|
5g mobilabonnement i 4g router? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 396 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Marts-2025 kl. 19:20 |
Jeg har en 4g router som kører udemærket med et Oister mobilabonnement.
Grundet jeg er flyttet kan jeg se at nærmeste sendemast nu er en Telenor og derfor har jeg skiftet til et CBB fri data og 5g mobilabonnement. Når jeg sætter kortet i virket det ikke. Det virker i min telefon hvor jeg streamer fx. youtube så data virker og jeg kan også ringe fra det, så selve kortet virker. Kan det være at fordi det er et 5g mobilabonnemt, at det så ikke virker i en 4g router eller hvad tænker I? ![]() Redigeret af herognu - 23-Marts-2025 kl. 20:08 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4742 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej.
Har du sat alt op: APN: internet og Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 23-Marts-2025 kl. 19:32 |
|
![]() |
|
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 396 |
Hej Det er jo en opsætning til en Huawei mobiltelefon du har linket til?
Det jeg taler om er en Huawei 4g mobil bredbåndsrouter. Det eneste sted jeg kan indstille noget er vel inde under IP-adressen eller hvad? Mener du jeg skal sætte simkort i min mobiltelefon og udføre ovenstående vejledning før jeg sætter simkort tilbage i router? Redigeret af herognu - 23-Marts-2025 kl. 19:58 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4742 |
Hej igen. Jeg kender ikke CBB hjemmeside. Det kan godt være at jeg var for hurtig. Det jeg mener er, om du har checket at APN: internet Det er ens sat op for alle CBB's enheger. Hvis det er noget andet, så ret det. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Hej Carsten
Jeg forstår bare ikke hvor jeg skal tjekke det. Skal jeg tage simkort ud af routeren og sætte det ind i min Samsung mobiltelefon for at tjekke om APM er sat til internet? Endvidere, burde den ikke være det når jeg godt kan bruge data på kortet ved fx. at streame Youtube?
Redigeret af herognu - 23-Marts-2025 kl. 21:26 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10494 |
Det burde virke, men for at teste kan du prøve at sætte kortet i en 4g telefon for at udelukke /bekræfte at det er 4g/5g kombinationen der driller.
Flemming
Redigeret af fltk - 23-Marts-2025 kl. 21:41 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
God ide, det prøver jeg imorgen på min gamle Huawei 4g telefon jeg har liggende.
![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19624 |
Hvor har du routeren fra?
Kom dem fra Oister og er låst til Oister? Klaus
|
|
![]() |
|
Hej. APN er ikke noget der står på sim kortet, men er noget der kan sættes up i Routerens setup menu. Hilsen Carsten.
|
|
![]() |
|
Ja den kom fra Oister, men som jeg forstår det er de netop ikke låste. (Se 1.08min) Redigeret af herognu - 23-Marts-2025 kl. 21:58 |
|
![]() |
|
Den virker jo med Oister simkort, så står den vel også rigtigt?
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5320 |
For hvis det KUN er en ældre 4G router vil jeg da ikke forvente den virker med 5G?
![]() |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |