recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 508XD, Z700 og Samsung LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket508XD, Z700 og Samsung LCD

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9446
Direkte link til dette indlæg Emne: 508XD, Z700 og Samsung LCD
    Sendt: 02-Juli-2007 kl. 00:02

Så fik jeg mig endeligt tid til at kikke lidt på Pioneer 5080xd, Panasonic 50" Z700 og en Samsung LCD 52". Alle 3 kostede næsten det samme.

De alle 3 stod ved siden af hinanden i et forholdsvis mørkt butikslokale. Alle med det samme HD signal.

Der er godt nok næsten ingen forskel. Pana og Pio er stort set identiske på billedet. Samsungen stod også utroligt flot, dog havde den det typiske LCD skær.

Jeg fik set en del sport på alle 3 skærme, her klarede LCD'en sig ligeså godt som de 2 andre. Det må vist snart være en skrøne at LCD ikke kan vise sport.

Med disse 3 skærme skal man være en total fanatiker for at vurdere hvilke af disse skærme der er bedst.

Jeg fik også lige kikket lidt på  både HD-DVD og Blu-ray film. 3 stk for 300kr. Det kunne være man skulle få købt sig en HD afspiller.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 00:08

Lyder godt Lahan

Må man spørge hvor du var så heldig at se dem henne ?

Kunne godt tænke mig at kigge forbi

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 00:11
Ja, hvor så du dem. Skal da ud og se 8. gen pio!
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 00:25

Må nok skuffe jer, da jeg befinder mig i udlandet i øjeblikket.

Prisen lå forresten på 23-24k. Den kunne sandsynligvis godt forhandles ned.

Redigeret af lahan - 02-Juli-2007 kl. 00:53
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 00:27
Æv æv æv æv!!!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12458
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 05:35
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Med disse 3 skærme skal man være en total fanatiker for at vurdere hvilke af disse skærme der er bedst.

Det er der altid nogen der skriver efter sådan en oplevelse, men for de flestes vedkommende viser det sig at være noget vrøvl alligevel.

Redigeret af Naiera - 02-Juli-2007 kl. 05:36
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 07:15
benefit of the doubt ... ingen grund til at skyde lahan ned endnu!
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 08:43

Det lyder da spændende, vist ikke så mange der har haft mulighed for, at være så heldige at se alle 3 modeller side-by-side.

Lahan vil det sige at du umiddelbart vurderer sort niveau som værende lige så godt på PZ700 og M87? Og farverne er også lige så gode som på Pioneer?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er der altid nogen der skriver efter sådan en oplevelse, men for de flestes vedkommende viser det sig at være noget vrøvl alligevel.

Med tanke på hvor mange mange flere der køber LCD end Plasma kan man vel ikke sige det er noget vrøvl for de flestes vedkommende, tværtimod tyder det vel på at det er for de færrestes ?

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Det lyder da spændende, vist ikke så mange der har haft mulighed for, at være så heldige at se alle 3 modeller side-by-side.

Lahan vil det sige at du umiddelbart vurderer sort niveau som værende lige så godt på PZ700 og M87? Og farverne er også lige så gode som på Pioneer?

Ja umiddelbart vil jeg vurdere at sort-niveauet var ens på både Pio og pana. Den var ikke specielt imponerende, men jeg tror det skyldes optagelsen. HD signalet var med almindeligt tv og ikke en HD film hvor man sandsynligvis gør mere ud af farver osv. Så ud fra det givne signal var pana mindst på højde med 5080.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 19:17

Ja umiddelbart vil jeg vurdere at sort-niveauet var ens på både Pio og pana. Den var ikke specielt imponerende, men jeg tror det skyldes optagelsen.

Det må det da have været, 8G har sort på niveau med de bedste billedrør.

HD signalet var med almindeligt tv og ikke en HD film hvor man sandsynligvis gør mere ud af farver osv. Så ud fra det givne signal var pana mindst på højde med 5080.

På mange måder er flotte HD-optagelser som at teste en bil ved udelukkende at køre lige ud - det er først når svingene kommer at fårene skilles fra bukkene. At gengive noget der ligner sort i et ellers lyst billede, er ikke det store problem. Problemerne opstår når man vil gengive en mørk scene, med dyb sort og samtidig bevare detaljeringen i billedet.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2007 kl. 01:15
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

På mange måder er flotte HD-optagelser som at teste en bil ved udelukkende at køre lige ud - det er først når svingene kommer at fårene skilles fra bukkene. At gengive noget der ligner sort i et ellers lyst billede, er ikke det store problem. Problemerne opstår når man vil gengive en mørk scene, med dyb sort og samtidig bevare detaljeringen i billedet.

Det mest optimale er vel at teste sit tv, med de signaler som man primært kommer til at se. DVS i Danmark må det være almindeligt tv, evt med en selector.

Vi er desværre håbløst bagud i danmark, her hvor jeg har set disse tv kunne man få en kabel boks, så man kunne modtage 38HD kanaler med 5.1 lyd. De første 16HD kanaler kunne man få for 80kr pr mdr. Der fuldte selvfølgeligt også en HD optager med i tilbudet.

Pio'en havde faktisk væsentligt bedre detaljer end Samsung'en ved mørke billeder

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu