@AGAAGA: Jeg går med de samme overvejelser som dig mht. VT30/PS51D8005.
Hvad jeg er kommet frem til, dog kun udfra anmeldelser, da jeg stadig mangler at se VT30 er. På rå billedkvalitet er VT30 bedst men også dyrere. Bl.a. er shadow detail og specielt sortniveauet bedre på VT30, og en stor ulempe, er at Samsungs Cinema Smooth som skulle gøre billede mere flydende ved Blu-Ray 24p afspilning, når denne feature aktiveres, stiger sortniveauet yderligere, så det er et stykke fra VT30. Det er svært at sige, hvor synligt det er fra person til person, da det også afhænger af omgivelserne, men det er ret uheldigt, de ikke har fået det rettet det ift. 2010 modellerne.
Designet har Samsung altid været i en klasse for sig ift. Panasonic efter min mening, men hullet er ikke så stort mere ser det ud til med den nye serie fra Panasonic.
På VT30 er en af ulemperne, at det ikke kan kalibreres 100% endnu udfra hvad jeg har læst på AVSforum, om det også gælder de europæiske ved jeg ikke, men der skulle komme en firmware opdatering til at rette det indenfor kort tid. Det er langt fra alle der får kalibreret deres TV.
Hvad der endnu mangler at blive bekræfter er, om VT30 lider af de samme rising black problemer som sidste års modeller. Det skulle være iorden men det må tiden vise.
Jeg var egentlig sikker på jeg ville vælge Samsung pga. den gode pris 12000 ift. 16000,- for Panasonic, men efter at have læst om de problemer Samsung lider af, er jeg nu blevet meget i tvivl.
Det virker ikke som om der er sket så meget forbedring hvis man sammenligner med sidste års modeller, som hvis man kigger på VT30.
Der er lige kommet anmeldelse af 51D8000 (Engelske model) på AVforums
Redigeret af Bjur - 12-Juni-2011 kl. 13:51