting som jeg tidligere har nævnt, og at der er tale om en stigning i kontrasten fra 4000:1 til 16.000:1 tyder da også på en betydelig forbedring af det forhold, men hvor meget det vil betyde er nok individuelt, og jeg vil stadig mene at stod budgettet på de 20-25t kr så ville jeg da stadigt klart foretrække 50" skærmen også selvom jeg ved der findes noget bedre (og dyrere).

Dog så jeg også at prisen var omkring 27t kr på en 508 xd i tyskland, men det var kun en butik som havde den, og spørgsmålet er om de overhovedet vil kunne levere når alt kommer til alt.

Spørgsmålet var om du skulle nyde din gamle CRT skærm en måned eller 2 endnu, for jeg tror så snart de nye G8 skærme rammer butikkerne i bredt omfrang får det konsekvenser både for prisen på de nye, men også de gamle, det tyder de priser som feks 507 xd skærmene har nået i tyskland ihvertfald (for de er billige).
Men jeg tror ikke det er urealistisk at en 508 xd skal ned i en pris omkring 27-28k det tyder de indikationer fra udlandet ihvertfald på (måske optimistisk men alligevel)

Mvh

René
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Derudover siger alle rapporter også at 8g skærmene out of the box er langt fra optimal, så du skal 100% sikkert regne med en ISF kalibrering af skærmen ellers mister du alt for meget i forhold til hvad den kan.

Bortset fra at en af de første anmeldelser, der sluttede af med at kalde det suværent det bedste TV på markedet, var baseret på et ukalibreret eksemplar.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 11:31

Tjo - men det kan anmelderen jo godt have syntes alligevel, selvom skærmen måske ikke engang har ydet sit optimale.

Det kan også bare være han er en af de sædvanlige Pioneer fans, der er "blown away" over at de pludselig kan vise kanonsort - J/K

Hvilken anmeldelse er det du hentyder til - så vil jeg da lige læse den igen ?

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 12:24
Det var skam den der startede tråden kaldet 'Første test af Pioneer 8G'.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 16:29

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg mener da helt sikkert at gutten fra Avforums har postet hans anbefalede indstillinger i den lange tråd, der netop skulle optimere billedet betydeligt. Derfor er det ikke 100% sikkert at det kræver en ISF kalibrering med mindre man er enthusiast og lige skal ha de sidste par procenter ud af det.  Det er, som jeg vurderer det, ikke nødvendigt at punge ud med 2-3k ekstra i hvert fald.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 18:02
Det er måske ikke strengt taget nødvendigt, men det er da fjollet ikke at få foretaget en ordentlig kalibrering. Man bruger over 30k på et TV, men har så ikke tænkt sig at bruge et par tusinde ekstra, for at det skal tage sig bedst muligt ud?
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 18:14
Kommer an på om ens budget i forvejen var under 30k og hvis man liiige strakte sig de 2-4000 kroner yderligere for at få et ekstra godt TV. Der er en grænse på alt, ellers kunne man jo blive ved.  Jeg synes bestemt IKKE det er "fjollet" at fravælge ISF kalibrering. (Hvorfor skal det egentlig være så dyrt?)
Til top
Stuffedfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2007
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 18:26

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Kommer an på om ens budget i forvejen var under 30k og hvis man liiige strakte sig de 2-4000 kroner yderligere for at få et ekstra godt TV. Der er en grænse på alt, ellers kunne man jo blive ved.  Jeg synes bestemt IKKE det er "fjollet" at fravælge ISF kalibrering. (Hvorfor skal det egentlig være så dyrt?)

Nu ved jeg ikke hvor langt tid det tager at kalibrere de max 2 inputs man får for 2500kr. Hvis det tager en halv dag, så er det vel ikke så galt?

Men klart, hvis det kun tager 1-2 timer så er det en ekstrem dyr pris. Så er det jo primært fordi der kun er ganske få der kan finde ud af det.

Det handler altid om udbud og efterspørgsel

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu