Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
wanjer
Super bruger
Oprettet: 20-December-2007
Status: Offline
Point: 251
|
Emne: 58B685 vs 5090H Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 08:37 |
Yep er kommet i det kæmpe "dilemma" at jeg skal have nyt fjernsyn  Og pt. har jeg godt nok meget svært ved at bestemme mig for om jeg skal vælge dyr kvalitet eller billig kvantitet. 5090H'eren kan købes for 18.000,- men jeg kan få 50B685'eren for 13.500,- ved elgiganten (på grund af noget forsikringshalløj)
Jeg har set pioneren live og er vild med den. Samsungen har jeg ikke kunne finde i nogen af elgiganterne i Århus og har defor ikke set den live. Jeg er selvfølgelig ikke tvivl om at pioneer'en står for valget af billedkvalitet og byggekvalitet. Men kan også godt se fornuften i at vælge det noget større samsung og stadigvæk spare 4.500,- Det har jo trodsalt fået nogle gode ord med på vejen af Rasmus fra flatpanels.
Nogle input???
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
|
Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 09:13 |
Jamen det er jo kun dig selv der ved om du vægter størrelse over billedkvalitet eller omvendt.
Helt firkantet set, så handler det, foruden tuner, om hvad du vægter højest... Størrelse eller billedkvalitet...
Når vi snakker om tuner, så har Samsungen jo indbygget DVB-T MPEG2/4 og DVB-C MPEG 2/4 tunere samt indbyggede højttalere, hvorimod Pioneeren har indbygget DVB-T MPEG2/4 og DVB-S/DVB-S2 tunere og ingen indbyggede højttalere...
Derudover har Samsungen lidt bedre internet funktioner, bl.a. wireless DLNA osv.
Men uanset hvad, så skal du få set på begge skærme inden du bestemmer dig, selvom de fleste inkl. mig selv, ville vælge Pioneeren...
|
 |
wanjer
Super bruger
|
Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 09:48 |
Hælder også mest til pioneeren, men det andet er stadigvæk et godt tilbud  Jeg tager ind og kigger på samsungen nu, dog i 63". Ved du har en til at hænge i Fona Århus.
|
 |
wanjer
Super bruger
|
Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 13:00 |
Nu har jeg fået set B685'eren ved siden af en B855'er. Jeg synes der er stor forskel på de to skærme når det angår sort gengivelse og varme i farverne. Og da Pioneeren er en del bedre end B855'eren så tror jeg sku ikke at jeg bliver gladere for kvantiteten frem for kvaliteten. Så det må blive en 5090H'er
|
 |
TvHomer
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
|
Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 13:01 |
Det havde jeg også uden tvivl valgt.
|
 |
Halsted
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Point: 1086
|
Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 13:05 |
Ærlig talt har der aldrig været konkurrence mellem de to produkter. Dertil er Pioneer LX5090 seriøst overlegen 
/Halsted
|
 |
wanjer
Super bruger
|
Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 15:14 |
Vidste godt at man ikke ville kunne sætte dem kvalitets mæssigt op mod hinanden. Men når du får 8" mere og betale 4500,- mindre, så var det værd at bruge en ½ time på en kigger  Som skrevet tidlegere bare bekræftede at pioneeren var mere prisen og den mindre størrelse værd (efter min mening)
|
 |
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 15:52 |
wanjer skrev:
Nu har jeg fået set B685'eren ved siden af en B855'er. Jeg synes der er stor forskel på de to skærme når det angår sort gengivelse og varme i farverne. Og da Pioneeren er en del bedre end B855'eren så tror jeg sku ikke at jeg bliver gladere for kvantiteten frem for kvaliteten. Så det må blive en 5090H'er  |
Med mindre du har set dem i HIFI Klubben, hvor de sætter dem en del bedre op, end normal. så kan du ikke stole på hvad du ser i div. butikker. De er typisk lige taget op af æsken og sat op. Og på denne måde kan selv den bedste skærm se dårlige ud.
|
 |
DonBirger
Guld medlem
Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 592
|
Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 16:47 |
Er selv lidt på udkig efter den samsung 685, men den var ikke sat til i min lokale elgigant... Men kan huske da jeg købte min nuværende skærm (Samsung Plasma) Der var sort, næsten lysgråt, og farverne helt unarturlige. Efter 5 mins legen i menuen, så det straks bedre ud. Så du kan bestemt ikke regne med at de er indstillet korrekt i en kæde sm elgiganten...
|
 |
wanjer
Super bruger
|
Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 21:18 |
Er godt klar over at de ikke hænger kalibreret i fona hvor jeg har set dem- Men er stadigvæk nødt til at tage udgangspunkt i hvordan skærmene ser ud live i forhold til hinanden, men samtidig bruge diverse reviews på nettet. Min konklusion blev at jeg ville hellere give det mere for en pioneer skærm, selvom den er mindre. Som skrevet tidligere er det osse bare min mening og mine oplevelser 
DonBirger, kan forresten lige give dig den info, at det eneste sted i jylland de har flere tilbage skulle være i Herning og de kommer ikke på tilbud i næste uge (ifølge ekspedienten)
|
 |