recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ?: 50VT30/UxD8005/PSxD8005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket?: 50VT30/UxD8005/PSxD8005

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
AGAAGA Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 00:57
Jeg kan ikke vælge samsung, da det kun er 46" som rækker til mit budget. 55" er +20kkr klassen og der kan jeg ikke være med. VT30t kan jeg få for ~16kkr. og jeg mener at Samsung 46" kan jeg få til 14.1kkr. problemet er blot at 46" altså er for småt - som sagt.

Nu kunne jeg godt tænke på ps51D8005 til kun ~12kkr. men jeg kender simpelthen ikke til kvaliteten. Dog kender jeg til Samsung support og den har jeg oplevet og hørt meget skidt om (premium eller ej). Panasonic support får man ikke behov for og hvis det går galt, har jeg kun hørt meget professionel behandling.

Alt i alt: Panasonic 50VT30y
Til top
Lyc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-April-2011
Sted: Middelfart
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 20:05
A/V: Yamaha RX-A1060
BD: NAD T557
Front: Focal Aria 926
Center: Focal Aria CC900
Surround: Focal Aria SR-900
Sub: REL T7
Til top
Lyc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-April-2011
Sted: Middelfart
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 20:07
DLNA ? Hvad er nu det for noget ? Er det et stort minus når det ikke fungerer ret godt ZackGem ?
A/V: Yamaha RX-A1060
BD: NAD T557
Front: Focal Aria 926
Center: Focal Aria CC900
Surround: Focal Aria SR-900
Sub: REL T7
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Lyc Lyc skrev:

DLNA ? Hvad er nu det for noget ? Er det et stort minus når det ikke fungerer ret godt ZackGem ?

Det er et system/protokol til at streame video fra f.eks. din PC og ind på TVet. Kan også være fra en NAS-server til TVet.

Personligt benytter jeg det ikke vildt meget, da jeg primært ser Blu-ray. Men en gang imellem er det da rart at kunne "streame" fra f.eks. min NAS.
DLNA virker skam på VT30. Blot ikke helt så godt som på Samsung nyere skærme. Primært underteksterne den ikke viser.

Men jeg ville ikke ofre billedkvalitet for DLNA, som jeg ville føre jeg gjorde med de fleste alternativer til VT30.
Og man kan jo bare købe en Samsung Blu-ray afspiller, eller en Popcorn-player, hvis DLNAen ikke virker godt nok til en med VT30.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 13:48
@AGAAGA: Jeg går med de samme overvejelser som dig mht. VT30/PS51D8005.

Hvad jeg er kommet frem til, dog kun udfra anmeldelser, da jeg stadig mangler at se VT30 er. På rå billedkvalitet er VT30 bedst men også dyrere. Bl.a. er shadow detail og specielt sortniveauet bedre på VT30, og en stor ulempe, er at Samsungs Cinema Smooth som skulle gøre billede mere flydende ved Blu-Ray 24p afspilning, når denne feature aktiveres, stiger sortniveauet yderligere, så det er et stykke fra VT30. Det er svært at sige, hvor synligt det er fra person til person, da det også afhænger af omgivelserne, men det er ret uheldigt, de ikke har fået det rettet det ift. 2010 modellerne.

Designet har Samsung altid været i en klasse for sig ift. Panasonic efter min mening, men hullet er ikke så stort mere ser det ud til med den nye serie fra Panasonic.

På VT30 er en af ulemperne, at det ikke kan kalibreres 100% endnu udfra hvad jeg har læst på AVSforum, om det også gælder de europæiske ved jeg ikke, men der skulle komme en firmware opdatering til at rette det indenfor kort tid. Det er langt fra alle der får kalibreret deres TV.

Hvad der endnu mangler at blive bekræfter er, om VT30 lider af de samme rising black problemer som sidste års modeller. Det skulle være iorden men det må tiden vise.

Jeg var egentlig sikker på jeg ville vælge Samsung pga. den gode pris 12000 ift. 16000,- for Panasonic, men efter at have læst om de problemer Samsung lider af, er jeg nu blevet meget i tvivl.

Det virker ikke som om der er sket så meget forbedring hvis man sammenligner med sidste års modeller, som hvis man kigger på VT30.

Der er lige kommet anmeldelse af 51D8000 (Engelske model) på AVforums

Redigeret af Bjur - 12-Juni-2011 kl. 13:51
Til top
AGAAGA Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-September-2009
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 23:18
Interessant læsning der. Jeg er stadig i tvivl, og så længe jeg er det vinder Panasonic.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu