|
50gt50, 50vt50 eller 55vt50 |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg er gået fra 37" og hele vejen til 65" i etaper, skal aldrig have noget mindre. Vi sidder maks. 3,5 m. fra skærmen.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
E.Larsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
|
Helt enig VT50 i 65" mit er knivskarp i billedet (YouSee kabel),
jeg ville gerne have haft et 80" med 3,5 m aftand
Har 2 andre Pana 42 og 46", også knivskarpe........skod at se på i 3 m afstand
![]() |
||
![]() |
||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
|
Jeg mener seriøst at hvis man har SÅ udtalt retention, så er der en panel fejl og man bør klage. Eller bruge sin returret.
|
||
![]() |
||
ehrnberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-April-2011 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 184 |
|
Jeg har klaget og haft den inde 2 gange. De siger at det er helt normal, og at der intet er at gøre.
65" er for stort til min indretning, så hælder nok mest til 55" Men mener i at det kan svare sig at give de 5300 mere for at få 55vt50 frem for 50gt50? |
||
![]() |
||
Bøje_fra_nr_16 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2012 Status: Offline Point: 333 |
|
Det er her 21:9 formatet kommer ind og redder - vi kan ikke blive ved med at vokse både i breden og højden. Har selv ikke plads/vilje til at opsætte en normal 55", men en 50" 21:9 forekommer meget lille, som en 40", men gir 55" billede ved film. Jeg vil foreslå at se på 58PFL9956 21:9, som af og til fås til 2.000 euro. Det gir et 65" billede, men en fremtoning i stuen som en 46". Alternativt en "normal" Sharp LCD, men kun de modeller der skriver "MEGA kontrast", som har det gode Sharp panel. Sharp laver idag de bedste LCD paneler. Alternativt et Philips med Ambilight der bruger Sharps gode panel, men det kan være lidt af et detektivjob at finde ud af hvilke modeller, og om de stadig bruger Sharps gode panel.
Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 02-November-2012 kl. 11:44 |
||
![]() |
||
hjernemadsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
|
Du er nødt til at starte med at beslutte hvilken størrelse skærm du vil have. Jeg ændrede selv beslutning fra 50" til 55" efter at have kigget på de to størrelser skærme i butikken på den afstand jeg normalt sidder i. Jeg har bestemt ikke fortrudt at jeg valgte 55". Hvis ikke lige det var for pris og strømforbrug ville jeg nok vælge 65" i dag.
Hvis du beslutter dig for 55" er det 55ST50 og 55VT50 du skal vælge mellem.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
|
Nej.......... 21:9 redder intet. Klaus |
||
![]() |
||
ehrnberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-April-2011 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 184 |
|
Philips siger mig ikke noget :) og det er ikke så meget pga produkterne, men mere fordi deres konsulenter er så pisse arrogante. Det samme gælder Samsung :)
Sharp troede jeg var noget, ja undskyld, billigt pis, men jeg vil da helt sikkert kigge på det!! Ang 55st vs 55vt så mister jeg vel rigtig meget rent billedmæssigt? Det er nok 55" jeg helst vil have |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
![]() Redigeret af Hother - 02-November-2012 kl. 19:55 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
hjernemadsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
|
Jeg synes ikke forskellen mellem ST50 og VT50 er særlig stor rent billedmæssigt. Men ST50 er ikke kalibreret så godt "out of the box". Til de priser som 55ST50 og 55VT50 står til i øjeblikket ville jeg nok vælge 55VT50. Designet og de ekstra funktioner er absolut merprisen værd. Prisen som 55VT50 kan købes til i øjeblikket er jo også særdeles god.
|
||
![]() |
||
Bøje_fra_nr_16 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2012 Status: Offline Point: 333 |
|
Sharp er pt kongen på TV for ikke-mørktrum brugersituation. Skulle jeg selv vælge et 16:9, ville det blive et Sharp, ( modellen MEGA kontrast),eller helst et Philips med Ambilight og dette Sharp panel.
Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 02-November-2012 kl. 23:48 |
||
![]() |
||
|
Sharp troede jeg var noget, ja undskyld, billigt pis, men jeg vil da helt sikkert kigge på det!!
Faktisk er Sharp idag den førende på LCD paneler ( og på TV paneler generelt ) , eksempel på forskellen kan læses her, hvor Philips skifter panel midt i året ( men læs nu grundigt og forstå emnet ): With this new Samsung panel we've observed a noticeable drop in quality and have bumped the entire series' rating down to three stars ![]() Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 03-November-2012 kl. 00:22 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |