Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9446
|
Emne: 508XD, Z700 og Samsung LCD Sendt: 02-Juli-2007 kl. 00:02 |
Så fik jeg mig endeligt tid til at kikke lidt på Pioneer 5080xd, Panasonic 50" Z700 og en Samsung LCD 52". Alle 3 kostede næsten det samme.
De alle 3 stod ved siden af hinanden i et forholdsvis mørkt butikslokale. Alle med det samme HD signal.
Der er godt nok næsten ingen forskel. Pana og Pio er stort set identiske på billedet. Samsungen stod også utroligt flot, dog havde den det typiske LCD skær.
Jeg fik set en del sport på alle 3 skærme, her klarede LCD'en sig ligeså godt som de 2 andre. Det må vist snart være en skrøne at LCD ikke kan vise sport.
Med disse 3 skærme skal man være en total fanatiker for at vurdere hvilke af disse skærme der er bedst.
Jeg fik også lige kikket lidt på både HD-DVD og Blu-ray film. 3 stk for 300kr. Det kunne være man skulle få købt sig en HD afspiller.
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 02-Juli-2007 kl. 00:08 |
Lyder godt Lahan 
Må man spørge hvor du var så heldig at se dem henne ?
Kunne godt tænke mig at kigge forbi 
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Ulrikwich
Guld medlem
Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
|
Sendt: 02-Juli-2007 kl. 00:11 |
Ja, hvor så du dem. Skal da ud og se 8. gen pio!
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 02-Juli-2007 kl. 00:25 |
Må nok skuffe jer, da jeg befinder mig i udlandet i øjeblikket.
Prisen lå forresten på 23-24k. Den kunne sandsynligvis godt forhandles ned.
Redigeret af lahan - 02-Juli-2007 kl. 00:53
|
 |
Ulrikwich
Guld medlem
Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
|
Sendt: 02-Juli-2007 kl. 00:27 |
Æv æv æv æv!!!
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12458
|
Sendt: 02-Juli-2007 kl. 05:35 |
lahan skrev:
Med disse 3 skærme skal man være en total fanatiker for at vurdere hvilke af disse skærme der er bedst. |
Det er der altid nogen der skriver efter sådan en oplevelse, men for de flestes vedkommende viser det sig at være noget vrøvl alligevel.
Redigeret af Naiera - 02-Juli-2007 kl. 05:36
|
 |
Matzon
Super bruger
Oprettet: 28-November-2006
Point: 345
|
Sendt: 02-Juli-2007 kl. 07:15 |
benefit of the doubt ... ingen grund til at skyde lahan ned endnu!
|
 |
oo27
Guld medlem
Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
|
Sendt: 02-Juli-2007 kl. 08:43 |
Det lyder da spændende, vist ikke så mange der har haft mulighed for, at være så heldige at se alle 3 modeller side-by-side.
Lahan vil det sige at du umiddelbart vurderer sort niveau som værende lige så godt på PZ700 og M87? Og farverne er også lige så gode som på Pioneer?
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 02-Juli-2007 kl. 09:41 |
Naiera skrev:
lahan skrev:
Med disse 3 skærme skal man være en total fanatiker for at vurdere hvilke af disse skærme der er bedst. |
Det er der altid nogen der skriver efter sådan en oplevelse, men for de flestes vedkommende viser det sig at være noget vrøvl alligevel.
|
Med tanke på hvor mange mange flere der køber LCD end Plasma kan man vel ikke sige det er noget vrøvl for de flestes vedkommende, tværtimod tyder det vel på at det er for de færrestes ?
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 02-Juli-2007 kl. 19:04 |
oo27 skrev:
Det lyder da spændende, vist ikke så mange der har haft mulighed for, at være så heldige at se alle 3 modeller side-by-side.
Lahan vil det sige at du umiddelbart vurderer sort niveau som værende lige så godt på PZ700 og M87? Og farverne er også lige så gode som på Pioneer? |
Ja umiddelbart vil jeg vurdere at sort-niveauet var ens på både Pio og pana. Den var ikke specielt imponerende, men jeg tror det skyldes optagelsen. HD signalet var med almindeligt tv og ikke en HD film hvor man sandsynligvis gør mere ud af farver osv. Så ud fra det givne signal var pana mindst på højde med 5080.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 02-Juli-2007 kl. 19:17 |
lahan skrev:
Ja umiddelbart vil jeg vurdere at sort-niveauet var ens på både Pio og pana. Den var ikke specielt imponerende, men jeg tror det skyldes optagelsen. |
Det må det da have været, 8G har sort på niveau med de bedste billedrør.
lahan skrev:
HD signalet var med almindeligt tv og ikke en HD film hvor man sandsynligvis gør mere ud af farver osv. Så ud fra det givne signal var pana mindst på højde med 5080. |
På mange måder er flotte HD-optagelser som at teste en bil ved udelukkende at køre lige ud - det er først når svingene kommer at fårene skilles fra bukkene. At gengive noget der ligner sort i et ellers lyst billede, er ikke det store problem. Problemerne opstår når man vil gengive en mørk scene, med dyb sort og samtidig bevare detaljeringen i billedet.
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 03-Juli-2007 kl. 01:15 |
AV Precision skrev:
På mange måder er flotte HD-optagelser som at teste en bil ved udelukkende at køre lige ud - det er først når svingene kommer at fårene skilles fra bukkene. At gengive noget der ligner sort i et ellers lyst billede, er ikke det store problem. Problemerne opstår når man vil gengive en mørk scene, med dyb sort og samtidig bevare detaljeringen i billedet.
|
Det mest optimale er vel at teste sit tv, med de signaler som man primært kommer til at se. DVS i Danmark må det være almindeligt tv, evt med en selector.
Vi er desværre håbløst bagud i danmark, her hvor jeg har set disse tv kunne man få en kabel boks, så man kunne modtage 38HD kanaler med 5.1 lyd. De første 16HD kanaler kunne man få for 80kr pr mdr. Der fuldte selvfølgeligt også en HD optager med i tilbudet.
Pio'en havde faktisk væsentligt bedre detaljer end Samsung'en ved mørke billeder
|
 |