|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|
Prisen er stadig uhørt lav på PanaX10. Det der er sket, er vel nærmere at LCD priserne er skredet endnu mere. Flatpanels.dk har haft nogle helt anderledes positive erfaringer med X10. På deres testsite bevarer den mig bekendt både "Topanbefaling" og "Best value Award" . Og Rasmus Larsen på Flatpanels har altså set lidt af hvert mht LCD og plasma.
Jeg ved dog retfærdigvis ikke om det er samme panel som sidder i 42" og 50" . .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
|
Jeg har det på skrift fra én, som netop tester skærme for flatpanels.dk, at han har oplevet flere eksemplarer af X10 med samme eller lignende problem (fejl i farvebalance/hvidbalance). En anden bruger på forummet returnerede også sin X10, som jeg mener var i 42" udgaven, pga. "for rødt billede". |
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|
Jeg tror da gerne,at der har været fejlbehæftede PanaX10, ligesom der har været mange Sony40W5500 med backlight bleeding. Og det er sgu træls !
Men der ligger forøvrigt en begejstret brugeranmeldelse af PanaX10 på Flatpanels.dk . Normalt tar jeg sådanne anmeldelser med et gran salt, da mange "nye ejere" frygtelig gerne vil bekræftes i deres valg . . ! Men ham her har da lidt at sammenligne med,da han kommer fra et par LCD TV til Pana X10, og skriver bla :
" . .Billedkvalitet
Jeg blev med det samme blæst fuldstændig væk af kontrasten og farvedybten. Det er første gang jeg har den samme wow-oplevelse som dengang jeg fik min HD videoprojektor. Billedet kommer simpelthen til live på en anden måde, når farverne har dybte og er så naturlige. Den følelse har jeg manglet på mine tidligere LCD tv. Jeg ved ikke helt om det kan forklares, det minder lidt om forskellen på en glødepære og en elsparepære. Det lidt flade billede iforhold til det dynamiske. Det er også meget positivt at man opnår en høj billedkvalitet uanset om man sidder lige foran, eller i en skarp vinkel. På forhånd frygtede jeg også reflektioner på skærmen, men det har jeg ikke oplevet noget af. Jeg kan se mit eget spejlbillede, men det er udtværet og utydeligt, så det AR filter der er lagt ind, virker fint. . . " Redigeret af Lennon - 10-Februar-2010 kl. 17:28 |
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
|
Topanbefaling og Value-For-Money får den ud fra mellemprissegmentet. Det er det som testen tager udgangspunkt i, og her er der ingen tvivl om, at Tv'et kommer til sin ret. Men prøv at læse anmeldelsen igen, de er tilfredse, men på ingen måder vilde af begejstring, og påpeger da også nogle af de fejl som Tv'et nu har. Han skamroser den absolut ikke, og ordvalget er begrænset til Godt og fornuftigt. Han påpeger blandt andet forkert gamma, upræcise farver og Shadow-Detail gengivelsen. Efter at have set nærmere på den, må jeg give PH-Dream ret i, at folk ikke ved bedre, hvis man har opfattelsen af, at X10 er et fantastisk Tv. Jeg har sagt det, og siger det igen. Teknisk set, uden at skelne til prisen, er Tv'et ikke andet end middelmådigt, og mere kan man så heller ikke forvente. Redigeret af vasif - 10-Februar-2010 kl. 19:43 |
||
![]() |
||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
|
Præcis hvilken LCD-Skærm har manden haft? Hvor gammel var den, og hvordan har han indstillet sit Tv? Der er for mange tvivlsspørgsmål, til at man kan bruge testen til noget. LCD-Skærme har forbedret sig betydeligt, og hvem ved om han har siddet med et nu 2-3 år gammelt LCD-TV. Manden har sikkert ligesom måske 90% af hele Danmarks Befolkning gloet på typisk ringe standardindstillinger, og så kan det hele jo være ligemeget. X10 leverer et hæderligt og nogenlunde korrekt billede, og præsterer næsten optimalt i forhold til skærmens formåen, uden at skulle justere noget specielt, sådan er det ikke med den typiske LCD-Skærm. Når det er sagt, er jeg da trods alt stadig sikker på, at X10 nok var meget bedre end det han havde før. Anmeldelsen er komisk, fordi han i blinde fuldstændig skamroser skærmen, uden at have den nødvendige indsigt i fordele og ulemper. Det viser hans anmeldelse tydelig. Hvis han havde erfaring, eller vidste lidt om tingene, så havde det forholdt sig anderledes. Du ser ikke seriøse anmeldere, som er inde i tingene, skamrose skærmen på samme måde, tværtimod. Redigeret af vasif - 10-Februar-2010 kl. 18:52 |
||
![]() |
||
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
![]() |
|
I call bullshit - nej X10 er ikke verdens bedste tv, men jeg har endnu til gode at se et LCD tv fra Samsung ( som jeg formoder du har) der er "meget bedre". Hvis man læser brugererfaringer, diverse tests, anmeldelser og selv har set de bedre LCD tv fra Samsung kontra et x10, g10 eller v10 i hjemlige omgivelser, er der altså ingen tvivl hvad der er bedst. Ellers skal man tage en tur forbi Synoptik. Hvorfor nævner du specs mht. x10? Man kan bruge specs til nada og fortæller så godt som ingenting om, hvordan et tv performer. Er det det TV du har i din signatur du mener er bedre end x10? |
||
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
||
![]() |
||
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
|
Misforstår du bare alt? Hvis du læser hvad jeg skriver, kan du se, at jeg har haft X10 hjemme hos mig selv, og sammenlignet den med bl.a. Samsungs B550 plasma og med den LCD, jeg har nu. I modsætning til fåreflokken herinde, har jeg haft tv'et hjemme og sammenlignet med andre tv! Og nej, jeg mener ikke, at den B755, jeg har nu er bedre. Jeg VED, at den er bedre end X10. Jeg skriver BÅDE specs OG præstation. For at skære det ud i pap: specs = tilslutninger, opløsning, pixelmapping, DLNA, osv. Præstation = billedets kvalitet i praksis, indstillingsmuligheder, fejl og mangler, osv. Du bør ikke bruge X10, G10, V10 i samme sætning eller sætte dem i samme kategori. Det er nogle meget forskellige fjernsyn. Men når du nu gør det, viser det hvor meget (læs: hvor lidt) du ved. |
||
![]() |
||
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
![]() |
|
Jeg ved skam godt der er stor forskel i de nævnte tv. Jeg sætter dem ej heller i samme kategori - jeg nævner dem blot.
At du syntes dit Samsung LCD har bedre billedkvalitet end x10 kan jeg kun klukke af - Men det jo godt du er tilfreds. Jeg syntes nu jeg har OK styr på hvad der er god billedkvalitet og hvad der ikke er. Og jeg er ikke i tvivl - Jeg har selv haft to Samsung LCD'ere hjemme som er røget retur efter et par uger. IMO er det dig der ikke ved så meget. ![]() Redigeret af Vistrup - 10-Februar-2010 kl. 20:00 |
||
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Vasif_ jeg tar ikke testen for mere end den er.Uden at ha dybdeanalyseret hele brugeranmeldelsen,så har han i hvert fald haft noget Sharp. Og helt enig, - der er verdener til forskel på kvalitets LCD og de mildt sagt tvivlsomme modeller. Men et eller andet sted rammer han lidt plet mht min egen oplevelse, af den forskel jeg netop også oplever på de to teknologier.Jeg plejer så at kalde LCD billedet lidt sterilt . . .
Anyway, læs hele brugeranmeldelsen, som har mange gode elementer her : http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=14587
|
||
Samsung PS63C7705
||
![]() |
||
T-Ras ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 334 |
![]() |
|
Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved dine egne erfaringer med X10 vs. andre TV, men du bør nok undlade at alliere dig med flatpanelsDK's redaktion. Redigeret af T-Ras - 10-Februar-2010 kl. 20:42 |
||
![]() |
||
![]() |
|
1. Hvorfor skulle jeg misforstå hvem jeg har skrevet med? 2. Jeg har ikke allieret mig med nogen som helst. Hvis jeg har skrevet sammen med én, der tester/har testet skærme for flatpanels, er det ikke en alliance. 3. Hvorfor er ovenstående to overhovedet relevante? 4. Mine egne erfaringer er nok. Jeg refererer til en pålidelig kilde, for at illustrere, at X10 har problemer med hvidbalancen. |
||
![]() |
||
T-Ras ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 334 |
![]() |
|
Jeg siger blot, at med mindre du har skrevet med Rasmus Larsen, så har du IKKE skrevet med nogen der anmelder TV på flatpanels.dk. Du bragte det selv på bane med henvisning til, at du havde noget på skrift. Jeg gør dig blot OBS på, at det er forkert, med mindre du kan diske op med Rasmus' navn. Der er ikke personer i deres forum ud over Rasmus og Yakken, som er tilknyttet sitet - resten er brugere som du og jeg. Det er skam helt fint med pålidelige kilder, men jeg stiller blot spørgsmålstegn ved deres oprindelse - ikke deres kompetencer som sådan. Diskussionen gik jo delvist på om der var noget galt med anbefalingen på deres side, hvor du så skriver, at deres anmelder oplever problemer med skærmen. Jeg går ud fra, at du ville have nævnt Hr. Larsen ved navn, hvis det var ham der var kilden. Ja, det her er nok bare ordkløveri, men rod i kildeangivelser ligger mig lidt nært
![]() Igen: Jeg betvivler ikke at X10 skulle have problemer med hvidbalancen. Det er velkendt at G10 er noget bedre i den henseende. De to TV koster jo heller ikke det samme... Redigeret af T-Ras - 10-Februar-2010 kl. 21:51 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |