Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
z3ken
Ny bruger
Oprettet: 14-Marts-2010
Status: Offline
Point: 3
|
Emne: 50" Under 7.500,- Sendt: 14-Marts-2010 kl. 20:58 |
Hej,
Jeg står overfor at skulle købe et 50" tv og har kun 7.500,- at gøre godt med...
Jeg har ind til videre fundet disse, som jeg kan vælge imellem:
Panasonic TX-P50C10Y 5.555,- Panasonic TX-P50X10Y 6.500,- LG 50PQ3500 6.000,- Samsung PS50B435XXE 6.000,- Samsung PS50B455 7.500,-
Hvilket vil være det bedste køb, eller kan i eventuelt anbefale et andet jeg har overset ?
(Hvis det gør det nemmere, så kan 46" også godt gå an, og der kan vel også stampes 500,- mere op af jorden)
Yderligere info: - Jeg er ikke religiøs vedr. LCD/Plasma - Siddeafstand fra skærm er 4 meter - Har pt. ikke bluray eller lign. - Er på fællesantenne med digitalt signal
|
 |
strandvasker
Guld medlem
Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
|
Sendt: 14-Marts-2010 kl. 21:43 |
Jeg har et P50X10 som jeg er rigtigt godt tilfreds med.
Forskellen på P50C10 og P50X10 er såvidt jeg husker min research at C10'eren har en grå stribe på fronten og X10'eren har 3 HDMI indgange hvor C10'eren har 2. Dengang jeg købte var prisforskellen kun et par hundrede og der var leveringstid på C10'eren, så jeg købte X10 istedet. Din liste viser en prisforskel på en tusse, så skulle jeg købe idag blev det en C10.
Jeg havde et Samsung tv inden jeg købte X10'eren, dog ikke de modeller du har på listen. Jeg havde en masse hyr med at jeg ikke kunne få lov at sortere den rækkefølge mine digitale kanaler lå i, det var hardkodet ind i opsætningen og så var det bare sur røv hvis ikke jeg gad have TV3 på kanal 8. Jeg havde kontakt med Samsung support en del gange, og henviste bl.a. til min kammerats parallelimporterede Samsung TV (samme tv som mit, blot til det tyske marked) der godt kunne sortere kanalerne, men jeg fik at vide at det var hardwarebestemt og der ikke var noget at gøre. Senere opdagede jeg her på forummet at det med nogle få tryk på fjernbetjeningen var muligt via servicemenuen at sætte mit tv om fra "nordisk" til "europæisk" og siden da kunne jeg sortere kanaler alt det jeg gad. Min bror købte senere tv'et af mig da jeg gerne ville have et større og han har ikke har skygget af bøvl med det siden.
Jeg ved ikke om problematikken gælder for de Samsung modeller du nævner, men prøv af om det virker på dit kommende tv inden du kører dankortet igennem, alternativt køb tv'et på nettet så du har 14 dages fortrydelsesret.
LG har jeg ikke erfaring med.
En ting jeg er nødt til at nævne med Panasonic'en er at det er muligt at lave "permanente" favoritlister. Jeg skannede samtlige kanaler igennem på min yousee forbindelse og tv'et fandt et hav af kanaler, både ukodede, kodede og radiokanaler. De kanaler der interesserede mig plukkede jeg over i en favoritliste og sorterede dem i den rækkefølge jeg ville have. Det er der mange andre tv der også kan. Det fede er dog, at når mit tv indimellem siger der er kommet nye kanaler på yousee og jeg bør skanne igennem, så kan jeg lade den skanne hele molevitten uden at den piller ved min favoritliste. Efter skanningen har favoritlisten altså stadig kun de kanaler jeg har valgt, i den rækkefølge jeg har valgt de skal ligge i. På alle andre tv jeg har haft har det været sådan at hvis jeg lavede en automatisk kanal skanning så skulle jeg efterfølgende bruge en halv time på at sortere i rækkefølgen igen. På panasonicen lader jeg den bare skanne og når den er done vælger jeg at Favorit1-listen skal være default og så er alt som jeg vil have det igen.
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 14-Marts-2010 kl. 23:00 |
Der er ingen af disse Tv som virkelig kvalitetsmæssigt springer i øjnene. X10 er dog svær at komme udenom, fordi prisen er så lav, og kvaliteten ok. De øvrige Tv er prismæssigt ikke værd at købe i forhold til X10. Det skulle lige være en C10, men den er efter min mening lidt for skrabet til min smag, selvom forskellen på C10 og X10 nok ikke er særlig stor rent billedmæssigt. Alternativt X20, men om den er bedre, må anmeldelser vise. Bare det den er nyere, og omtrent til samme pris, gør den svær at vige udenom.
Redigeret af vasif - 14-Marts-2010 kl. 23:04
|
 |
Flubber
Bruger
Oprettet: 30-August-2009
Point: 161
|
Sendt: 14-Marts-2010 kl. 23:01 |
Jeg vil nok anbefale et Panasonic TX-P50X20. Det koster også 6.500 kr
|
 |
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
|
Sendt: 14-Marts-2010 kl. 23:29 |
hvis det jeg har hørt om 50" X20 er sandt så vil jeg foretrække X10..
det er at X20 kun har den samme opløsning som 42" den der hedder noget ala 1024x768.. det er en forkert opløsning på et tv.. da det er en 4:3 på 16:9, så du har ikke kvadratiske pixels, giver masse problemer hvis du kører noget input på den fra f.eks. pc, bare noget med tekst..
X10 har 1366x768 hvilket er en normal opløsning den er ikke FULLHD men den er en del bedre, også derfor jeg ikke er glad for 42" udgaverne, der har den lille opløsning...
|
|
 |
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
|
Sendt: 15-Marts-2010 kl. 08:31 |
Hold dig fra C modellen og køb X10 eller X20 i stedet. C modellen har en anden overflade der gør at det er som at kigge i et spejl.
|
 |
hpdahl
Super bruger
Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 315
|
Sendt: 15-Marts-2010 kl. 18:14 |
Strange skrev:
Hold dig fra C modellen og køb X10 eller X20 i stedet. C modellen har en anden overflade der gør at det er som at kigge i et spejl. |
Har først haft en 50c1oy hjemme derefter en 10x.
Der er klart mere spejleffekt på c-en
Vi (Ja også konen) er meget glade for vore pan 50x10y.
|
MVH
HPDahl
|
 |
z3ken
Ny bruger
|
Sendt: 15-Marts-2010 kl. 18:45 |
Jammen det lyder jo som om i har afgjort det for mig, i er jo rimeligt enige :-)
Samsung og LG fik ikke mange stjerner hos jer, så der er kun Panasonic tilbage.
Da der kommer meget lys ind i min stue, vil det være irreterende med en for blank skærm der reflekterer lyset, så der røg TX-P50C10Y.
Tilbage står jeg så med TX-P50X10Y og TX-P50X20. Her falder valget på X10 da det er svært at finde nogen ordentlige reviews af X20, og pga. det Rasmus skriver om opløsningen.
Jeg må jo erkende at det er en LowEnd fladskærm jeg køber, men til den pris kan man jo også tillade at skifte den ud rimeligt hurtigt.
Tak for jeres holdninger - jeg vil straks ligge en bestilling ind :-)
|
 |
z3ken
Ny bruger
|
Sendt: 19-Marts-2010 kl. 10:55 |
Så er mit nye TX-P50C10Y Ankommet, og skruet forsvarligt op på vægen (beslag fra Biltema til 269,-).
Kvalitetsmæssigt lever det op til alle mine forventninger. Lys reflekteres ikke generende i skærmen, Opløsningen er god, og der er specielt godt billede på DR HD... Glæder mig til at alle kanalerne er i den opløsning :-)
Havde lidt besvær med at få aktiveret DVB-C... Men ved at ændre menusprog til dansk, og vælge Sverige som land virkede det. Underligt, og det står tilsyneladende ikke andre steder, end herinde i forum'et at det er fordi man vælger Danmark som land at det ikke virker :-)
Så længe at man ikke har behov for at se BlueRay film, så er jeg sikker på at dette fjernsyn opfylder de flestes behov... Det er jo HD-Ready og ikke Full-HD.
Tak for god og seriøs rådgivning !!!
Nøj hvor er det stort !!!
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 19-Marts-2010 kl. 12:07 |
z3ken skrev:
Så længe at man ikke har behov for at se BlueRay film, så er jeg sikker på at dette fjernsyn opfylder de flestes behov... Det er jo HD-Ready og ikke Full-HD.
|
Det vil det kunne til din fulde tilfredshed
|
 |
Vistrup
Guld medlem
Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
|
Sendt: 19-Marts-2010 kl. 17:00 |
Blu-ray står rigtig godt på skærmen også.
|
LG C1 65" Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5
|
 |