|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
videoguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
![]() Sendt: 24-August-2007 kl. 15:15 |
Jeg forventer inden længe at modtage et Pio 508XD, som jeg sikkert gerne vil have kalibreret, når det er kørt ind efter et par hundrede timer. Men indtil da, vil jeg jo gerne have et fornuftigt billede at kigge på, og dertil skulle man kunne implementere bumtious' indstillinger fra AVForums ( http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=5035681&po stcount=1) Men jeg forstår bare ikke helt, hvilke jeg skal bruge til hvad. Hvilken en af dem skal jeg bruge til alm. TV kigning via den indbyggede analoge tuner og hvilken en skal jeg bruge til DVD/HDD via HDMI? Jeg har forstået, at man kan lave en indstilling for hver enkelt input, men hvad med den indbyggede analoge TV tuner? Hvad hedder dette "input" på 508'eren, og hvor laves instillingerne til dette? Forhåbentlig bliver det hele lidt klarere, når man sidder med TV'et foran sig, men jeg kunne bare godt tænke mig at forberede mig lidt inden. PFT Jan |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Den analoge tuner er ikke et input, det er jo blot de normale kanaler 1-2-3-4 osv. der ligger på TV, indstillinger for dette laves under indstillinger når du står på en tv kanal, ligesom på alle andre TV.
Men ellers så vil jeg sige - vent til skærmen kommer, det er da fjollet at bruge din og andres tid nu hvor du ikke engang har skærmen og kan se hvordan det ser ud og hvad du egentlig har behov for at spørge om, eller hvor du kan afprøve de svar du måtte få i praksis. Ellers bliver det hurtigt en underlig sort snak. Alternativt kan du downloade brugsvejledningerne og kigge lidt i dem hvis du vil forberede dig. http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/RegistrInstrMa n.nsf/(CountDownloadinInstructionManuals3)?openagent&ID= 935C0D8BF5D1E8C3C1257322003D41F5&Attachment=ARE1484_PDP- 508XD.pdf http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/RegistrInstrMa n.nsf/(CountDownloadinInstructionManuals3)?openagent&ID= 0BAB8764621F45E3C12573010029DC60&Attachment=ARE1475_PDP- 508XD.pdf ![]() |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej videoguy - jamen det er såmænd ikke så vanskelig med de indstillinger. Jeg har faktisk selv flere gange lagt dem ud i diverse tråde. Det er sådan, ligesom når et tv kalibreres professionelt, at så "kalibreres" her hver enkelt indgang. Det være sig HDMI, Scart, Component osv. De indstillinger som du henviser til er udarbejdet typisk til det engelske marked og samfund. Du kan f.eks. finde indstillinger til Sky, som er en satelit tv udbyder. Jeg benytter naturligvis selv de nævnte indstillinger på både Scart og HDMI. Og de fungere aldeles fortræffeligt. Blot skal du være opmærksom på, at indstillingerne opdateres jævnligt. Specielt så jeg nævnt et sted, at Pioneer endnu ikke har offentliggjort s/w i forbindelse med kalibreringen af de nye G8 skærme. Jeg er sten sikker på, at når den s/w er på markedet, så vil også de nævnte indstillinger blive justeret, og måske endda udbygget. |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
spawn, Må jeg tillade mig at spørge om det så er "8 G Settings Shop Demo.txt" som bruges til den alm. TV tuner? Og hvad så med Color Temp og Color management? Kan de ikke instilles for den alm. TV tuner? Hother, Bruger du 8 G D65 HDMI Settings.txt til din EH57 ? Redigeret af videoguy - 24-August-2007 kl. 17:21 |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej igen videoguy - nej, den indstilling som hedder shop-demo er en indstillinger som - som navnet antyder nok mere er til demo i butikker - den er ikke særlig godt - overstyrede farver osv. Hvilken indstilling som du skal benytte via en tuner afhænger af, om du f.eks. benytter en selector e.lign, og dermed hvilket type stik som du har forbundet tv´et med. Du kan sagtens hvis du f.eks, benytter den interne DVB-T indstille farveopsætningen her. Disse indstillinger indgår bare ikke i det nævnte forrum´s settings. s/w = software |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jamen hvad med den analoge tuner? Det er den jeg slet ikke kan finde nogen instillingsforslag til. Er der da slet ingen, som bruger den analoge tuner mere? Jeg håber da at 508'eren HAR en analog tuner?? Jeg er helt med på at alle indgange kan indstilles på alle tænkelige måder, men hvad med billedet fra den analoge tuner? Er der ingen avancerede instillinger hvad angår farvertemp osv. til den ??? Hother, "If you are daunted by the number of adjustments just use the first ones to start with. Once the set beds in and you get used to it use the advanced settings. Once you get your set home the pixels will appear lively and the picture may look a bit redy blue, this is normal and will settle within a week. " Jan |
|
![]() |
|
![]() |
Joh videoguy - men shop-demo er nemme indstilliger, og går slet ikke i dybden som det øvrige. Billedet vil derfor være ringe i forholdet til de øvrige settings. Altså analog tuner, jamen den benytter jeg slet ikke da jeg har TDC selector. Men som tidligere nævnte du kan sagtens indstille billedet på lige fod med øvrige indgange. Disse indstillinger indgår bare ikke i AV-Forums settings. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok tak for det. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |